• Anonym (blondin)

Skulle Agnetha Fältskogs rumpa fortfarande ses som vacker idag?

På 70-talet blev hon känd för att ha Europas snyggaste rumpa. Men skönhetsideal kommer och går. Skulle hennes 70-talsrumpa ses som fin även idag? Vad är det som gör den så fin? Alternativt, vad är det som gör att den inte är fin?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle Agnetha Fältskogs rumpa fortfarande ses som vacker idag?
  • Anonym (Assman)

När jag ser bilderna så inser jag att jag trodde den var större
    och mer päronformad än den var ....
    Snygg ändå och skulle gärna lägga händerna på en sådan
    rumpa - alla gånger!
    Övertränade fitnessrumpor går som ungdomarna säger - fetbort!

• Anonym (?)

Ska det här diskuteras nu igen? Dyker upp trådar om hennes röv minst en gång per år. Är du samma person i år igen

• Anonym (Anonyma)

Jag var med på den tiden. Hennes rumpa ansågs inte snygg allas!!! Bara nåt tidningarna skrev, de skrev så mycket konstigt. Jag var själv ung och finare rumpor stod som spön i backen vart man än vände sig. Kläderna var chockerande , chockerande fula. Nu vet du hur det var

• Anonym (blondin)
    Anonym (Anonyma) skrev 2020-02-08 15:54:05 följande:

Jag var med på den tiden. Hennes rumpa ansågs inte snygg allas!!! Bara nåt tidningarna skrev, de skrev så mycket konstigt. Jag var själv ung och finare rumpor stod som spön i backen vart man än vände sig. Kläderna var chockerande , chockerande fula. Nu vet du hur det var

Berätta gärna, vad tyckte folk om hennes rumpa då det begav sig? Vanligt folk alltså, inte pressen.
  • Anonym (JA)
    Anonym (Anonyma) skrev 2020-02-08 15:54:05 följande:

Den ansågs väldigt sexig av män och framhävdes i tidningar över hela världen. Den ringades t om in minns jag. Helt oacceptabelt och horribelt beteende. Personligen tyckte jag Fridas var betydligt snyggare och sexigare precis som hela hon.Och visst fanns det många andra rumpor som var heta. Christina Lindbergs tex och många snygga skådespelerskor från den tiden.
  • Anonym (JA)
    Anonym (JA) skrev 2020-02-08 17:39:52 följande:
    Den ansågs väldigt sexig av män och framhävdes i tidningar över hela världen. Den ringades t om in minns jag. Helt oacceptabelt och horribelt beteende. Personligen tyckte jag Fridas var betydligt snyggare och sexigare precis som hela hon.Och visst fanns det många andra rumpor som var heta. Christina Lindbergs tex och många snygga skådespelerskor från den tiden.70
    70-talsvulgo!!
    Bildresultat för Agnetha Fältskogs rumpa i media
  • Anonym (blondin)
    Anonym (JA) skrev 2020-02-08 17:39:52 följande:
    Den ansågs väldigt sexig av män och framhävdes i tidningar över hela världen. Den ringades t om in minns jag. Helt oacceptabelt och horribelt beteende. Personligen tyckte jag Fridas var betydligt snyggare och sexigare precis som hela hon.Och visst fanns det många andra rumpor som var heta. Christina Lindbergs tex och många snygga skådespelerskor från den tiden.
    Så varför tyckte du Fridas bak var snyggare? För jag har uppfattningen att en överlägsen majoritet tyckte Agnethas rumpa var klart snyggare.
  • Anonym (enorm)
    Anonym (blondin) skrev 2020-02-08 07:23:50 följande:
    Hur ser man att den är fläskig, menar du?
    De enorma vecken där skinkor möter lår. Hennes rumpa blev framför allt känd i Storbritannien och Australien, och kollar du på nätet så är det många som säger/skriver att hennes rumpa var fet:

Där har du fyra exempel jag hittade direkt. Det finns många fler. Agnetha hade ett fläskarsel på 70-talet, sedan om det var snyggt eller inte är upp till var och en att tycka till om. Hon vickade på rumpan enormt mycket och visade verkligen upp den i alla fall.

• Anonym (Anonyma)
    Anonym (blondin) skrev 2020-02-08 17:31:13 följande:

Berätta gärna, vad tyckte folk om hennes rumpa då det begav sig? Vanligt folk alltså, inte pressen.

Äh, jag vet väl inte vad alla tyckte, bara att man tyckte olika. Jag var ett barn eller iallafall ung (Abba var poppis i många år). Abbas kläder var chockerande fula, Såg ut som sparkdräkter på vuxna bebisar, Agnetas runpa var hängig o päronformad, vilket inte var på modet då. Det skulle vara äppleformat!

mössorna jättefula. Annifrid hade lite stil o var finare.

Tidningarna skrev så mycket konstigt, om svensktoppsarrister som ingen egentligen brydde sig om, om Lillbabs, Ann-Louise Hansson, ja jag kommer inte ihåg allt.

Med detta vill jag bara säga att 70-talet inte var konformt, alla tyckte inte samma, det var en bild som media prånglade ut.

Agnetas rumpa var inte ett ideal på 70-talet, även om tidningarn möjligen skrev några artiklar om det.
  • Anonym (enorm)
    Anonym (Anonyma) skrev 2020-02-19 06:11:25 följande:
    Äh, jag vet väl inte vad alla tyckte, bara att man tyckte olika. Jag var ett barn eller iallafall ung (Abba var poppis i många år). Abbas kläder var chockerande fula, Såg ut som sparkdräkter på vuxna bebisar, Agnetas runpa var hängig o päronformad, vilket inte var på modet då. Det skulle vara äppleformat!

mössorna jättefula. Annifrid hade lite stil o var finare.

Tidningarna skrev så mycket konstigt, om svensktoppsarrister som ingen egentligen brydde sig om, om Lillbabs, Ann-Louise Hansson, ja jag kommer inte ihåg allt.

Med detta vill jag bara säga att 70-talet inte var konformt, alla tyckte inte samma, det var en bild som media prånglade ut.

Agnetas rumpa var inte ett ideal på 70-talet, även om tidningarn möjligen skrev några artiklar om det.
    Exakt så. Jag vet att en del brukade skämta om "har du fått en ABBA-rumpa" och då syftade man på att rumpan hängde ned till knävecken. Men man ser hur mycket makt media har, de flesta tror ju att Agnethas rumpa ansågs gudomlig på 70-talet, men så var det inte alls. Visst fanns det män som tyckte den var sexig bara för att den var så stor, men det fanns också många som, med rätta, tyckte att den var alldeles för fet.
  • Anonym (blondin)
    Anonym (enorm) skrev 2020-02-09 07:56:11 följande:
    De enorma vecken där skinkor möter lår. Hennes rumpa blev framför allt känd i Storbritannien och Australien, och kollar du på nätet så är det många som säger/skriver att hennes rumpa var fet:

Där har du fyra exempel jag hittade direkt. Det finns många fler. Agnetha hade ett fläskarsel på 70-talet, sedan om det var snyggt eller inte är upp till var och en att tycka till om. Hon vickade på rumpan enormt mycket och visade verkligen upp den i alla fall.
    Ja OK, det finns säkert de som tycker Agnethas rumpa var fläskig på 70-talet. Hon var väl kanske lite fet om rumpan då.
Svar på tråden Skulle Agnetha Fältskogs rumpa fortfarande ses som vacker idag?