• Pennivf

    Blöder men ett svagt pluss

    Hej

    Satte in en blastocyst den 29/1

    Började tjuvstarta redan dag 4 och då negativt

    Började blöda lite dag 5

    Blödde inget dag 6 men gravtest visade svagt pluss

    Blöder nästan som vanlig mens dag 7 och fortfarande svagt pluss

    Vad är det som pågår?? Någon som varit med om nått liknande?

  • Svar på tråden Blöder men ett svagt pluss
  • cleoeme

    Om du blöder som mens nu men har svagt plus så tycker jag att det låter som om du håller på att få ett missfall tyvärr. Du borde kolla upp detta hos din klinik.

  • Pennivf

    Ja jag tror oxå det...

    Dom säger bara att jag ska vänta till testdag om 7 dagar.

    Borde jag inte haft ett pluss innan blödningen om det är missfall?

  • Pennivf

    Sen är det inte som min mens brukar vara utan mindre och brunt.. tar lutinus så det blandas lixom ut... men har för mig att lutinus ?bromsar? mensen så det är kanske därför det är lite..

    Nån som. Stor med om liknande får gärna svara :)

  • Ariellan
    Pennivf skrev 2020-02-06 12:04:09 följande:

    Ja jag tror oxå det...

    Dom säger bara att jag ska vänta till testdag om 7 dagar.

    Borde jag inte haft ett pluss innan blödningen om det är missfall?


    Blöder du färskt blod eller bara brunt?
  • UndrandeSökare
    Pennivf skrev 2020-02-06 12:07:58 följande:

    Sen är det inte som min mens brukar vara utan mindre och brunt.. tar lutinus så det blandas lixom ut... men har för mig att lutinus ?bromsar? mensen så det är kanske därför det är lite..

    Nån som. Stor med om liknande får gärna svara :)


    Det är skillnad om man bara får bruna eller rosa blödningar och om det bara är lite i mängd(kallas spottings).

    Däremot om det är klarrött blod och man ev har ont i magen så är det allvarligare.

    Ja, Lutinus (progesteron) är ett hormon som behövs för att kunna behålla en graviditet. Så fortsätt ta Lutinus.
  • SvenOlsson

    Det är normalt med rödbruna flytningar de första tre månaderna, det påverkar inte graviditeten. Däremot kan 'färskt' blod ju vara ett dåligt tecken, som andra i tråden nämnde

  • Pennivf

    Svårt att säga iomed att det blandas ut med lutinus och det är brunrött. Några stänk klarrött kom i förrgår ..

  • Ariellan
    Pennivf skrev 2020-02-06 12:31:19 följande:

    Svårt att säga iomed att det blandas ut med lutinus och det är brunrött. Några stänk klarrött kom i förrgår ..


    Tänkte eftersom du skrev blöder nästan som vanlig mens.

    Jag blödde en gång klarrött och åkte in till gynakuten men dom kunde inte se att blödningen kom från livmodern utan sa att jag förmodligen råkat rispa upp ett skört blodkärl när jag satte in Lutinusen. Slutade iallafall blöda nästan direkt och fortsatte med bruna flytningar blandat med Lutinus några dagar. Detta var dock i vecka 7 ungefär . Kanske kan vara något sånt för dig också? Lycka till iallafall
  • Pennivf

    Ja känns som mens fast ändå inte. Började idag på riktigt, men pluset var starkare idag än igår. Har inte ont , känner inget alls

    Är väldigt inställd på att detta är över. Tycker mest att det är konstigt med pluset på gravtestet. Men det är kanske som nån skrev att det är ett väldigt tidigt missfall.

    Jag har testdag om 7 dagar..

  • UndrandeSökare
    Pennivf skrev 2020-02-06 12:49:51 följande:

    Ja känns som mens fast ändå inte. Började idag på riktigt, men pluset var starkare idag än igår. Har inte ont , känner inget alls

    Är väldigt inställd på att detta är över. Tycker mest att det är konstigt med pluset på gravtestet. Men det är kanske som nån skrev att det är ett väldigt tidigt missfall.

    Jag har testdag om 7 dagar..


    Vilken ruvardag är du på idag?

    Dvs hur många dagar sen insättning är du på nu?

    Ta ett Clearblue digitalt eller ett blodprov och mät hcg istället, det är säkrare. Man kan köpa blodprovsremisser själv via tex Werlabs eller Blodkollen, det har jag gjort flera gånger.
  • Pennivf

    Blodet är mer rött och det är mens, tog ett digitalt prov nu på kvällen iofs och det visade inte gravid så det är väl kört... :(

Svar på tråden Blöder men ett svagt pluss