• Anonym (Dwight)

Njutning vid penetration!

Hamnade av en ren slump i en diskussion med min fru om storleken betydelse vid penetration.

Sammanfattat, vad hon menar på var följande..

Längden: Hon njuter väldigt mycket av penetrerande sex. Enligt henne och hennes egen upplevelse så är slidan inte speciellt känslig där inne, utan det är de typ tre första centimtrarna av slidan från öppningen och inåt som har den typ av känselnerver som ger njutning.

Därför spelar det med hennes synsätt ingen roll ifall en penis är 12 cm eller 20 cm.

Omkretsen: En alltför tunn ger inte mycket friktion alls, och en alltför grov gör mer ont. En med omkrets som ligger kring medel, typ 11 cm runtom är perfekt.

Stämmer detta överens även med hur du själv som kvinna känner vad gäller storleken?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Njutning vid penetration!
  • Anonym (Kvinna 41)

Jag föredrar en kuk som inte är allt för lång, runt 14-15 cm är lagom i längd. Upp till 17 cm kan fungera om man tar det lugnare men 20 cm, njäää helst inte. Det skulle förmodligen göra svinont. Jag gillar grövre kukar, gärna 14-15 cm i omkrets. Jag njuter enormt mycket av penetration och jag har känsel i hela slidan. Jag kan även få vaginala orgasmer. 

• Fjäril kär
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-02-06 18:48:42 följande:

Brukar du berätta hur du vill ha det då ?

Ja det gör jag alltid
  • Anonym (EN)
    Anonym (Dwight) skrev 2020-02-06 17:48:41 följande:

Hamnade av en ren slump i en diskussion med min fru om storleken betydelse vid penetration.

Längden: Hon njuter väldigt mycket av penetrerande sex. Enligt henne och hennes egen upplevelse så är slidan inte speciellt känslig där inne, utan det är de typ tre första centimtrarna av slidan från öppningen och inåt som har den typ av känselnerver som ger njutning.

Därför spelar det med hennes synsätt ingen roll ifall en penis är 12 cm eller 20 cm.

Omkretsen: En alltför tunn ger inte mycket friktion alls, och en alltför grov gör mer ont. En med omkrets som ligger kring medel, typ 11 cm runtom är perfekt.

Stämmer detta överens även med hur du själv som kvinna känner vad gäller storleken?

• Anonym (EN)

Stämmer inte alls för mig. För lång gör ont - jag tycker om hårt sex, att bli påsatt och vill absolut bli rejält penetrerad. Absolut inte för kort, då funkar inte alla ställningar. Min man har runt 16 cm, perfekt.

Omkrets - 11 cm är smalt, jag vill ha en grövre kuk. Mycket skönare.
  • Anonym (Agorafili)

Skulle jag helt bortse från allt utom själva känslan att ha nån inne i mig så är nog en lite större medelkuk det absolut bästa. Typ 15-17 cm lång och 12-13 cm tjock. Över det slår han lättare i livmodertappen och är den tjockare så kan det tom göra ont om man inte är tillräckligt uppvärmd.

Men längden har mer med tekniken hos killen att göra .

Sen är det ju väldigt tändande med en riktigt stor så jag njuter nog mer även om själva storleken kan göra ont.

• Oerhörd
    Fjäril kär skrev 2020-02-06 18:04:31 följande:

Stämmer inte alls för min del. Jag njuter som mest när kuken tar i botten av slidan och på gränsen gör ont. Jag har känsel hela vägen och njuter av att kuken masserar g-punkten samtidigt som den stöter längst in. Så jag behöver en grov kuk som når ända in.

Instämmer utom i ett ord. Jag -behöver- inte en lång och grov kuk, ett eller två fingrar är bland det skönaste som finns, men jag tycker väldigt, väldigt mycket om en lång, grov och välformad kuk.

Både för hur den känns i mig, och för den stunden när jag inte vet om han tänker glida in mjukt och låta mig krama om kukens hela längd lite i taget (då kommer jag ofta innan han hunnit ända i botten) eller om han tänker ta i och definitivt slå i botten. Det är lite skräckblandad förtjusning.
  • Anonym (Lovli)

Har upplevt en riktigt stor (grov och lång) kuk. Det var bara helt fantastiskt På alla sätt, men inte nödvändigt för att stimulera min g-punkt. I övrigt håller jag med din fru.

• Anonym (happy)

Lagom lång är bäst.

Slamdunk på livmodertappen = sexet stendött och över, det gör satan så ont!

Men det är egentligen bara bakifrån och "rakt in" som det kan hända med min nuvarande, har jag bara lite manöverutrymme så kan jag förhindra det.

Jag föredrar en lite böjd kuk för den kan göra fantastiska saker med g-punktsområdet i rätt läge.

• Anonym (Liten)

Min fru gillar inte för långa kukar. De kan göra ont då de bankar på livmodertappen. Så hon är nöjd med min. Hon kan ändå få ont av min i vissa ställningar, t.ex doggyn, när hon har ägglossning.

En tidigare flickvän gillade att min inte var så tjock. Hon tyckte att det var svårt att klämma med fittan om grova kukar och det ökade hennes njutning om hon kunde det.

Så det kan vara väldigt olika.

• Anonym (Erika)

Jag håller med att det är läckert med en stor att titta på o även att suga. Jag gillar penetration även där bak o då får det inte vara en allt för stor. Ska med andra ord funka i alla hål. ????

//Erika

• Wench85

Jag instämmer i hennes beskrivning av omkrets - var efter nån diskussion här på familjeliv tvungen att mäta på dildos för att hitta min optimala size. Skulle säga att typ 10-11 är optimalt för mig. Något grövre kan vara kul vid enstaka tillfällen, men vissa positioner funkar inte lika bra.

När det gäller längd skulle jag säga att det spelar stor roll hur lång den är - för den får inte vara för lång! Jag har väldigt känslig livmodertapp och vill inte att kuken slår i för det gör bara ont. Visst går kan en lyhörd partner vara lite försiktig, men jag gillar också att det är ganska hårt och det är svårt att kombinera med för lång. Så av 12 eller 20 cm skulle jag välja 12 varje dag! Kanske upp till 15 eller något sådant är okej, men då skulle vi få undvika till exempel bakifrån dagarna precis innan mens när jag är extra känslig. Så kanske snarare typ 12 som alltid funkar, om det skulle vara ett alternativ.
  • Anonym (Nyfiken)
    Wench85 skrev 2020-02-10 14:42:42 följande:

Jag instämmer i hennes beskrivning av omkrets - var efter nån diskussion här på familjeliv tvungen att mäta på dildos för att hitta min optimala size. Skulle säga att typ 10-11 är optimalt för mig. Något grövre kan vara kul vid enstaka tillfällen, men vissa positioner funkar inte lika bra.

När det gäller längd skulle jag säga att det spelar stor roll hur lång den är - för den får inte vara för lång! Jag har väldigt känslig livmodertapp och vill inte att kuken slår i för det gör bara ont. Visst går kan en lyhörd partner vara lite försiktig, men jag gillar också att det är ganska hårt och det är svårt att kombinera med för lång. Så av 12 eller 20 cm skulle jag välja 12 varje dag! Kanske upp till 15 eller något sådant är okej, men då skulle vi få undvika till exempel bakifrån dagarna precis innan mens när jag är extra känslig. Så kanske snarare typ 12 som alltid funkar, om det skulle vara ett alternativ.

Du kan inte jämföra omkretsen på en dildo med äkta vara...

En dildo är ju av hårdare material och inte lika flexibel. Dvs, en kuk som är 10 cm i omkrets och 12 cm i längden kommer upplevas mindre än dildon i motsvarande storlek.
  • Wench85
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-02-10 14:59:19 följande:
    Du kan inte jämföra omkretsen på en dildo med äkta vara...

En dildo är ju av hårdare material och inte lika flexibel. Dvs, en kuk som är 10 cm i omkrets och 12 cm i längden kommer upplevas mindre än dildon i motsvarande storlek.
    Hm, det har jag aldrig tänkt på! Kanske stämmer det, tack för tanken!
    Jag kommer inte undersöka närmare dock, skulle tycka det var oerhört osexigt att plocka fram ett måttband på den äkta varan . 
  • Oerhörd
    Anonym (Erika) skrev 2020-02-08 19:51:18 följande:

Jag håller med att det är läckert med en stor att titta på o även att suga. Jag gillar penetration även där bak o då får det inte vara en allt för stor. Ska med andra ord funka i alla hål. ????

//Erika

Det finns ju mer plats i stjärten än någon annanstans, krävs lite mer förarbete bara, men det är ju en del av det roliga ;)
  • Anonym (Man dock)

Jag upplever min 15-17cm som för kort.

Köpte en dildo åt min skamsna ex sambo som var lika grov som min men 23 cm lång.

Hon tycker det är pimsamt och vill imte skylta med gilla sex o njuta.

Men me lite övertalning fick jag leka med dildon på henne och jag bad henne sköta klitoris fast att hon inte ville.

Men väl igång njöt hon som jag aldrig sett och dildon gick gjupt in kamske 20cm.

Hon vred o vände sig som en orm och hade velat he det på film.

När hon fick orgasm kom det med sådan kraft att hon höll på att sparka ut tänderna på mej och hon skakade i 20sekumder okontaktbar som jag aldrig sett.

När hon blev människa igen var det som om hon tyckte det var pinsamt el skamligt att få ha det så skönt. Och sa att tja det va ok bara.. Va fan!!!

Alla är olika ni kvinnor men nog är jag övertygad att långa djupa drag utan att skada i botten är ett framgåmgs recept.

På mej själv i analen vet jag väldigt väl att lång dildo djupt in är himmelriket.

Svar på tråden Njutning vid penetration!