Anonym (Dwight) skrev 2020-02-06 17:48:41 följande:
Hamnade av en ren slump i en diskussion med min fru om storleken betydelse vid penetration.
Sammanfattat, vad hon menar på var följande..
Längden: Hon njuter väldigt mycket av penetrerande sex. Enligt henne och hennes egen upplevelse så är slidan inte speciellt känslig där inne, utan det är de typ tre första centimtrarna av slidan från öppningen och inåt som har den typ av känselnerver som ger njutning.
Därför spelar det med hennes synsätt ingen roll ifall en penis är 12 cm eller 20 cm.
Omkretsen: En alltför tunn ger inte mycket friktion alls, och en alltför grov gör mer ont. En med omkrets som ligger kring medel, typ 11 cm runtom är perfekt.
Stämmer detta överens även med hur du själv som kvinna känner vad gäller storleken?
Jag instämmer i hennes beskrivning av omkrets - var efter nån diskussion här på familjeliv tvungen att mäta på dildos för att hitta min optimala size. Skulle säga att typ 10-11 är optimalt för mig. Något grövre kan vara kul vid enstaka tillfällen, men vissa positioner funkar inte lika bra.
När det gäller längd skulle jag säga att det spelar stor roll hur lång den är - för den får inte vara för lång! Jag har väldigt känslig livmodertapp och vill inte att kuken slår i för det gör bara ont. Visst går kan en lyhörd partner vara lite försiktig, men jag gillar också att det är ganska hårt och det är svårt att kombinera med för lång. Så av 12 eller 20 cm skulle jag välja 12 varje dag! Kanske upp till 15 eller något sådant är okej, men då skulle vi få undvika till exempel bakifrån dagarna precis innan mens när jag är extra känslig. Så kanske snarare typ 12 som alltid funkar, om det skulle vara ett alternativ.