• Lina421

    Naveln efter graviditet som elefanthud

    Kanske konstig fråga men efter min första graviditet består förändringar på/just kring naveln som mörkare och framför allt väldigt tjock hud. Blev så i slutet av graviditeten. Har gått över tre månader sedan förlossning och är kvar (hade även en rand som börjat blekna). Någon annan som varit med eller hört om detta? Vården har inte sett det förut och bryr sig inte..

  • Svar på tråden Naveln efter graviditet som elefanthud
  • eme141

    Linea nigra heter det, är jätte vanligt, speciellt om man har lite mörkare hud.... enda du kan göra (tror jag) är att vänta, smörja med lotion och så kanske det bleknar lite. :) jag har samma problem....

  • Lina421
    eme141 skrev 2020-02-08 22:38:52 följande:

    Linea nigra heter det, är jätte vanligt, speciellt om man har lite mörkare hud.... enda du kan göra (tror jag) är att vänta, smörja med lotion och så kanske det bleknar lite. :) jag har samma problem....


    Tack för svar. Ja det är nog det. Jag är väldigt ljus/något känslig i huden annars så ser lortig ut i navlen.. men bra tips, jag får köra på med lotion och hoppas det går tillbaka lite
    eme141 skrev 2020-02-08 22:38:52 följande:

    Linea nigra heter det, är jätte vanligt, speciellt om man har lite mörkare hud.... enda du kan göra (tror jag) är att vänta, smörja med lotion och så kanske det bleknar lite. :) jag har samma problem....


    Tack för svar. Ja det är nog det. Jag är väldigt ljus/något känslig i huden annars så ser lortig ut i navlen.. men bra tips, jag får köra på med lotion och hoppas det går tillbaka lite
Svar på tråden Naveln efter graviditet som elefanthud