• Asarick80

    Försöka innan vi fått provsvar?

    Vi fick avbryta en graviditet i nov pga stora hjärtfel på fostret.

    Det visade sig sen att det fanns en kromosom 22 avvikelse när de gjorde ett test.

    Fick då lämna prov för att se om någon av oss bär på den genen eller ej.

    Vi vill inget annat än få ett till barn. Men nu borde vi få svar denna v på proverna. Vårat dilemma är nu om man vågar fortsätta testa bli gravida innan vi får svar. Har ägglossning idag å vill ju inget hellre än att testa, men vad gör man om det visar sig att någon av oss bär på genen å jag blivit gravid igen? ????

    Denna eviga väntan på allt tar orken ur mig totalt!

  • Svar på tråden Försöka innan vi fått provsvar?
  • Gnusmas

    Jag hade kört ändå. Och sedan om jag blivit gravid gjort test så tidigt det är möjligt. Är ju inte säkert att barnet får felet även om någon av er bär genen.

  • Asarick80

    Lite så vi tänker me. Det är 50/50 om någon bär på det.

    Men det skulle vara tungt att behöva avbryta ytterligare en graviditet känner jag lite. Den i nov va i v 20+5 så hade gått långt ????

    Tror de pratade om att de gör test på moderkakan i v 12 ungefär för att se

  • Ellie

    Vilket är tyngst? Att vänta på provsvaren (hur lång tid tar det?) eller att avbryta en eventuell graviditet?
    Är extra test på moderkakan det som görs om någon av er är bärare av genen? Är det tal om PGD?

  • Min tur

    Dessvärre kan det ju handla om en dominant genmutation som kommer visa sitt fula ansikte vid varje graviditet.


    Med den risken hade hade jag absolut avvaktat!

Svar på tråden Försöka innan vi fått provsvar?