• Anonym (Anonym)

Mitt ex gjorde slut förra veckan

Hej. Har mitt huvud fullt med tankar och tänkte höra om ni har något tips för mig..

Jag och min tjej var tillsammans och sambos i ca 2 år. Hon har rätt mycket med sig själv och har en väldigt dålig självkänsla..

Hon tvekade väldigt ofta på om jag älskade henne och ifall jag fann henne attraktiv.

Jag själv är också en väldigt speciell person. Jag har ett stort driv för saker och syltar lätt in mig på arbeten, hobbys eller liknande och verkligen brinner för det. Jag har varit dålig på att liksom se henne som jag borde gjort..

För en månad sen så ?gick jag in i väggen? på grund av alldeles för mycket arbete och det faktum att hon mått dåligt fått mig att känna stress.

Så då glömde jag helt bort att ge hon den uppmärksamhet hon förtjänade och såg henne knappt.. vilket sårat henne jätte mycket uppenbarligen. (Hon pratar typ aldrig känslor så fick inte veta något förens nu).

Hon gjorde i alla fall slut med mig för att hon vill finna sig själv och att jag ska göra detsamma. (Jag arbetar varje dag på mig själv att bli kvitt mitt dåliga självförtroende) har även börjat ta hjälp utifrån och går nu regelbundet hos en psykolog för att få hjälp med verktygen att må bättre.

Det jag undrar mest är. Efter hon gjorde slut så har hon ändå sagt och visat med både tårar, text och ord hur mycket hon faktiskt älskar mig och hur bra jag är. Att jag är den ända hon tänker på och att hennes hopp är att vi ska finna varandra igen när vi hittat oss själv lite.

Vad ska jag göra? För har frågat henne vad hon vill. Om vi ska sluta prata och ifall jag ska försvinna ur hennes liv men det vill hon inte. Men hon försöker ändå vara rätt ?kall? i våra konversationer osv..

Tror ni det finns nått hopp att det blir vi igen? Jag jobbar verkligen på mig själv just nu. Men jag vill ju verkligen ha tillbaka hon. Kärlek fanns det massvis av och ingen har någonsin skadat den andra med flit.

Vad ska jag göra? ????

(Ursäkta om det blev ett jätte långt inlägg nu)

• Svar på tråden Mitt ex gjorde slut förra veckan
  • Anonym (Anonym)

Hon har festat både igår och idag och lägger ut mycket stories och liknande på Snapchat. Vet som inte hur jag ska ta allt. Ska jag bara sluta skriva till henne och låta henne vara, även fast hon säger att det inte är det hon vill. Men hon ger ju samtidigt ingenting tillbaka till mig.

Skrev te.x igår på alla hjärtansdag ett sms till henne om att jag tänker extra på hon idag. Fick tillbaka ? ha en bra dag du med ???? ?

Sen kan hon samtidigt säga när jag frågar hon om det att hon inte vill att jag ska försvinna ur hennes liv. Bara tanken av det får hon att gråta.. ????

• Anonym (Tips från coachen)

Ni behöver distans. Just nu är ni i nån slags emotionell tornado utan logik och fasta tankar. Även om det här hon som gjort slut så är det jobbigt för henne också.

Ge henne distans men håll viss kontakt. Låt henne styra takten. Se till att ni träffas ibland och gör neutrala saker tillsammans.

• Anonym (Anonym)

Tack coachen. Så jag ska vänta på att hon skriver och att hon vill ses? Jag ska sluta ta initiativ? :)

Svar på tråden Mitt ex gjorde slut förra veckan