• Anonym (Tjej 32)

Någon som provat Campral? Hur funkar det?

Hej

Jag har precis hämtat ut Campral. Har en liten problematisk relation till alkohol...

Men någon som provar detta? Hur var det för dig? Biverkningar?

Har förstått det som att det ska typ dämpa suget av att dricka så mycket....?

Känns lite jobbigt att ta denna medicin och undrar just därför om någon testat?

• Svar på tråden Någon som provat Campral? Hur funkar det?
  • Anonym (xfyllo)

Ja, de funkar bra, speciellt tillsammans med antabus.
    Visste inte att de fanns kvar men OK.

• Anonym (Nja)

Har testat naltrexon som jag hört ska vara något bättre.

Inga biverkningar på dem iaf, funkade bra. Jag kunde ta nåt glas ibland men aldrig "för mycket".

• Anonym (Tjej 32)
    Anonym (Nja) skrev 2020-02-24 12:11:32 följande:

Har testat naltrexon som jag hört ska vara något bättre.

Inga biverkningar på dem iaf, funkade bra. Jag kunde ta nåt glas ibland men aldrig "för mycket".

Jag har egentligen inte känt nå biverkningar av dessa heller. Kanske lite sämre i magen. Men jag har redan en orolig mage så svårt att veta om det varit just pga dessa.

Men när du du tog Naltrexon. Hur var det? Och vill du berätta varför?

Tack för ditt svar <3
  • Anonym (Tjej 32)
    Anonym (xfyllo) skrev 2020-02-24 12:04:42 följande:

Ja, de funkar bra, speciellt tillsammans med antabus.

Visste inte att de fanns kvar men OK.

Jag menar inte att låta obstinat eller dryg eller högljudd (haha): men hur vet du att de funkade bra tillsammans med antabus?

Du drack väl aldrig med antabus?

Har också läst bra saker med antabus, och vice versa, men äkta livet är ju inte som på Flashback tack och lov :)

För jag önskar ju ändå kunna dricka måttligt....och förhoppningen var tabl..
  • Anonym (xfyllo)
    Anonym (Tjej 32) skrev 2020-02-29 22:55:11 följande:
    Jag menar inte att låta obstinat eller dryg eller högljudd (haha): men hur vet du att de funkade bra tillsammans med antabus?

Du drack väl aldrig med antabus? 

Nej, jag drack aldrig med antabus och tillsammans med Campral så dämpades suget väldigt mycket. Man fick dricka annat och det funkade.
    Nu är det mer än 10 år sen jag slutade och idag finns väldigt bra alkoholfria alternativ som funkar bra.
  • Anonym (Tjej 32)

Tack för era svar.

Och ja, känns inte som att antabus är ett svar på mina nuvarande problem.

• Anonym (Tjej 32)
    Anonym (Tjej 32) skrev 2020-02-29 22:51:36 följande:

Jag har egentligen inte känt nå biverkningar av dessa heller. Kanske lite sämre i magen. Men jag har redan en orolig mage så svårt att veta om det varit just pga dessa.

Men när du du tog Naltrexon. Hur var det? Och vill du berätta varför?

Tack för ditt svar <3

Har du provat capral? Eller först bara naltrexon.

Jag vill kunna dricka måttligt och normalt. Ni vet, ibland om det blir mer fest och ibland om man vill bara ta något/några glas.

Men jag tappar fattningen ibland själv.

Jag vill helst inte antabus och vill mer hjälp annat.
Svar på tråden Någon som provat Campral? Hur funkar det?