• Petra645

    Båda vägrar

    Jag och min kille har båda 2 barn sen tidigare förhållande. Fast vi har helt olika veckor. Tur iaf att vi kan träffas vv helg med barnen och så får vi den andre helgen ensamma med varandra. Veckorna träffas vi inte alls iaf inte med barnen. Händer att jag åker till honom eller tvärtom den som är barnfri dvs. Nu börjar det kännas lite att vi saknar mera ensam tid med varandra. Vi båda har försökt att ändra veckor med våra barns andre förälder. Men båda total vägrar. Vad ska man göra, vi kan ju inte åka utomlands etc varje gång vi behöver vara för oss själva.. Någon som har varit i samma situation och har lite tips?

  • Svar på tråden Båda vägrar
  • Anonym (been there)

    Nej det är så där det är. Vill de andra inte förändra något så kan ni inte göra det just nu i alla fall. Att ni kan ses på helgerna är rätt bra tycker jag. Så gjorde även vi när vi nyss hade träffats. Efter ett tag, när vi hade varit ihop längre, kunde vi ordna så att vi hade lite olika veckoupplägg, vilket gjorde att våra barn inte var exakt samtidigt hos oss. Det blev några dagar där den ena hade barn och den andra inte, och då bodde vi hos den som hade barn hemma. Sedan, när barnen var samtidigt, då skötte var och en sitt och vi sågs sedan när helgen kom. 

    Ni får helt enkelt fortsätta som det är och försöka att sakta få till en förändring med något av exen men inte stress på. Saker förändras ju i allas liv så rätt vad det är kan det falla på plats. 

  • Anonym (Veva)

    Hur långt bort är ni från varandra?

    Annars är tipset att pussla med den lediga tid ni ändå har tillgång till. Komp/flex/semester/övertid/arbetstidsförkortning etc etc kan tas ut här och där så ni kan maxa den lediga tid ni har. Kanske alltid vara ledig var tredje fredag så ni får träffas redan på torsdag och får långhelg ihop tex.

    Kolla vad som faktiskt är praktiskt möjligt utan att blanda in exen.

  • Fjäril kär

    Jag är det ex som säger nej till att ändra barnveckor.

    Helt enkelt för att hela min vardag försämras och slutar fungera bara för att mitt ex är lite kåt och vill ha ledig tid.

    Att byta veckor är inte så enkelt. Vi har ändå bestämt dessa veckor av en anledning och det kan inte bara bytas runt.

    Ska man flytta ihop och måste synka med sina ex för att få det att fungera är en självklarhet. Men att byta vecka för att det kliar i kalsongerna är inte okej.

    Då får ni fixa barnvakt på era veckor eller på annat sätt lösa ledig tid typ korta arbetsdagar eller nåt. Så som jag gör på mina veckor när jag måste göra något.

Svar på tråden Båda vägrar