• Sodergok

    Syskonförsök feb/mars 2020

    Någon mer som startar upp Ivf-karusellen inom kort?

    Vi ska göra syskonförsök med FET om ett par veckor. På måndag blir det ultraljud och förhoppningsvis återföring i början på mars... Det spelar ingen roll att vi gjort detta två gånger tidigare (vi har två barn genom Ivf) och att vardagen är full av andra måsten för så fort man bestämt sig för att starta finns det bara EN sak i huvudet. Någon som känner igen sig på den?

  • Svar på tråden Syskonförsök feb/mars 2020
  • LucyLoo
    Spinkis skrev 2020-04-20 09:13:15 följande:

    Jag hade ju också en mkt sen ÄL denna gång. Trodde aldrig den skulle ske men kliniken sa då jag ringde att det inte alls behöver vara en nackdel. Då finns det en mkt tjock och fin slemhinna att fästa i och min förra graviditet var likadan. Sen ÄL och lyckat resultat. Så hoppas det blir lika lyckat för dig ??

    Själv går jag och väntar på första UL nu på torsdag. Även om jag har massvis med grav-symtom så vågar jag inte tro att jag har en inneboende i magen. Konstigt att det ska vara så svårt att lita på att det är en knodd i magen?? Blir iofs mer verkligt då man ser en liten prick och ett pickande hjärta antar jag ??

    Hoppas allt går bra för er alla!!


    Vilken vecka fick du göra UL i? Har du kört ivf nu?
  • Sassas19

    Nu är jag ruvare igen! Idag sattes en 6-dagars blastocyst tillbaka. Den såg jättefin ut och återföringen gick bra. Testdag är den 13/5 så till dess är det bara att vänta och be och hoppas att den fastnar och vill stanna kvar.

  • Sodergok
    Sassas19 skrev 2020-04-30 16:19:33 följande:

    Nu är jag ruvare igen! Idag sattes en 6-dagars blastocyst tillbaka. Den såg jättefin ut och återföringen gick bra. Testdag är den 13/5 så till dess är det bara att vänta och be och hoppas att den fastnar och vill stanna kvar.


    Vad spännande! Bara att hoppas nu då :) Vi har testdag 9/5. Vi hade läkaren som satte in ?det rätta? förra gången så nu är känslan riktigt god. Har haft den känslan av att det arbetas på där inne och ingen mens eller mensvärk än så länge
  • Sassas19

    Har ju glömt att skriva grattis Spinkis!

    Jag hoppas att du mår bra!

    Hur går det sodergok?

    Jag är på ruvardag 4 idag och har sen ruvardag 1 haft mensvärk till och från. Det hade jag inte förra gången, så jag hoppas att det är positivt.

  • Sodergok
    Sassas19 skrev 2020-05-04 08:12:08 följande:

    Har ju glömt att skriva grattis Spinkis!

    Jag hoppas att du mår bra!

    Hur går det sodergok?

    Jag är på ruvardag 4 idag och har sen ruvardag 1 haft mensvärk till och från. Det hade jag inte förra gången, så jag hoppas att det är positivt.


    Å det låter ju positivt ändå! Har du tänkt smygtesta eller vänta på testdag?

    Här är det så uppenbart positivt, känns väldigt bra och bim är förbi med flera dagar nu :) bara att hoppas på att det går vägen. Vi har haft missfall förut, men så ska vi inte tänka nu. Har testdag på lördag 9e.
  • Sassas19

    Så härligt att höra att allt känns så positivt!!

    Håller tummarna att det blir ett starkt plus på lördag. Spännande!!

    Jag kommer nog inte våga testa i förväg. Känner inte att det är värt det. Såklart ruvningen är påfrestande men känner att testdagens är satt av en anledning, så jag väntar tills den.

    Hur tänker du kring det?

  • Sodergok
    Sassas19 skrev 2020-05-04 12:46:17 följande:

    Så härligt att höra att allt känns så positivt!!

    Håller tummarna att det blir ett starkt plus på lördag. Spännande!!

    Jag kommer nog inte våga testa i förväg. Känner inte att det är värt det. Såklart ruvningen är påfrestande men känner att testdagens är satt av en anledning, så jag väntar tills den.

    Hur tänker du kring det?


    Jo jag förstår precis hur du menar.

    Denna gång känns exakt som förra gången det gick bra, att jag inte ens behöver ta ett test. Alla andra gånger har jag smygtesta några gånger. Jag tror det handlat om att jag inte ville ha några falska förhoppningar då utan hellre ett minus först innan mensen kom. Konstigt det där vilka olika tankebanor och känslor man har
  • Sassas19

    Så härligt med sån positiv känsla!

    Själv pendlar jag mellan att tro att det går bra till att inte tro. Jag har mycket mer symtom än vad jag haft någon annan ruvning. Illamående som kommer och går och imorse kände jag mig svullen om magen, så pass mycket så att jag behövde byta byxor för att det skulle kännas bekvämt. Blir också mer andfådd tycker jag.

    När jag lyckades med ivf?n förra gången så kände jag inte så här mycket så tidigt. Jag hade överlag väldigt lite symtom hela graviditeten. Men förra FET som misslyckades hade jag inga symtom av alls heller.

    Jag tog ju Lutinus varje gång förut och fick inga biverkningar. Tror ni att jag plötsligt kan få biverkningar av dem nu?

    Så mycket tankar.....

    Hoppas att ni andra mår bra!

  • Sassas19

    Sodergok- hur har det gått? Hoppas så att du fick positivt på testdagens.

    Har hållit mina tummar för dig!

    Själv väntar jag på testdagen på onsdag. Jag har ingen aningen om hur det ska gå....

  • Sodergok
    Sassas19 skrev 2020-05-11 07:53:46 följande:

    Sodergok- hur har det gått? Hoppas så att du fick positivt på testdagens.

    Har hållit mina tummar för dig!

    Själv väntar jag på testdagen på onsdag. Jag har ingen aningen om hur det ska gå....


    Hej igen! Ja men här fick vi ett stort plus! :) Känns jättebra men fortfarande en lång väntan känns det som till vi kan pusta ut, om man någon gång kan göra det egentligen.

    Ååå hoppas hoppas att det blir positivt för dig imorgon Sassas19!
  • Sassas19

    Hej!

    Tyvärr blev det minus för mig.

    Behöver smälta detta och landa i att vår son kommer att bli ett ensambarn. Jag är 42 år och har inte ork eller ekonomi känner jag för att dra igång hela ivf-karusellen igen.

    Jag är oerhört tacksam för vår fantastiska son och jag vet att det kommer bli bra. Men just nu känns det väldigt ledsamt.

  • Sodergok
    Sassas19 skrev 2020-05-13 08:16:49 följande:

    Hej!

    Tyvärr blev det minus för mig.

    Behöver smälta detta och landa i att vår son kommer att bli ett ensambarn. Jag är 42 år och har inte ork eller ekonomi känner jag för att dra igång hela ivf-karusellen igen.

    Jag är oerhört tacksam för vår fantastiska son och jag vet att det kommer bli bra. Men just nu känns det väldigt ledsamt.


    Ånej. Jag blir helt förkrossad av att läsa detta. Beklagar.. Önskar det var möjligt att skicka över ork till dig, men förstår den hopplösa känslan. Många kramar
  • Sodergok

    Vi fick se ett levande foster igår på ett privat ultraljud. Känns så skönt och jag tror jag vågar hoppas nu. Är i vecka 10+4.

    Hur har det gått för er andra?

Svar på tråden Syskonförsök feb/mars 2020