• Familjefaren

Den genomsnittlige familjelivsanvändaren?

Hur föreställer ni er den genomsnittlige familjelivsanvändaren? Vi ska alltså tillåta oss att generalisera lite. Det finns givetvis ett stort spektrum av olika typer av individer här. 

Jag tänker mig kvinna i 30-40 års åldern. Lågutbildad och jobbar inom vården eller sitter i kassan på Ica etc. Lever som sambo med en karl som har någon form av hantverkaryrke. Har 2-3 barn tillsammans. Bitter för att hon känner att hon får dra det tyngsta lasset när det gäller barnen och hushållssysslor. Samtidigt som hon i dessa moderna tider förväntas jobba i stort sett heltid. Är det så här livet ska vara tänker hon? Hon hade tänkt sig livet som mer glamouröst när hon var ung. 

Höjdpunkten på veckan är fredagsmyset framför Let's dance med en bag in box med vitt vin, och chips med dipp. Hon tar ibland ut sin frustration över sin livssituation på andra användare på Familjeliv. Hon ser sig även som feminist, och hennes karl får henne faktist att känna hat mot män som grupp ibland. 

Hon tar endast del av mainstreammedier och försöker vara mainstream när det gäller det mesta. När det gäller musiksmak, klädsmak, politisk korrekthet m.m.

Är det träffande? Om inte dela gärna med av er hur ni ser på den genomsnittlige familjelivsanvändaren.

• Svar på tråden Den genomsnittlige familjelivsanvändaren?
  • SweeneyTodd

Jag blev medlem på FL september 2011, när jag var 16 år. 
    Skulle aldrig bo ihop med någon utan att vara gift. 
    Lågutbildad är jag inte. 
    Hatar både vin och Let's dance. 
    Barn har jag inte, och vill inte ha. 

• Familjefaren
    SweeneyTodd skrev 2020-02-23 19:41:57 följande:

Jag blev medlem på FL september 2011, när jag var 16 år. 
    Skulle aldrig bo ihop med någon utan att vara gift. 
    Lågutbildad är jag inte. 
    Hatar både vin och Let's dance. 
    Barn har jag inte, och vill inte ha. 

Jo men som jag skrev så är meningen med tråden att man ska generalisera. Jag är väl medveten om att min beskrivning passar långt ifrån in på alla. Jag passar inte heller in på min beskrivning, så vad vi själva passar in på är alltså ointressant. Det jag vill få ut av tråden är hur man föreställer sig genomsnittsanvändaren.
  • Anonym (Taggen)

Jag håller med. Fast det finns en sak... i själva ts verkar det vara som du säger. MEN, de som kommenterar, anonymt, är oftast väldigt högutbildade och har mycket höga inkomster. Jag tror att de senare ljuger för det mesta.

• Tecum
    Familjefaren skrev 2020-02-23 19:47:18 följande:
    Jo men som jag skrev så är meningen med tråden att man ska generalisera. Jag är väl medveten om att min beskrivning passar långt ifrån in på alla. Jag passar inte heller in på min beskrivning, så vad vi själva passar in på är alltså ointressant. Det jag vill få ut av tråden är hur man föreställer sig genomsnittsanvändaren.
    Jag tror att du kom rätt nära den genomsnittlige användaren som person. Lite tveksam till lågutbildad dock, de flesta uttrycker sig hyfsat bra i skrift. Men den intellektuella nivån är måttlig, jag har försökt diskutera böcker och tagit dem som exempel, men med noll respons.
  • Familjefaren
    Tecum skrev 2020-02-23 20:03:17 följande:
    Jag tror att du kom rätt nära den genomsnittlige användaren som person. Lite tveksam till lågutbildad dock, de flesta uttrycker sig hyfsat bra i skrift. Men den intellektuella nivån är måttlig, jag har försökt diskutera böcker och tagit dem som exempel, men med noll respons.
    Sant! Inte ens att diskutera filmer får något större genomslag. Men men detta är ju trots allt i första hand ett forum där man diskuterar familjefrågor. Så det kommer nog alltid vara intressantare att diskutera bebisars sov och bajsvanor. Om det är normalt att man i ett förhållande har sex en gång i veckan. Eller att beklaga sig över sin lata odugliga karl.
  • Tecum
    Familjefaren skrev 2020-02-23 20:11:24 följande:
    Sant! Inte ens att diskutera filmer får något större genomslag. Men men detta är ju trots allt i första hand ett forum där man diskuterar familjefrågor. Så det kommer nog alltid vara intressantare att diskutera bebisars sov och bajsvanor. Om det är normalt att man i ett förhållande har sex en gång i veckan. Eller att beklaga sig över sin lata odugliga karl.
    Jag tror att många av trådarna där någon beklagar sig över lata odugliga karlar är fejk för att svartmåla män. Jag kan inte tro att det finns så många korkade och tafatta kvinnor som finner sig i det och som dessutom skriver här. Jag har högre tankar om kvinnor än så! 
  • StevenDiese

Jag tror genomsnittsanvändaren är:

Kvinnor över 30 och män över 40.

Gemensamma nämnare är:

Vänster

Besserwisserpersona

Medelmåttor i arbetslivet

Dömande

Lättkränkta

Jag stämmer personligen in på besserwisser, medelmåtta. Snart 40 så det tar sig.

• Anonym (låt fördomarna spruta)

Jag tänker mig att det är mest män i 40-55 årsåldern med ganska världsfrånvänd, cynisk, livssyn, bra lön, till synes orubbad existens ( deras egen värlsbild) ofta höger, libertarianer eller SD. Aldrig varit sjuka eller haft nån större livskris, eller empati för andras. Med mottot " alla har ett val och samma förutsättningar att lyckas", och du är ansvarig för din egen orgasm och njutning.

Andra flitiga FLmedlemmar  är incels i 30+ åldern, besatta av sex, ofta med nån riktigt knäpp och sound böjelse, a la wetsex eller blöjor, samt kvinnor runt 35-55 med lite samma inställning som männen. Ganska självgod attityd och med väldigt alldagliga typiskt vuxna liv, som inte levt mycket ens i ungdomen, och haft samma partner i ca 20 år med till synes toppen sexliv, till skillnad från majoriteten av männen här som har ganska torftigt och otillfredsställande sexliv, men banne den som är otrogen!

Samtliga verkar ha väldigt mycket tid eftersom de hinner hänga här dagarana i ändå och svara i varje tråd och förmodligen skriva egna under anonyma nic.

• Anonym (låt fördomarna spruta)
    Familjefaren skrev 2020-02-23 19:36:45 följande:

Hur föreställer ni er den genomsnittlige familjelivsanvändaren? Vi ska alltså tillåta oss att generalisera lite. Det finns givetvis ett stort spektrum av olika typer av individer här. 

Jag tänker mig kvinna i 30-40 års åldern. Lågutbildad och jobbar inom vården eller sitter i kassan på Ica etc. Lever som sambo med en karl som har någon form av hantverkaryrke. Har 2-3 barn tillsammans. Bitter för att hon känner att hon får dra det tyngsta lasset när det gäller barnen och hushållssysslor. Samtidigt som hon i dessa moderna tider förväntas jobba i stort sett heltid. Är det så här livet ska vara tänker hon? Hon hade tänkt sig livet som mer glamouröst när hon var ung. 

Höjdpunkten på veckan är fredagsmyset framför Let's dance med en bag in box med vitt vin, och chips med dipp. Hon tar ibland ut sin frustration över sin livssituation på andra användare på Familjeliv. Hon ser sig även som feminist, och hennes karl får henne faktist att känna hat mot män som grupp ibland. 

Hon tar endast del av mainstreammedier och försöker vara mainstream när det gäller det mesta. När det gäller musiksmak, klädsmak, politisk korrekthet m.m.

Är det träffande? Om inte dela gärna med av er hur ni ser på den genomsnittlige familjelivsanvändaren.

Till skillnad från dig tror jag att majoriteten är akademiker eller tjänstemän med över medellön som bor i trygga vita invandrarfria områden med 2 barn och Volvo.

Men resten håller jag med om. Mesta informationen från kvällstidningar och mainstreammedia och väldigt generiska och homogena i livsstil och tycke.

Måste ju då inflika att jag inte själv skulle få ett enda rätt på den beskrivningen;)
  • Anonym (Såhär tror jag)

Jag tror att den genomsnittlige familjelivsanvändren är en kvinna mellan 18-35. 0-1 barn, singel, jättesnygg, utan alltför allvarliga psykiska problem och sugen på att träffa 44åriga lätt överviktiga skilda livströtta pappor utan vare sig pengar eller charm för tillfälliga träffar eller seriösa relationer.

Inte? Man kan väl alltid få drömma.

• Aikido

Jag tror Familjeliv består av 95% chatbotar som ältar samma förprogrammerade problem om och om igen med liten variation. Övriga är mer eller mindre mänskliga användare.

• Anonym (Lite salt)
    Aikido skrev 2020-02-23 22:11:50 följande:

Jag tror Familjeliv består av 95% chatbotar som ältar samma förprogrammerade problem om och om igen med liten variation. Övriga är mer eller mindre mänskliga användare.

Eller hur? Det verkar bara finnas 4 st grundproblemet som 95%av befolkningen har:

-jag blir inte gravid tillräckligt fort

-mitt barn somnar inte

-min partner vill inte ha sex lika ofta och på samma sätt som jag vill

-min oduglig till karl gör inte ett jota

Dessutom avslöjar sig bitarna genom att använda ord som "bebisverkstad" och "tjejmagen" som jag aldrig hört någon använda utanför fl.
  • Sasu
    Familjefaren skrev 2020-02-23 19:36:45 följande:

25 år
    undersköterska, men är jättenöjd med mitt yrke och mitt jobb, vill inte utbilda mig vidare.
    Min sambo är en hantverkare, men tjänar jävligt bra på det också.
    1 barn.
    Är inte bitter och trivs med att ta hand om hemmet och att ta hand om min underbara lilla dotter.
    Är väldigt nöjd över mitt liv och hur det ser ut just nu.
    Tittar aldrig på tv eller lets dance, blir netflix eller filmer.
    Absolut hatar vin och chips.
    Är absolut ingen feminist, dagens feminister är extremister och vill absolut inte buntas ihop med dom.
    Min sambo har sina stunder, jag har också mina stunder, så varför ska jag döma ut honom?
    Tycker om all sorts musik och filmer, klär mig ganska basic, inte insatt i politiken.

Svar på tråden Den genomsnittlige familjelivsanvändaren?