• Anonym (Anonym signatur)

Era erfarenherer av Tinder?

Hör så mkt klagomål på Tinder, att det bara är fejkprofiler, att man som man alltid måste skriva först osv.

Inte min erfarenhet, ganska lätt att få matchningar och ofta kvinnorna som skriver först.

Visst, är man 40+ så är det ju en hel del ensamstående mammor därute, men de kan ju vara nog så snygga och roliga ändå så länge man inte är ute efter nåt serlöst.

Fejkrprofilerna känner man lätt igen, studiotagna bilder och internationella arbetstitlar så vet man ju direkt, lätt att sålla bort.

Vad är era erfarenheter?

• Svar på tråden Era erfarenherer av Tinder?
  • Anonym (Jockes11)
    Anonym (Rob) skrev 2023-12-04 18:35:26 följande:
    Kvinnor är helt otroligt längdkåta.  Så ditt resultat förvånar inte. 
    Tidigare undersökningar på familjeliv så föredrar 90% eller om det var 95% av alla kvinnor en man över 180 cm.
    Och det anses inte det minsta kontroversiellt. Men att en man väljer bort kvinnor pga vikt eller dylikt är fruktansvärt
  • Anonym (Jockes11)
    Anonym (Q) skrev 2023-12-04 18:45:18 följande:
    Och många män är också intresserade av längden. Få män är bekväma att vara kortare än kvinnan. 

Håller inte alls med. Frågar du 100 kvinnor och 100 män kan jag garantera dig att längden är en betydligt större issue för kvinnor.

• Anonym (hittade honom)

Jag är 50, kvinna, och med alldagligt utseende. Jag har varit aktiv till och från i 4 år på Tinder och HP. Min erfarenhet är att många av de män jag har fått dejter med, och som velat inleda något med mig har haft en problematik inom autism-spektrat. Om det är jag som drar till mig dessa män, eller om det är så att män utan någon problematik har ett större utbud och väljer någon snyggare redan på nätet vet jag inte.       Hursomhelst träffade jag för 6 månader sedan den som jag tror är mannen i mitt liv! Han ser ut som en vanlig människa, med ett fint leende, men hade otroligt dåliga bilder på Tinder, jakthundar, döda gäddor   Men jag vågade svajpa och det blev en dejt. Och jag kan ärligt säga att han är en fantastisk man och väldigt rätt för mig. Glad

• Anonym (Man på 26 år)

Min erfarenhet är att det är väldigt mediokra kvinnor som hänger därute. Då jag är man och hetero kan jag endast svara för just detta. 

Däremot har jag träffat riktigt bra kvinnor via tinder också , så dem finns definitivt! Men skulle inte säga att dem växer på träd där 

• Anonym (LUF)
    Anonym (hittade honom) skrev 2023-12-06 08:43:45 följande:

Jag är 50, kvinna, och med alldagligt utseende. Jag har varit aktiv till och från i 4 år på Tinder och HP. Min erfarenhet är att många av de män jag har fått dejter med, och som velat inleda något med mig har haft en problematik inom autism-spektrat. Om det är jag som drar till mig dessa män, eller om det är så att män utan någon problematik har ett större utbud och väljer någon snyggare redan på nätet vet jag inte.       Hursomhelst träffade jag för 6 månader sedan den som jag tror är mannen i mitt liv! Han ser ut som en vanlig människa, med ett fint leende, men hade otroligt dåliga bilder på Tinder, jakthundar, döda gäddor   Men jag vågade svajpa och det blev en dejt. Och jag kan ärligt säga att han är en fantastisk man och väldigt rätt för mig. Glad

De gamla könsrollerna lever än. Män ska jaga (både kvinnor och djur). Och döda (djur, så att ni har nåt att äta)
  • Hans71
    Anonym (LUF) skrev 2023-12-06 09:53:17 följande:
    De gamla könsrollerna lever än. Män ska jaga (både kvinnor och djur). Och döda (djur, så att ni har nåt att äta)
    Då är det ju därför det fattas en gädda en död gädda.
  • Anonym (LUF)
    Hans71 skrev 2023-12-07 15:09:46 följande:
    Kvinnor klagar på män med sina fiske och jaktbilder, men innerst inne så tänder de på männen. Det är riktiga män, som visar var skåpet ska stå. Han är karl nog att se till att hon inte svälter om det skulle bli katastrofer och man inte kan köpa sallad på ICA.
  • Anonym (LUF)
    Hans71 skrev 2023-12-07 15:09:46 följande:
    Kvinnor klagar på män med sina fiske och jaktbilder, men innerst inne så tänder de på männen. Det är riktiga män, som visar var skåpet ska stå. Han är karl nog att se till att hon inte svälter om det skulle bli katastrofer och man inte kan köpa sallad på ICA.
  • Anonym (Jockes11)
    Anonym (LUF) skrev 2023-12-06 09:53:17 följande:

ja könsrollerna består ju främst pga kvinnors totala ovilja att göra annat än att gifta sig uppåt. Status, jobb, pengar är helt avgörande för en mans attraktionskraft som inget annat.

Tex en kvinnlig jurist kommer i 95% av fallen aldrig ens överväga att bli tillsammans med en man som inte är på minst samma nivå statusmässigt. en kvinna som är jurist tillsammans med en manlig butiksanställd eller en manlig förskolelärare får du nu leta nästan hela ditt liv efter att finna

• Anonym (Inte konstigt)
    Anonym (Jockes11) skrev 2023-12-08 07:01:00 följande:

ja könsrollerna består ju främst pga kvinnors totala ovilja att göra annat än att gifta sig uppåt. Status, jobb, pengar är helt avgörande för en mans attraktionskraft som inget annat.

Tex en kvinnlig jurist kommer i 95% av fallen aldrig ens överväga att bli tillsammans med en man som inte är på minst samma nivå statusmässigt. en kvinna som är jurist tillsammans med en manlig butiksanställd eller en manlig förskolelärare får du nu leta nästan hela ditt liv efter att finna

Jocke - en anledning till det är ju att man vanligtvis träffas och umgås i samma cirklar, med människor som har liknande bakgrund, utbildning etc. Kaka söker maka helt enkelt. Hur många manliga jurister är tillsammans med en butiksanställd eller en förskollärare? Inte många skulle jag gissa. De flesta män med sk högstatusyrken vill ha en fru som lever upp till deras nivå och vice versa.

Att alla kvinnor skulle sikta på att "gifta sig uppåt" och att status, jobb och pengar skulle vara avgörande är ren bs. Visst finns det lycksökare inom båda könen, men att man söker sig till människor som delar samma värderingar och bakgrund är inte ett dugg konstigt - vare sig man är man eller kvinna. Särskilt inte i dag. Det handlar ju om vad man känner sig bekväm och hemma med. 
  • Anonym (Jag)

Medelålders kvinna. Tycker att Tinder suger. Jag har inga problem att få massor med killar som visar intresse på andra ställen men Tinder är rena öken! Dessutom funkar inte funktionen med avstånd så jag ser personer från hela landet, då tröttnar man lite på att swajpa själv också. Har ett fåtal matchningar nu, inte ett ord från ens de som verkade mest intresserade på över en vecka nu. Har kvar kontot men struntar i det. Kommer gladeligen avsluta kontot när jag hamnar i en relation nästa gång.

• Anonym (Jockes11)
    Anonym (Inte konstigt) skrev 2023-12-08 11:19:03 följande:
    Jocke - en anledning till det är ju att man vanligtvis träffas och umgås i samma cirklar, med människor som har liknande bakgrund, utbildning etc. Kaka söker maka helt enkelt. Hur många manliga jurister är tillsammans med en butiksanställd eller en förskollärare? Inte många skulle jag gissa. De flesta män med sk högstatusyrken vill ha en fru som lever upp till deras nivå och vice versa.

Att alla kvinnor skulle sikta på att "gifta sig uppåt" och att status, jobb och pengar skulle vara avgörande är ren bs. Visst finns det lycksökare inom båda könen, men att man söker sig till människor som delar samma värderingar och bakgrund är inte ett dugg konstigt - vare sig man är man eller kvinna. Särskilt inte i dag. Det handlar ju om vad man känner sig bekväm och hemma med. 

finns gedigen forskning som visar att det är mycket vanligt att män gifter sig med kvinnor med mycket lägre status i sina jobb. samma forskning visar tydligt att kvinnor INTE gör det.

Andelen ofrivilligt barnlösa män växer kraftigt för varje år som gått sedan 1980. De barnlösa männen är i princip alltid män med lågstatusjobb. För kvinnor finns ingen korrelation mellan antal barn och jobb/status. Forskningen är glasklar på området.

Kvinnor i alla regioner, religioner, kulturer runt om i världen siktar alltid på att gifta UPP sig. Observera UPP och inte i sidled. 

En kvinnlig jurist söker mao inte en manlig jurist generellt. Utan en manlig partner på juristfirman snarare

Svar på tråden Era erfarenherer av Tinder?