• Anonym (Kim G)

Hmm varför gör mitt ex såhär?

Hej!

Tog slut för 3 månader sen. Hen gjorde slut efter 6 år tsm. Inge bråk när vi skildes åt eller så.

Tackade för mig och raderade ut allt nummer,sms , Facebook etc. Vi har haft 0 kontakt hittils.

Nu till själva frågan! Min kompis berättade att exet har bjudit in hans respektive + plus en till kompis på middag om 2 helger.

Grejen är att det är första gången bara dom 3 hittar på något ihop. Inte 1 enda gång på 6 år har dom 3 umgåts själva. Dom är ej barndomsvänner och inte kännet var andra sedan tidigare.

När min kompis berättade detta tyckte jag det var otroligt märkligt ( jag sa bara jaha vad kul till kompisen). Alltså exet får hänga med precis vilka hen vill det är inte det. Men fick ett litet mindfuck över det här. Eller är jag helt ute och cyklar???

Är på god väg att repa mig då jag mått riktigt jävla dåligt sen hen gjorde slut men detta blev ett litet steg bakåt.

Har berättat för en familjemedlem som också tyckte det var märkligt! Vill hen få nån reaktion av mig eller vad är det frågan om??

Givetvis vill jag ha hen tillbaka men gjorde klart direkt att vi inte kan vara vänner och bröt direkt.

Mvh Kim ( jag är 25 år mitt ex 32 om det spelar någon roll)

Kommer ej fråga hur middagen var och vad det pratades om.

• Svar på tråden Hmm varför gör mitt ex såhär?
  • Anonym (XX)
    Anonym (Kim G) skrev 2020-02-25 10:11:01 följande:

Hej!

Tog slut för 3 månader sen. Hen gjorde slut efter 6 år tsm. Inge bråk när vi skildes åt eller så.

Tackade för mig och raderade ut allt nummer,sms , Facebook etc. Vi har haft 0 kontakt hittils.

Nu till själva frågan! Min kompis berättade att exet har bjudit in hans respektive + plus en till kompis på middag om 2 helger.

Grejen är att det är första gången bara dom 3 hittar på något ihop. Inte 1 enda gång på 6 år har dom 3 umgåts själva. Dom är ej barndomsvänner och inte kännet var andra sedan tidigare.

När min kompis berättade detta tyckte jag det var otroligt märkligt ( jag sa bara jaha vad kul till kompisen). Alltså exet får hänga med precis vilka hen vill det är inte det. Men fick ett litet mindfuck över det här. Eller är jag helt ute och cyklar???

Är på god väg att repa mig då jag mått riktigt jävla dåligt sen hen gjorde slut men detta blev ett litet steg bakåt.

Har berättat för en familjemedlem som också tyckte det var märkligt! Vill hen få nån reaktion av mig eller vad är det frågan om??

Givetvis vill jag ha hen tillbaka men gjorde klart direkt att vi inte kan vara vänner och bröt direkt.

Mvh Kim ( jag är 25 år mitt ex 32 om det spelar någon roll)

Kommer ej fråga hur middagen var och vad det pratades om.

Jag förstår inte, vad har du med det att göra, och varför tror du att det handlar om dig?

Ditt ex måste få gå vidare i sitt liv, han ska väl inte behöva ta hänsyn till vem du känner eller inte.
  • Anonym (Kim G)
    Anonym (XX) skrev 2020-02-25 10:16:42 följande:

Jag förstår inte, vad har du med det att göra, och varför tror du att det handlar om dig?

Ditt ex måste få gå vidare i sitt liv, han ska väl inte behöva ta hänsyn till vem du känner eller inte.

Har ingenting med det att göra! Det vet jag också men jag tycker att det är märkligt! Därför jag är heartbroken än och vill ha tillbaka honom till varje pris :) övertänker allt.

Tack för ett ärligt svar
  • Barbro45

Ja, övertänker, man gör gärna det när man inte har bearbetat sitt uppbrott fullt ut och har förhoppning om en återförening. Ditt ex gör också en nystart, vill umgås med vänner på ett nytt sätt. Det handlar inte om dig, det vet du säkert men ibland läser man in saker som inte finns.

• Barbro45

Ja, övertänker, man gör gärna det när man inte har bearbetat sitt uppbrott fullt ut och har förhoppning om en återförening. Ditt ex gör också en nystart, vill umgås med vänner på ett nytt sätt. Det handlar inte om dig, det vet du säkert men ibland läser man in saker som inte finns.

• Anonym (me)

Jag antar att ditt ex ändå umgåtts med dessa personer vid något tillfälle när ni var tillsammans. Det kan väl vara så enkelt som att ditt ex faktiskt gillade dessa personer och nu när de inte träffas naturligt genom dig längre så tar exet saken i egna händer för att bygga egen vänskap med dem.

• Anonym (Anonyma)

Ta det lugnt. Ditt ex verkar inte so social, hen kommer inte att klara upprätthålla denna nya sociala relationen.

Håller i övrigt med alla föregående inlägg.

• Anonym (me)
    Anonym (Anonyma) skrev 2020-02-25 20:09:24 följande:

Ta det lugnt. Ditt ex verkar inte so social, hen kommer inte att klara upprätthålla denna nya sociala relationen.

Håller i övrigt med alla föregående inlägg.

Exakt VAD skrev ts som fick dig att tolka att exet inte är så social? Kan inte annat än skratta åt folks konstiga förmåga att läsa in sina egna sanningar i saker.
  • Bjoer

Jag förstår inte. Varför skulle det vara ett mindfuck?

• Anonym (Kim G)

Hmm

Mitt ex ringde igår kväll, snyftandes. Vi ska träffas till helgen.

Njae alltså jag övertänkte allt bara har jag kommit på. Blev lite stött då jag innan samtalet igår ville att han helt enkelt skulle försvinna från mitt liv.

• Tiffany

Vad är konstigt? Att ditt x ska på middag med hans respektive o en kompis? :/

• Tiffany

Nu flrstod jag. Lite märkligt om dem inte blivit sjuimkt bra vänner under tiden ni var tsm då? Jag hade nog också reagerat faktiskt.

• Anonym (Nn)
    Anonym (Kim G) skrev 2020-02-27 15:11:26 följande:

Hmm

Mitt ex ringde igår kväll, snyftandes. Vi ska träffas till helgen.

Njae alltså jag övertänkte allt bara har jag kommit på. Blev lite stött då jag innan samtalet igår ville att han helt enkelt skulle försvinna från mitt liv.

Va spännande, hoppas ni hittar tillbaka till varandra om det är det du vill.
Svar på tråden Hmm varför gör mitt ex såhär?