• gullegumman1

    Vegetarian m köttätande partner?

    Hur gör ni vegetarianer som bor tillsammans med en partner som äter kött? Jag funderar på att bli vegetarian eller åtminstone äta mestadels vegetariskt, men jag vet att min pojkvän vill fortsätta äta kött och det tänker jag såklart respektera. Brukar ni laga två olika maträtter till varje måltid eller lägger ni bara kött i hälften av maten till exempel?

  • Svar på tråden Vegetarian m köttätande partner?
  • Anonym (Hedvig)

    Jag äter kött men min kille är vegetarian. Jag har valt att äta vegetariskt hemma för att respektera hans val, det är väldigt viktigt för honom att inte äta djur. Äter dock alltid kött och fisk på t.ex. jobbluncher. Verkar bökigt och tråkigt att laga två olika rätter...

  • TantTitti

    Jag är vegetarian och min fästman är allätare. Vi har gjort så att vi äter vego hemma, min fästman har inget emot det och tycker ändå att man inte ska äta alltför mycket kött. Han äter kött på resturang och lagar kött hemma typ en eller två gånger i månaden. 

    Jag känner dock ett annat par som alltid lagar dubbla måltider, det verkar super tråkigt och jobbigt.. Så att få sin partner att gå med på att äta vego hemma några dagar i veckan iallafall kan vara att föredra och det är ändå mer hälsosamt än att äta kött varje dag.

  • gullegumman1

    Tack för tipsen! Säkert kan jag få honom att gå med på att äta vegetarisk åtminstone några gånger i veckan :)

  • Anonym (S)
    gullegumman1 skrev 2020-02-29 09:10:26 följande:

    Tack för tipsen! Säkert kan jag få honom att gå med på att äta vegetarisk åtminstone några gånger i veckan :)


    Jag är vegetarian och har ett barn (nästan vuxen) som inye är det men som gärna äter vegetariskt. Jag lagar kött/fisk några gånger i veckan och tycker inte att det är krångligt. Gör man en chili con carne och en chili sin carne har jag bara två grytor som puttrar istället för en. Gör man en sallad kan man ha extra bönor i ena salladen och räkor i den andra osv. Men det kanske beror lite på vilken sorts mat man gör om det känns krångligt.
  • Anonym (dfg)

    han gör sin mat, jag gör min. men vi äter tillsammans t.ex om jag gör pasta kan han laga något att äta till det, medans jag slänger ihop något utan kött

  • Anonym (H)

    Kolla Therese Lindgren på youtube ;) Hon är vegan och hennes sambo är köttätare.

Svar på tråden Vegetarian m köttätande partner?