• Anonym ((undrar))

Finns det en väg tillbaka?

Hur går man vidare från sitt ex som man fortfarande älskar? Finns det någon möjlighet att man kan hitta tillbaka till varandra efter en tid ifrån varandra? Någon som har varit med om det?

Berätta gärna.

• Svar på tråden Finns det en väg tillbaka?
  • Anonym (Rooster.)
    Anonym (Åh) skrev 2020-03-05 07:13:39 följande:

Har hon sagt så eller vadå? Och raderat dig överallt?

Nej det var jag som sa så och radera henne överallt! Tog även upp direkt att jag inte ville vara vänner heller.
  • Anonym (Rooster.)
    Anonym (Åh) skrev 2020-03-05 07:19:13 följande:

Jag tänker att du ska koppla bort ditt ex ett tag och fundera på hur du vill ha ditt liv, hur vill du att det ska se ut? Vill du bo i staden där du har ditt jobb?

Jag tar tiden som singel nu att fundera på hur jag vill ha mitt liv, sätta upp mål och delmål för mitt liv. Bara göra saker jag mår bra av.

Jag har redan försökt koppla bort henne. Tränat som en dåre, hängt med kompisar hela tiden t.om varit på en dejt.

När jag gått på visningarna har det bara känns helt fel. Innerst inne vill jag nog inte flytta.

Bra! Det ska du fortsätta med.
  • Rudbeckius
    Jag har varit med om det två gånger i min ungdom efter längre förhållanden. Liknande sätt dessutom, fast olika tjejer.

I båda fallen gjorde kvinnorna slut efter nåt smågräl. Jag var ledsen men började acceptera. Sedan en kväll, typ 2-3 månader efteråt ringde det på min lägenhetsdörr på kvällen, typ kl åtta, och utanför stod ledsen förtvivlad tjej som bad så om att komma in och prata. De fick kram och så blev vi rätt snabbt ihop igen.

I det ena fallet ångrar jag riktigt mycket att jag ramalade dit igen. Det blev ett av mina största misstag i livet.

Killar ska akta sig för instabila tjejer. Och vice versa så klart.
  • Anonym ((undrar))
    Rudbeckius skrev 2020-03-05 08:46:55 följande:
    Jag har varit med om det två gånger i min ungdom efter längre förhållanden. Liknande sätt dessutom, fast olika tjejer.

I båda fallen gjorde kvinnorna slut efter nåt smågräl. Jag var ledsen men började acceptera. Sedan en kväll, typ 2-3 månader efteråt ringde det på min lägenhetsdörr på kvällen, typ kl åtta, och utanför stod ledsen förtvivlad tjej som bad så om att komma in och prata. De fick kram och så blev vi rätt snabbt ihop igen.

I det ena fallet ångrar jag riktigt mycket att jag ramalade dit igen. Det blev ett av mina största misstag i livet.

Killar ska akta sig för instabila tjejer. Och vice versa så klart.
    Jaha okej, kände du fortfarande att du älskade dem när ni blev ihop igen? Eller vad var det som gjorde att du tog tillbaka dem? Hade ni nån kontakt överhuvudtaget efter att ni gjorde slut?
  • Rudbeckius
    Anonym ((undrar)) skrev 2020-03-05 09:31:25 följande:

Jaha okej, kände du fortfarande att du älskade dem när ni blev ihop igen? Eller vad var det som gjorde att du tog tillbaka dem? Hade ni nån kontakt överhuvudtaget efter att ni gjorde slut?

Nja, det kändes väl som att hjärtesmärtan förvann. Skön lättnad, närhet osv. Men det var ju tjejer som egentligen var väldigt jobbiga att vara ihop med. Jag hade i båda fallen via kompisar hämtat grejer och post och sånt. Ingen telefonkontakt eller brev. Det här var på den tiden internet inte fanns. Radiotystnad alltså, man sörjde i digitalt mörker liksom.
  • Anonym (Rooster.)
    Anonym ((undrar)) skrev 2020-03-05 07:47:07 följande:

Börja att tänka på hur du känner, börja kanske med ett "hej, städade igenom bostaden och hittade en väska som tillhör dig, skulle du vilja ha tillbaka den?" 

Nej jag tror inte jag hade trott att han hatar mig, jag tror bara att det skulle vara ett sätt för honom att kunna gå vidare lättare, när man inte har någon kontakt överhuvudtaget. Men det är ju olika från fall till fall hur vi är som individer och hur det tog slut. 

Jag vet inte, alltså ena dagen vill jag för allt i världen höra av mig och andra tänker jag typ, hon gjorde slut och hade inga känslor kvar.

Men det som gnager mig är veckan innan det tog slut. Då hade vi ett allvarligt samtal om vår relation och allt kändes bra efter det. (Vi båda kom fram att till att vi inte vill vara med någon annan).Hon var kärleksfull hela veckan fram till fredagen och sen gjorde hon slut lördag morgon....jag stod som en fån och inte fatta ett skvatt.
  • Anonym ((undrar))
    Anonym (Rooster.) skrev 2020-03-05 17:11:22 följande:

Jag vet inte, alltså ena dagen vill jag för allt i världen höra av mig och andra tänker jag typ, hon gjorde slut och hade inga känslor kvar.

Men det som gnager mig är veckan innan det tog slut. Då hade vi ett allvarligt samtal om vår relation och allt kändes bra efter det. (Vi båda kom fram att till att vi inte vill vara med någon annan).Hon var kärleksfull hela veckan fram till fredagen och sen gjorde hon slut lördag morgon....jag stod som en fån och inte fatta ett skvatt.

Jag tycker du ska höra av dig till henne och se hur hon känner, risken finns att man går och gnager på det och det hjälper ju inte dig i slutändan. Hellre ett klart svar så du blir tvungen att gå vidare. Jag tror nog att hon älskade dig och ville försöka men på något sätt så funkade inte, kanske var hon oärlig mot sig själv. Ibland behöver man fundera på saker själv och bearbeta vad man vill här i livet.
  • Anonym (Sur)

Rooster

Hon gjorde en del märkliga saker som kanske tydde på att du ska höra av dej, kan du berätta vad det handlade om?

Enklast som det är nu är väl att du skickar ett SMS och frågar om hon ska väskan

3 månader sen det tog slut, kanske du ska vara beredd på att det finns en annan

• Anonym ((undrar))

Idag var det lite extra tungt... 
    Inatt drömde jag om mitt ex och han grät så mycket i drömmen, jag vaknade upp och kände mig alldeles tung i bröstet och kunde inte somna om, vände mig i sängen och ville bara få krama om honom så mycket och tankarna bara gick till honom. 

• Anonym (Rooster.)
    Anonym (Sur) skrev 2020-03-05 22:58:24 följande:

Rooster

Hon gjorde en del märkliga saker som kanske tydde på att du ska höra av dej, kan du berätta vad det handlade om?

Enklast som det är nu är väl att du skickar ett SMS och frågar om hon ska väskan

3 månader sen det tog slut, kanske du ska vara beredd på att det finns en annan

1 grej som jag kan skriva är att hon från ingenstans har börjat likea varje inlägg min syrra lägger upp. ( Hon lägger upp bilder varje dag) Det gjorde hon aldrig när vi var ihop. ( Och dom var inte "bästa vänner" sågs på typ födelsedagar. T.om min syrra reagerade på detta, var hon som ringde och berätta! Eller så överdriver jag?.. Men om jag går till mig själv så vill jag verkligen inte se något som påminner om mittt ex. Spelar ingen roll att jag var bästis med hennes farsa liksom, skulle inte klara av det. Men alla är vi olika.

Synd att jag inte kan skicka ett meddelande till dig. Var nära att ringa henne idag dock.

Men ändå så tolkar jag hennes tystnad att hon inte ångrar sig.. så helt ärligt jag slänger nog hennes grejer tyvärr. Time to move on!

2 månader är det!
  • Anonym (Rooster.)
    Anonym ((undrar)) skrev 2020-03-05 20:09:19 följande:

Jag tycker du ska höra av dig till henne och se hur hon känner, risken finns att man går och gnager på det och det hjälper ju inte dig i slutändan. Hellre ett klart svar så du blir tvungen att gå vidare. Jag tror nog att hon älskade dig och ville försöka men på något sätt så funkade inte, kanske var hon oärlig mot sig själv. Ibland behöver man fundera på saker själv och bearbeta vad man vill här i livet.

Sen mitt svar ovan!
  • Anonym (Sur)

Ger mej inte, tycker fortfarande att du kontaktar henne och ser till att du eventuellt får avslut, så att du kan gå vidare.

Jag tror att hon lägger upp bilder på din syrras sida för att du ska "försöka" ta kontakt med henne.

Verkar lite som att hon har reda på vad du sysslar med och inte vill släppa taget.

Det känns lite som att tiden håller på att rinna ut.....

• Anonym ((undrar))

Hur går det för er?

Någon mer som har historia att berätta?

• Anonym (Rooster.)
    Anonym (Sur) skrev 2020-03-06 16:48:57 följande:

Ger mej inte, tycker fortfarande att du kontaktar henne och ser till att du eventuellt får avslut, så att du kan gå vidare.

Jag tror att hon lägger upp bilder på din syrras sida för att du ska "försöka" ta kontakt med henne.

Verkar lite som att hon har reda på vad du sysslar med och inte vill släppa taget.

Det känns lite som att tiden håller på att rinna ut.....

Hon jobbar inom sjukvården så jag börjar få lite dåligt samvete. Vill typ bara fråga hur hon mår och att hon är rädd om sig själv. :/
  • Anonym (Sur)
    Anonym (Rooster.) skrev 2020-03-15 19:07:50 följande:
    Hon jobbar inom sjukvården så jag börjar få lite dåligt samvete. Vill typ bara fråga hur hon mår och att hon är rädd om sig själv. :/
    Gör det, kontakta henne!
  • Anonym (Sur)
    Anonym (Rooster.) skrev 2020-03-15 19:07:50 följande:
    Gör det, kontakta henne!
  • Anonym (Rooster.)
    Anonym (Sur) skrev 2020-03-16 17:31:09 följande:

Gör det, kontakta henne!

Vet inte ens vad jag ska skriva....
  • Anonym (Sur)

Kort o gott "Hittade din väska vill du ha tillbaks den?"

Svar på tråden Finns det en väg tillbaka?