• MrsTi

Förvärkar? V.30

Måste rådfråga er då jag blir galen. I söndags vaknade jag av en rosa/röd/brun aktiv flytning tillsammans med mensvärk. Tog två alvedon oxh gick och la mig igen men mensvärken ville inte ge med sig så ringde FL som sa att jag skulle avvakta och återkomma om det blev värre eller om det kom färskt blod. Sedan dess så har det inte blivit värre men haft mensvärk dygnet runt nu sedan dess. Ringde BM idag och frågade om jag ska ha det såhär nu resten av graviditeten och hon svarade också att jag skulle lämna ett urinprov i morgon och avvakta.

Det är mitt tredje barn men det är liksom 10 veckor kvar tills det är dags, är det såhär jag ska ha det nu..? Jag sover knappt på nätterna pga smärta, Alvedon/vetekudde/bad hjälper pyttelite men inte mycket utan det känns helt klart. Sedan i natt strålan det också stundvis ut i ryggen som kramp. Även om det bara är förvärkar, vilket man kan ha hur länge som helst innan vad det verkar som, HUR lindrar jag det?! Och hur länge ska man egentligen avvakta? Jag vet ju att det märks om det är på gång men såhär vill jag inte ha det i 10 veckor till...

• Svar på tråden Förvärkar? V.30
  • ballerinakakaoreo

Jag skulle ha åkt in till förlossningen och bett dom kolla på det. Det kan vara tex moderkakan som håller på att lossna. 

Svar på tråden Förvärkar? V.30