• jullebullen98

Abort eller inte?

Hej hörni, jag är så förvirrad just nu.

Jag plussade på två gravtest i måndags, är 21 år gammal och har träffat min kille i ungefär 7 månader, vi har inga som helst planer på att skaffa barn nu och blev båda väldigt chockade.

Jag flyttar till honom om ungefär en månad och har precis sagt upp mig från mitt jobb på vinst eller förlust då jag inte fått något nytt jobb i staden där han bor än.

Nu står vi väldigt kluvna i om vi ska behålla barnet eller inte, han är 29 år och har länge viljat ha barn så han är väldigt glad. Jag har alltid viljat vara en ung mamma och är också glad samtidigt som jag är livrädd.

Vår relation har vuxit sig stark på väldigt kort tid och jag är inte rädd för att barnet ska försämra den, jag är bara rädd för att vi ger oss in i något stort för fort, vi vet inte ens hur det är att vara sambos än, jag står utan jobb och min familj är plötsligt 20 mil bort.

Har ni suttit i samma situation? Hur var det för er? Hur kom ni fram till ett beslut? Alla svar är hjälpsamma då det just nu känns som jag aldrig kommer kunna komma fram till något klokt.

• Svar på tråden Abort eller inte?
  • Anonym (Lisa)

Vad tvivlar du på?Att abort är väldigt lätt?Eller att du kommer att ångra ditt barn?

• Linn29
    jullebullen98 skrev 2020-03-04 20:51:22 följande:

Hej hörni, jag är så förvirrad just nu.

Jag plussade på två gravtest i måndags, är 21 år gammal och har träffat min kille i ungefär 7 månader, vi har inga som helst planer på att skaffa barn nu och blev båda väldigt chockade.

Jag flyttar till honom om ungefär en månad och har precis sagt upp mig från mitt jobb på vinst eller förlust då jag inte fått något nytt jobb i staden där han bor än.

Nu står vi väldigt kluvna i om vi ska behålla barnet eller inte, han är 29 år och har länge viljat ha barn så han är väldigt glad. Jag har alltid viljat vara en ung mamma och är också glad samtidigt som jag är livrädd.

Vår relation har vuxit sig stark på väldigt kort tid och jag är inte rädd för att barnet ska försämra den, jag är bara rädd för att vi ger oss in i något stort för fort, vi vet inte ens hur det är att vara sambos än, jag står utan jobb och min familj är plötsligt 20 mil bort.

Har ni suttit i samma situation? Hur var det för er? Hur kom ni fram till ett beslut? Alla svar är hjälpsamma då det just nu känns som jag aldrig kommer kunna komma fram till något klokt.

Hej, först och främst vill jag gratulera till plusset.

För det andra är det bara du som kan svara på frågan då det är ditt blivande barn, men om ni båda känner att ni vill ha barn så kommer ni nog fram till slut att ni vill behålla barnet.

Om det skulle vara så att ni bestämmer er för abort så finns även risk för att ni ångrar er senare. Dessutom kan detta vara ett tecken på att lillen för er ännu närmare varandra i relationen.

Anledningen till att jag skriver är att jag är ungefär i en liknande situation. Jag plussade för första gången förra veckan, har räknat ut att jag borde vara runt vecka 5.

Träffade min kille hösten 2018 och kunde inte vara lyckligare med honom. Våran relation har oxå bara blivit starkare med tiden så vi bestämde oss i höstas för att flytta ihop. Då vi båda bor i bostadsrätt så har vi sålt båda lägenheterna och köpt en ny som vi flyttar till om en månad.

Jag sa oxå upp mig på jobbet i höstas i förhoppning om att hitta ett nytt, men så kom detta i vägen och va oplanerat. Men vi båda tänker satsa 100% för att få det och funka då jag velat ha barn väldigt länge så skulle jag aldrig klara av att göra abort.

Även min pojkvän är väldigt glad och övertygad om att det kommer att gå bra.

Följ ditt hjärta och dina instinkter så kommer allt annat att lösa sig på vägen.
  • Anonym (Fd ung mamma :))

Skulle behållt ! Det är fint att vara ung mamma, har alltid älskat det, och eran situation låter trygg :) lycka till!!

• Anonym (Hej)

Jag var helt säker på min abort när jag gjorde den där 4 år sen. Hade jag kunnat gå tillbaka i tiden hade jag gjort den ogjort. Tänk NOGA innan du bestämmer dig.

Det är så lätt att gripas av panik och därav ta fel beslut.

Lycka till!

Svar på tråden Abort eller inte?