Slemmis skrev 2020-03-07 07:00:51 följande:
Tack för alla svar! Lite olika åsikter.
Det är inte det att jag tror jag kommer ha ont eller så, det är min andra graviditet och jag mådde bra i första och mår hittills bra nu också. Utan det är oron att vara ute ?i skogen? om det skulle dra igång. Två veckor före BF är man ju egentligen fullgången. Närmsta stad verkar vara Östersund och dit är det 1,5 h med bil. Min första förlossning gick snabbt och andra förväntas gå snabbare. Vi kommer nog behöva lämna vår lilla hemma hos farmor och farfar i Stockholm eftersom det är ett vuxenbröllop. Jag är inte så sugen på bilresan på 7,5 h hem igen som nyförlöst med en liten bebis, om det nu skulle bli så.. Det lutar åt att jag kommer tacka nej faktiskt, bara för jag är rädd att det drar igång just de dagar jag är uppe :( lite ledsen för det men tanken på att åka gör mig verkligen nervös. Synd att bröllopet inte var i tex juni, då hade jag lätt åkt! Jag kommer vara så bitter om jag är hemma på bröllopet och så händer inget förrän flera veckor senare. Men det där kan man ju inte veta ... :(
Jag förstår dig verkligen. Man får väga alla bitarna. 1.5 timma till BB är ganska långt (tycker jag) Spec med andra barnet. Jag upplevde (och läste även om många andra) som upplevde att andra förlossningen inte startar lika tydligt som första heller. Svårare att veta när de e allvar och dags att åka. Jag var osäker på att åka in då mina sammandragningar var lite oregelbundna och inte superkraftiga, men min mamma tjatade på mig att åka trotts att de va 6 minuter mellan. Hux flux 30 min senare va de bara 1 minut emellan. Väldigt glad att ja redan hunnit till BB då.
Och som du skriver. Så många timmar i bil som nyförlöst och med en liten är inte kul. Jag avböjde ett par event när jag var gravid och det är aldrig nån som ifrågasatt det. Man kan aldrig veta. Jag gick över en vecka så jag hade kunnat åka på alla mina event, men det blev som de blev helt enkelt :)