• Anonym (Karl)

Min tjej ville träffa kille som hon träffat på krogen

Hej! Jag är lite fundersam inför en grej som hände men min sambo nyligen.

Jag jobbar oregelbundna tider och är inte hemma alla dagar/kvällar på veckorna. Min sambo har inte heller det största sociala nätverket, få vänner som är singlar utan mest vänner med familj/barn vilket gör att hon vissa dagar/kvällar är helt själv, nått hon inte tycker är så kul.

För en tid sen var hon ute på krogen med några tjejkompisar, under kvällen hade de fått sällskap av några killar som börjat prata med dem(suttit ihop, snackat och druckit, ingen märkvärdig) Min sambo la också till en av dessa på snapchat. Hon har varit helt öppen för mig om allt detta.

Men den senaste tid har jag märkt att de skrivit väldigt mycket( verkar som han svara på allt hon lägger ut och hon svarar honom tillbaka) och härom dagen hade han frågat henne om de skulle ses och ta en promenad.

Det var en dag jag jobbade och hon skulle vara själv. Jag litar på min flickvän och tror inte hon skulle gå bakom ryggen på mig men jag sa ändå att jag inte tyckte det kändes så bra att hon skulle träffa nån annan kille helt själv, en kille som jag vet är singel och som hon har träffat en gång en krogkväll. Hon blev inte så glad av det jag sa och menade att hon tyckte det kunde vara kul att träffa nån att umgås med istället för att sitta själv.

Jag svarade med att hon får välja själv men att jag fortfarande står kvar med att jag inte tyckte det kändes så bra.

Har blivit väldigt kluven iför detta.

Gör jag rätt i att säga ifrån för det här?

Ska man inte bry sig och låts henne göra det?

Jag vet inte vad hans avsikter i det här är men jag får ju känslan av att han är ute efter mer än en kompis, även fast min sambo sagt att de har varit helt oskyldig(inget flirtigt) från han håll nät de skrivit. Vad ska man tänka om det?

• Svar på tråden Min tjej ville träffa kille som hon träffat på krogen
  • Anonym (MIA)
    CitronTulo skrev 2020-03-09 07:11:57 följande:

förstår både dig och din tjej! Din tjej vill kanske bara ha en vän om hon inte har så många, vad den andra killen vill vet du ju inget om..
    Föreslå att ni hittar på något alla tre så att du får lära känna honom!
    Om han (eller hon) har några andra tankar än att vänskap dem emellan, så lär de försöka slingra sig ur det..

Bra idé där. Han visar verkligen upp sin rätta sida om de träffas alla tre. Sen när han träffar tjejen och de är ensamma, då vet ju pojkvännen att inget kommer hända.
    Ja, eller hur Skrattande
  • Koncentration

Nej, fy fan!! Jag blir speciellt sur på mannen som håller på med din tjej. Jag förmodar att han är medveten över att hon är upptagen med dig.

Ja, din kvinna kanske vill hitta en ny kompis och fann hans sällskap trevlig. Jag har förstått det som att tjejer har större behov av socialt umgänge och dessutom kan spendera en tid med en man utan ha några baktankar eller känslor uppbyggda, speciellt om de redan är upptagen.

Men den här mannen som är singel. Va fan sysslar han med!? Nej, jag tror jag förstår han baktanke och jag tycker den är vidrig. Mycket avskyvärd och respektlöst beteende. Jag blir arg på honom, för jag tror att han vet att hon är upptagen men ändå har sina gärningar bakom tankarna.

Jag tycker du skall säga ordentligt. Ta upp diskussionen igen. Men inte på ett aggressivt eller kontrollerade sätt. Utan tala bara om hur du känner det hela ordentligt och att du verkligen inte vill att hon skall ha någonting med honom att göra.

Visa helt enkelt att det är din kvinna, slåss för henne och bekräfta din kärlek för henne. Låt inte hon försvinna från dig, för du kommer må för jävligt dåligt efteråt om sådant kommer ske. Allt kommer leda till att du kanske i nästa relation blir paranoid och svårt att lita på andra tjejer och så. Men du kommer mest troligt framförallt ha svårt att gå vidare.

Observera: Ja, en man tänker mycket på samlag. MEN! Så fort de flesta blir upptagna så är det bara en kvinna som gäller för de. Så att han är singel och sysslar med en upptagen människa. Ja, jag tror inte riktigt han letar efter någon social kompis, utan någon annan typ av vän eller kanske till och med kärlek. Men han måste begripa att hon är upptagen och bara lägga av! Ja, han kanske också letar efter en vän i själva verket. Men . . .!

SLÅSS FÖR DIN KÄRLEK! Visa att du älskar henne nu!

• lazlo09
    Anonym (Karl) skrev 2020-03-09 00:41:30 följande:

Hej! Jag är lite fundersam inför en grej som hände men min sambo nyligen.

Jag jobbar oregelbundna tider och är inte hemma alla dagar/kvällar på veckorna. Min sambo har inte heller det största sociala nätverket, få vänner som är singlar utan mest vänner med familj/barn vilket gör att hon vissa dagar/kvällar är helt själv, nått hon inte tycker är så kul.

För en tid sen var hon ute på krogen med några tjejkompisar, under kvällen hade de fått sällskap av några killar som börjat prata med dem(suttit ihop, snackat och druckit, ingen märkvärdig) Min sambo la också till en av dessa på snapchat. Hon har varit helt öppen för mig om allt detta.

Men den senaste tid har jag märkt att de skrivit väldigt mycket( verkar som han svara på allt hon lägger ut och hon svarar honom tillbaka) och härom dagen hade han frågat henne om de skulle ses och ta en promenad.

Det var en dag jag jobbade och hon skulle vara själv. Jag litar på min flickvän och tror inte hon skulle gå bakom ryggen på mig men jag sa ändå att jag inte tyckte det kändes så bra att hon skulle träffa nån annan kille helt själv, en kille som jag vet är singel och som hon har träffat en gång en krogkväll. Hon blev inte så glad av det jag sa och menade att hon tyckte det kunde vara kul att träffa nån att umgås med istället för att sitta själv.

Jag svarade med att hon får välja själv men att jag fortfarande står kvar med att jag inte tyckte det kändes så bra.

Har blivit väldigt kluven iför detta.

Jag vet inte vad hans avsikter i det här är men jag får ju känslan av att han är ute efter mer än en kompis, även fast min sambo sagt att de har varit helt oskyldig(inget flirtigt) från han håll nät de skrivit. Vad ska man tänka om det?

Går du med på detta så är du inte klok. Du borde ha ett allvarligt snack med din tjej, en tjej som är kär i sin man beter sig inte så här, så enkelt är det.

Om du tillåter det så kommer det bli problem, men det är redan problem för annars hade hon inte sökt en annan mans umgänge.
  • Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (Karl) skrev 2020-03-09 00:41:30 följande:

Självklart ska du stå upp för dig själv! Men man äger ingen annan människa, inte ens sin partner, så man ska aldrig säga "jag förbjuder". Däremot säger det ju en hel del om din sambo som gör detta trots att hon vet att det sårar dig...

Håller med kommentarerna ovan om att hon verkar otroligt naiv! "Han vill bara vara vän!" Jo men säkert... Det finns sådana män ja, men det troligaste är att han inte är en av de få.
  • Anonym (r5t6)

ärligt så låter det som du håller på att tappa henne, eller redan tappat henne känslomässigt.

att hon är helt öppen med detta kan också betyda att hon försöker få det att framstå som casual och inte misstänksamt.. en vanlig taktik när KVINNOR är otrogna (män döljer mer)

sätt stopp och styr upp detta NU asså
    ge henne uppmärksamheten hon söker hos den nya snubben

• Anonym (Karl)

Jag ska tillägga att denna killen vet om att vi är ett par. Jag vet dock inte vem han är mer än att jag sett en bild. 
    Min tjej har även sen innan några killkompisar som hon både skriver och träffar då och då, och jag har inga problem med att man har kompisar av båda könen. Har själv tjejkompisar så samma sätt. Skulle aldrig förbjuda henne att göra något eller träffa vem hon vill, tycker inte det är rätt väg att gå. 

Men skillnaden från dom killarna sen innan är ju att det är personer som hon träffat via jobb, skola, genom andra bekanta ect, och de flesta har hon kännt långt innan vi blev ett par. De är ofta personer hon träffar mest när hon är ihop med andra också(på fester tex). 

Litar på henne till fullo och tror som sagt inte att hon skulle gå bakom min rygg men jag blev ändå väldigt störd av att hon frågade mig om det var ok om hon träffade honom. Jag är verkligen inte svartsjuk av mig  annars men detta störde mig mycket.

Vet ju att hon inte tycker det är kul att vara själv de dagarna när jag är borta och hon inte har nån annan att umgås med. märks väldigt tydligt att hon inte mår väl av det och jag mår inte bra att veta att hon mår så, men tycker ändå inte detta var en bra ide.   

Frågade om hon verkligen funderat över vad han har avsikt med att han vill ses och hon är själv lite osäker på det. Gick till mig själv och förklarade för henne att jag(om jag var i hans situation) inte hade haft nån anledning att träffa henne om det inte var att jag var intresserad av henne eller möjligtvis om vi delat nått intresse som vi kunde haft nått utbyte i(så är inte fallet).  

Nu blev det inte att hon träffade honom, hon sa att hon förstår jag känner och tänker och förstår att det är en dum ide.  
    Vet dock inte om hon kommer behålla honom på snapchat men jag hade ju helst önskat att hon inte gjorde det. 

Ska man be henne ta bort honom?
    Kan man kräva det eller är det för långt att gå? 

Enligt mig ska man få göra som man vill men jag skulle ju aldrig ha kvar nån singeltjej som skrivit till mig när jag är ihop med henne. Skulle nog förövrigt inte lägga till nått sånt heller. Ser inte riktigt vad jag skulle få ut av det.

• Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (Karl) skrev 2020-03-09 11:29:04 följande:

Litar på henne till fullo och tror som sagt inte att hon skulle gå bakom min rygg men jag blev ändå väldigt störd av att hon frågade mig om det var ok om hon träffade honom. Jag är verkligen inte svartsjuk av mig  annars men detta störde mig mycket.

Vet ju att hon inte tycker det är kul att vara själv de dagarna när jag är borta och hon inte har nån annan att umgås med. märks väldigt tydligt att hon inte mår väl av det och jag mår inte bra att veta att hon mår så, men tycker ändå inte detta var en bra ide.   

Frågade om hon verkligen funderat över vad han har avsikt med att han vill ses och hon är själv lite osäker på det. Gick till mig själv och förklarade för henne att jag(om jag var i hans situation) inte hade haft nån anledning att träffa henne om det inte var att jag var intresserad av henne eller möjligtvis om vi delat nått intresse som vi kunde haft nått utbyte i(så är inte fallet).  

Nu blev det inte att hon träffade honom, hon sa att hon förstår jag känner och tänker och förstår att det är en dum ide.  
    Vet dock inte om hon kommer behålla honom på snapchat men jag hade ju helst önskat att hon inte gjorde det. 

Enligt mig ska man få göra som man vill men jag skulle ju aldrig ha kvar nån singeltjej som skrivit till mig när jag är ihop med henne. Skulle nog förövrigt inte lägga till nått sånt heller. Ser inte riktigt vad jag skulle få ut av det.

En snabb tanke, någonstans inom sig vet hon ju att det är fel, annars hade hon inte ens frågat dig.

Bra att de inte träffades men då borde hon lika gärna ta bort honom helt. Antingen ska de ha kontakt och då ses någon annan gång, men om hon inte träffade honom nu, varför skulle hon göra det sen annars?? Och varför då ens ha kvar kontakten? De har ju inte ens nåt gemensamt!

Klart du inte ska kräva att hon tar bort honom men lägg fram logiska resonemang. Det finns egentligen ett enda argument du behöver ge henne, och det är att det gör dig väldigt obekväm, mer skäl än så borde hon inte behöva. Det är som du sa ok med kompisar av motsatt kön men det här luktar rutten fisk lång väg.
  • Anonym (III)

[...]

Nej, du ska inte kräva av henne att ta bort honom från snapchat. 

Hon erkände att hon är osäker på hans intentioner, och hon respekterade din önskan och lät bli att träffa honom. Det tycker jag låter positivt. Man ska akta sig för att låta sin egna nojor ta över och bli till ett överdrivet kontrollerande. Du måste också ta i beaktande att det finns en viss risk att detta var helt oskyldigt och att du nu mer eller mindre förhindrat en vänskap som hade kunnat ge din flickvän mer glädje i livet. Var tacksam att hon lyssnade på dig och kompromissade. Det tyder på att hon respekterar dig och värderar dig högt. Nu är det läge för dig att göra detsamma, anser jag.
  • Anonym (III)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2020-03-09 12:02:58 följande:
    En snabb tanke, någonstans inom sig vet hon ju att det är fel, annars hade hon inte ens frågat dig.

Bra att de inte träffades men då borde hon lika gärna ta bort honom helt. Antingen ska de ha kontakt och då ses någon annan gång, men om hon inte träffade honom nu, varför skulle hon göra det sen annars?? Och varför då ens ha kvar kontakten? De har ju inte ens nåt gemensamt!

Klart du inte ska kräva att hon tar bort honom men lägg fram logiska resonemang. Det finns egentligen ett enda argument du behöver ge henne, och det är att det gör dig väldigt obekväm, mer skäl än så borde hon inte behöva. Det är som du sa ok med kompisar av motsatt kön men det här luktar rutten fisk lång väg.
    Det där håller jag inte med om. Man frågar inte för att man vet att det är fel, utan för att man vet att folk är olika och att en del blir ledsna, oroliga eller obekväma över saker som andra inte alls bryr sig om. 
  • Hallonpaj83

jag hade gått i taket om min kille gjort sådär. Jag hade blivit förbannad å de hade krävt mkt av han att bli förlåten. Skaffa nya vänner gör man väl av samma kön om man är i behov av det? Nej jag hade aldrig accepterat

• Oerhörd

Skulle min man börja lägga sig i vem jag ska umgås med (annat än av verklig omtanke om min hälsa) skulle jag välja att inte längre umgås med honom. Vad mer ska din flickvän låta bli att göra för att du inte litar på henne? Kommer dina regler att vaccinera er relation mot otrohet eller är det bättre att vara överens om hur ni vill behandla varandra och sen lita på att hon är med på överenskommelsen? När du sagt nej nu, kommer hon att lägga in nästa under ett tjejnamn för att få ok från dig..? Jag skulle aldrig sluta oroa mig om jag hade en massa såna regler för min man, som jag dessutom visste att han inte är helt och fullt nöjd med.

• Anonym (Tid)

Håller med övriga om att det inte är ett ok beteende i en relation. Samtidigt som jag delvis kan förstå din tjej då jag också har knappt om vänner och trivs väldigt bra med killar. Dock så brukar dessa vänskaper ofta innebära känslor från någons sida har jag märkt. Även om hon inte tänker så om honom så gör troligtvis han det som ni skriver.

Hur är er relation i övrigt? När du väl är hemma? Ger du henne uppmärksamhet, bekräftelse och romantisk uppvaktning? Tar du din del av hushållet hemma? Kan ju vara ett tecken på att hon börjar tröttna på relationen, alt. ett ?spel? från hennes sida för att du ska bli svartsjuk/inte ta ert förhållande för givet och därmed ge henne mer uppmärksamhet. Hon kanske känner sig obekräftad? Eller saknar romantik? (Bara en tanke baserat på att de flesta killar blir ofta väldigt dåliga på det efter ett år medans tjejer fortsätter med gulliga gester och att ge uppmärksamhet. Sen undrar de varför man inte har samma sexlust längre...)

Jag personligen har svårt för att inte ha rutiner tillsammans och skulle nog kunna känna osäkerhet om min kille jobbade så oregelbundet. Vill veta att vi kommer ha myskväll varje fredag tex.

• Anonym (Tjej28)

Men du måste väl skämta?!

Snubben rå raggar på din brud och du står bredvid och tittar på.

Hade min sambo träffat en brud på krogen, LAGT TILL HENNE på sociala medier och sen velat TRÄFFA HENNE. Ja då skulle vi inte vara sambo längre.

Nolltolerans. Wtf!

• Ms anybody

Jag hade inte varit okej med det om min sambo gjorde så och det borde inte du heller vara.

Så naiv kan du väl ändå inte vara att du inte ser vad som sker framför dina ögon?

Killar har alltid en baktanke framförallt en kille som är singel och hon vet det men gillar självklart bekräftelsen precis som alla andra och på så vis har hon mycket kontakt med honom och nu ska de träffas själva också.

Det kommer att komma en kväll när du jobbar sent och tex hon är med honom och kollar film eller dricker hemma hos någon när du inte är med och det ena kommer att leder till det andra. Och eftersom du inte var inte där och stoppade det och du kommer inte få veta om det heller. Tänk efter själv.

• Anonym (sådär)

Jag ska tillägga att denna killen vet om att vi är ett par. Jag vet dock inte vem han är mer än att jag sett en bild. 
    Min tjej har även sen innan några killkompisar som hon både skriver och träffar då och då, och jag har inga problem med att man har kompisar av båda könen. Har själv tjejkompisar så samma sätt. Skulle aldrig förbjuda henne att göra något eller träffa vem hon vill, tycker inte det är rätt väg att gå. 

Men skillnaden från dom killarna sen innan är ju att det är personer som hon träffat via jobb, skola, genom andra bekanta ect, och de flesta har hon kännt långt innan vi blev ett par. De är ofta personer hon träffar mest när hon är ihop med andra också(på fester tex). 

Men det var då fan va försiktig och rädd du är av dig. Det handlar inte om svartsjuka det handlar om helt vanligt jävla bondförnuft.

Om vi slutar snacka skit och kommer till pudelns kärna... du vet lika bra som vi vad snubben är ute efter så....

JA det vet din tjej med.
    JA det pirrade till i trosan på henne
    JA det är anledningen till att hon ville bli "vän" med honom
    NEJ det kommer hon aldrig erkänna
    JA du borde sätta stopp för det asap
    NEJ du kan inte tvinga henne men du kan säga att hon får välja mellan dig och honom så får hon välja själv
    JA ibland behöver man låta bli att vara PK och ryta ifrån
    NEJ man får ingen respekt om inte gör det
    JA din tjej kommer knulla andra om du är för lam
    JA denna lilla fadäs är ett varningstecken på att hennes respekt för dig vacklar
  • Anonym (Snusen)

Han är intresserad av din tjej eller så är han gay. Välj själv

• Merkel

Verkar lite mysko. Skulle jag vilja träffa en tjej så jag träffat på krogen så är det för att jag vill ha sex med henne

Svar på tråden Min tjej ville träffa kille som hon träffat på krogen