• Fracha

SKA JAG STANNA ELLER DRA..

Hej!

Jag och min sambo har separats för c.a en vecka sedan, vi har levt tillsammans i 7 år och har ett barn på 3 år. Relationen hade varit upp och ner sedan vi fick barnet , vi tjafsade och bråkade mycket p.g.a hemma sysslor att jag jobbar kvällar. Hon tyckte att jag var inte hemma för att hjälpa henne med barnet och ville att jag skulle byta jobb där var det jag som betalade det mesta allt, hon tog sina sista pengar o la det på sig själv med shopping.

För ett halvår sedan hamnade hon i en depression ångest och där jag fick jobba mindre,

Mycket tyder på att hon inte haft det lätt i sin barndom. Pappan alkoholist o mamman bor på ett hem p.g.a av en hjärntumör som gjorde henne så hon inte va sig själv längre.

Då när hon fick sin depression o allt då fick hon kontakt av en man som hon kände för 10 årsen, som tog inte henne på allvar och de blev bara kk med och på så sätt var ett kräk.

Medans vi var ihop så gick och tog en fika med den här mannen enligt henne som en vän fast hon höll det i hemligt. Jag kom på henne och då började vi bråka ennu mera p.g.a att jag tappade förtroende för henne, under våran 7 år ihop så har har hon haft friheten gå med sina vänner och jag litade på henne fullständigt.

Under tiden efter att jag kom på henne så har jag frågat om hon fortfarande är i kontakt med den  mannen, men hon svar nej. Dåo då har hon ljugit för mig flera tillfällen så att vår bråk hade eskalerat ennu mer till slut gjorde hon slut med mig och säger att hon vill vara min vän.

Nu har vi bestämt att jag ska bo kvar här ett år till p.g.a barnet tills jag får tag på en lya. Jag känner att hon fortfarande har kontaktat med honom men jag kan inte göra eller säga nåt åt det. Hon påstår att hon är inte beredd att hoppa in i ett nytt förhållande p.g.a att hon måste bearbeta sina problem med alkohol, medicin, spelberoende och med sig själv först för att att bli en bra mamma till mitt barn.

Hon tror att alkohol får henne att må bättre o dricker sig berusad varje helg.

Min fråga ska jag lämna över problemet till nån annan eller ska jag stanna vara kvar att hon gör det rätt ifrån sig.

Jag älskar min son det känns svårt att bara ta o dra från denna negativa energi som svävar i detta hemmet. Hoppas det finns någon där ute som kan ge mig ett bra tips hur jag ska hantera detta TACK

Med vänlig hälsning.

.
  • Svar på tråden SKA JAG STANNA ELLER DRA..
  • Rudbeckius
    Det känns som om du inte får ut så mycket av relationen. En partner som inte mår bra eller kan stå stadigt ska man stötta av kärlek till en viss gräns om kärlek ännu känns inuti.

Om du skulle säga som det är, vänligt men tydligt? Att detta känns tungt och orättvist och att du nog skulle vilja pröva separation och att ha barn varannan vecka? Men att du alltid är hennes vän och har värdesatt den tid som varit fin ändå i vissa delar.

Sedan fixar du ett så bra hem som en redig och stark man kan, du gör den till ett glatt hem för dig med barn, du umgås med vänner, sköter jobbet och fysiken och sedna letar du efter nya bättre partners?
  • Fracha

Hej Rudbec­kius!

Tack för ditt svar och det är kanske så det måste vara i slut ändan. Jag har försökt att vara där för henne och att ge henne glädje och vara där för min son hur mycket som helst. Det ända hon gör är att neka till det, jag har känt att hon har tagit mig förgiven länge, hennes medicin har gjort henne till att hon har ingen empati, okänslig på många sätt.

Jag känner att hon vill att jag flyttar så snart som möjligt för hon ska kunna leka av sig med den här nya mannen som enligt henne tog inte henne på seriöstaste allvar en gång i tiden. Blir ganska orolig för min son skull tanke på all alkohol som hon använder varje helg där hon inte kan sluta. Jag försöker verkligen bitta ihop så länge jag bor fortfarande här, hon värde sätter inte ett dugg på all bra vi har haft det i det mästa delen av vår tid.

Det är det jag vill ha mitt egen lya så jag slipper det här, av all tid så har glömt mig själv och bara fokuserat på henne och min son. Just nu så har jag bestämt mig för att lägga energi på mig och det stör henne tanke på min förendring. Jag förstår inte hur hon tänker när hon tycker att det är jobbigt att ta hand om ett barn medans jag är här men ändå vill hon inte ha mig här.

1
Svar på tråden SKA JAG STANNA ELLER DRA..