• elisabeththorsson

Hjälp!

Hej! Jag hoppas att det finns någon som kan hjälpa mig lite. 

Jag och sambon har försökt bli gravida ett tag nu. Förra månaden kom mensen men den var annorlunda. Jag brukar få en ganska kraftig mensvärk samma sekund som mensen kommer och blöder mycket på dag 1. Denna gång blödde jag knappt något på dag 1 och blev självklart glad och trodde att det kunde vara en nidblödning. Mensvärken var inte så illa, men jag hade så ont i ljumskar och lår att jag inte kunde sova på natten eller ligga ned i soffan. Dag 2 hoppade mensen igång som vanligt, blödde dock mindre resterande dagar och mensen försvann nån dag fortare än vad den brukar göra.

Under denna månad har mina bröst svällt upp och gett mig mycket bristningar. Jag har även mycket framhävande blodådror på brösten som jag inte haft innan. Jag var extremt hungrig hela tiden och kände mig sjuk. Jag hann bli såå förväntansfull och nästan helt säker på att jag var gravid, men så kom mensen bim+2. Precis som förra månaden kom det jättelite dag 1 och jag hade så ont i ljumskar och lår att jag har varit nära till gråt. Jag är van vid kraftig mensvärk och har en hög smärttröskel, så jag har haft REJÄLT ont! Dag 2 avtog det och precis som förra veckan har jag haft mindre mens än vanligt. 

Så nu till frågan: Tror ni jag har fått två tidiga missfall? Jag har aldrig varit gravid innan (vad jag vet) och undrar vad det är som händer med min kropp. Jag har tagit gravtest i samband med BIM som visat negativt, ska de inte visa positivt vid missfall? Skulle vara så tacksam om någon har någon som helst aning om vad min kropp håller på med. Jag och sambon ska göra ett försök till denna månad innan jag söker hjälp, om smärtan är lika brutal som de senaste två månader dvs. 

• Svar på tråden Hjälp!
  • Anonym (Hallå)

Kan vara psykologiska symptom om du gärna vill bli gravid, men om du inte tror på det så borde du besöka gyn. Något låter fel o du ska inte behöva undra eller plågas

• Johan70

Det är inte säkert att ett gravtest visar positivt vid missfall. Jag tycker precis som föregående skribent att du borde söka hjälp hos vården. Man skall inte behöva ha ont.

Svar på tråden Hjälp!