• Anonym (Vilsen)

Hur ta sig vidare efter destruktivt förhållande

Nedbruten ångest depression, trots det så är sorgen och saknaden efter honom så otroligt stark.

Psykisk och lite fysisk misshandel har pågott i 2år. Trots osäkerheten i början blev han till min drömkille, & mitt livs största kärlek. Han skulle aldrig någonsin släppa mig, på gott och ont. Men nu har han släppt mig, och jag tog chansen att inte komma krypandes tillbaka pga allt ont. Men det är så svårt, känns som jag inte ska klara det här.

Jag måste vara stark för mina barn, för att kunna behålla jobbet. Hatar att älta, men hur fan kommer jag ifrån tankarna på honom? Hur slutar jag beskylla mig själv för allt? Kommer det någonsin bli bra?

Ska jag träffa någon ny för att komma på andra tankar? Men ingen tilltalar mig, är ju fortfarande kär i denna fantastiska / hatiska man..

Någon med erfarenhet?????

känner mig så vilsen, vill bara tillbaka till honom fast jag vet att det nog inte kommer bli bättre mellan oss..

• Svar på tråden Hur ta sig vidare efter destruktivt förhållande
  • Anonym (-----------)

När jag var väldigt (olyckligt) kär i en dum kille så hjälpte det faktiskt att träffa nån ny. Enbart en fysisk relation o inte var det så lyckat sex heller, men han var iaf snäll mot mig! Så ja, det kan hjälpa. Tog "udden" av det svåra liksom. 

Sen kan det hjälpa att ha nån att gå o prata med också. Psykolog, kurator eller så? Känns som du skulle behöva det..

Svar på tråden Hur ta sig vidare efter destruktivt förhållande