• Anonym (TS)

Vem kontaktar man om man vill hjälpa till?

Jag jobbar deltid på mitt ordinarie jobb, har inga barn hemma och är inte i någon riskgrupp. Jag tänkte därför att jag kanske skulle kunna extraknäcka med att stötta till exempel vården med att städa, tvätta, bädda sängar etc. Volontärarbete är däremot inte intressant.

Det svåra är att jag inte vet vart man vänder sig. Ska jag höra av mig till landstinget där jag bor? Behöver hemtjänsten hjälp med att handla åt gamlingar och sjuka? Själva vårdbiten är inte min grej dock.

Bor i Sthlm.

• Svar på tråden Vem kontaktar man om man vill hjälpa till?
  • Anonym (M)
    Anonym (TS) skrev 2020-03-18 10:32:53 följande:

Jag jobbar deltid på mitt ordinarie jobb, har inga barn hemma och är inte i någon riskgrupp. Jag tänkte därför att jag kanske skulle kunna extraknäcka med att stötta till exempel vården med att städa, tvätta, bädda sängar etc. Volontärarbete är däremot inte intressant.

Det svåra är att jag inte vet vart man vänder sig. Ska jag höra av mig till landstinget där jag bor? Behöver hemtjänsten hjälp med att handla åt gamlingar och sjuka? Själva vårdbiten är inte min grej dock.

Bor i Sthlm.

Vill du hjälpa till eller skaffa ett extra arbete?

• Anonym (Mia)

Läs på din kommuns hemsida. Många har vikariepooler för personal inom t ex hemtjänst.

• firrig

Fikk (Frivilliga Insatser vid Kris och Katastrof) har en app (IRO Rescue) där man kan anmäla sig, ange var man bor och vad man kan hjälpa till med. Det handlar om frivilliginsatser dock.

• Anonym (J)

Erbjud dig att jobba mer på ditt ordinarie jobb! Kanske finns någon som är sjukskriven eller vabbar som du kan täcka upp för?

• Anonym (TS)
    Anonym (J) skrev 2020-03-18 12:05:28 följande:

Erbjud dig att jobba mer på ditt ordinarie jobb! Kanske finns någon som är sjukskriven eller vabbar som du kan täcka upp för?

Finns bara jag på mitt jobb i princip.
  • Anonym (F)

Gå in och läs på msb.se, där finns information om hur man kan erbjuda hjälp/tjänster.

Svar på tråden Vem kontaktar man om man vill hjälpa till?