• joni86

Vad gör jag nu

Hej.

Jag började skriva med en bekant för ett tag sedan om att jag inte visste om jag ville vara kvar i min relation.

Sedan kom jag hem en dag och min sambo var jätteledsen och sa att jag ville göra slut med honom. Antagligen för att han varit och läst mina meddelanden. (som jag blir sjukt besviken och ledsen över, för visste inte att han var där och läste varje dag}

Iallafall blev det ett långt samtal igår med mycket tårar. Jag vill såklart att det ska fungera men jag hittar ingen lösning på hur. Jag vill att vi ska prata med någon utomstående men han tror inte på det.

Vad gör man?

• Svar på tråden Vad gör jag nu
  • Anonym (Emma)

Så som jag ser det så har han ett val. Antingen gå å prata med någon eller så är det slut. Vill han verkligen vara med dig så borde han kunna ge en parterapeut en chans. Många tycker det är obehagligt / jobbigt att gå å prata med någon för att man aldrig har gjort det innan.

Våga ställa krav på honom. Du är villiga att jobba på ert förhållande, men för att göra det så vill du tar hjälp från utomstående.

• Anonym (Anonym 666)

Du får gilla läget! Och hoppas att din kille kan börja lita på er relation igen. Karma kan man fundera på i det här sammanhanget.

Och du ska självklart inte tvinga honom till nån terapi, det här måste ske på hans villkor nu.

• joni86
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-03-21 11:30:09 följande:

Du får gilla läget! Och hoppas att din kille kan börja lita på er relation igen. Karma kan man fundera på i det här sammanhanget.

Och du ska självklart inte tvinga honom till nån terapi, det här måste ske på hans villkor nu.

Hej! Tack för ditt svar. Jag känner nog att det är en bra idé att ställa det kravet. Han säger att han har så svårt att veta vad han ska säga, så han säger oftast inget alls. Och jag vet att han tycker det är jobbigt, men det räcker liksom inte...jag tycker lite synd om han, men jag känner ändå att han kanske får anstränga sig lite mer.
Svar på tråden Vad gör jag nu