• Anonym (kommentar)

Vad kallar du en man som helt gett upp

och lovat sig själv att aldrig mer försöka med en kvinna?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad kallar du en man som helt gett upp
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (kommentar) skrev 2020-03-23 12:00:29 följande:

Beror väl på vad han heter. Heter han Sune, kallar jag honom för Sune, men heter han Albin så kallar jag honom Albin.
  • Anonym (cyniker)

Saknar "En klok man" som alternativFlört
  • Anonym (Why)

Varför är det något negativt, finns även kvinnor som inte ha något intresse av att vara tillsammans med en man. Det är inget fel med det, vi är alla olika, vissa trivs med att vara singel, man är ju ingen loser på grund av det. 

• Anonym (kommentar)

Jag vill vara med en kvinna, har däremot inget intresse längre av att vara den som tar första steget.

• Anonym (G)
    Anonym (kommentar) skrev 2020-03-23 15:30:53 följande:

Jag vill vara med en kvinna, har däremot inget intresse längre av att vara den som tar första steget.

Det är helt ok. Ingen som ser ner på dig för det. Det är ditt eget val om du vill försöka eller inte.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (G) skrev 2020-03-23 15:32:27 följande:

Det är helt ok. Ingen som ser ner på dig för det. Det är ditt eget val om du vill försöka eller inte.

Håller med här. Helt ditt eget val som jag har svårt att se att folk skulle döma dig (ts) som mäniska för (som de alternativ du har i ts). Varför skulle de? Det påverkar ju ingen annan än dig själv.
  • Cartjan1

Skulle inte kalla en annan människa något av ovanstående, låter snarare som en person som mår väldigt dåligt...iallafall fått riktigt dålig självkänsla. Skulle aldrig sparka på eller yttra mig nedvärderande mot någon som mår dåligt (inte heller tänka i dessa banor).

• Anonym (village wisdom)

Jag tror inte att det finns någon för alla tyvärr, och det kan vara enklare att acceptera att man är ensam (tillfälligt eller permanent) än att bränna all sin energi på att grubbla över orsakerna och hur man ska få till det.

Många kan ju hitta någon men i ett fåtal fall (i min omgivning) så är det lite som att se en groda försöka flyga, tyvärr. 

Jag och andra kanske ser något som skulle gå att ändra på om man verkligen anstränger sig. Men det är lite som att be någon plastikoperera sin personlighet och det tycker jag egentligen inte att man ska behöva göra.

• Spaceman

Försöka vad med en kvinna?

• Physalis

Hade inte kallat honom något. Däremot hade jag tyckt det var sorgligt ifall hans existens kretsade kring detta. Om han däremot bara fokuserade på andra saker som gav honom lycka i livet så hade jag tyckt att det var bra att han vågade leva på det sätt som verkar passa honom bäst.

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Nix)

De fyra alternativen säger mer om ts än om om något annat. Uppenbart så att för ts ligger mäns värde blott i om de har ett fast förhållande med en kvinna.

• Anonym (S)

Inget av följande alternativ.

Bränd kallar jag honom. Men det brukar gå över med tiden tack och lov.

• Anonym (Eh)

Inget av dem, låter ju vettig.
  • Wagner
    Robert 832 skrev 2020-03-26 22:11:08 följande:

En upplyst man!

Ja just det, eller möjligen kort och gott "klok".
Svar på tråden Vad kallar du en man som helt gett upp