Anonym (Mia) skrev 2020-03-24 17:21:00 följande:
Man kan inte rädda ett förhållande ensam. Du måste berätta hur du känner för honom så att han vet och kan förstå. Annars har han ingen aning om vad du håller på med och vad du hoppas på att han ska göra.
En annan sak är att man kan inte förvänta sig att en person ska tillgodose alla ens behov. Man kan inte vara trygghet och spänning på samma gång om du förstår vad jag menar. Ni kanske är lite olika som person med, han gillar rutiner och trygghet du gillar förändring och spänning. Försök hitta ett sätt där ni kan mötas. Men det är viktigt att du kommunicerar de behov du har. Om du vill att han ska ta mer iniativ till att hitta på saker så måste du säga det. Han kan inte läsa tankar. Han kanske heller inte är så impulsiv av sig eller kreativ så han kan ha svårt att komma på nya idéer.
Prata och lyssna på varandra.
Tack för ditt svar. Jag har pratat med honom om detta och kommit med förslag på vad vi kan göra, men sedan stannar det alltid där.
Han tycker det mesta känns onödigt eller löjligt och verkar inte vilja mötas halvvägs. Ju mer jag slutar bry mig, ju längre ifrån varandra kommer vi.
Jag föreslog också att vi kunde gå och prata med någon, men det verkade inte heller intressant. Så det är därför jag slutat anstränga mig. Jag vet inte riktigt vad mer jag kan, orkar eller vill göra.
Jag gillar inte att sätta ultimatum heller, gillar inte idén att man ska tvinga fram något..