Anonym (D) skrev 2020-03-28 13:36:06 följande:
Och hur ska man veta det om ingen säger till en vad som är fel? Jag har blivit nobbad i över 10 års tid utan att ens få en enda dejt. Men ingen säger till mig vad jag behöver förändra. Har inga problem att försöka ändra bara jag vet vad jag ska ändra.
Nu vet jag vare sig hur du ser ut eller hur du gör/skriver när du försöker få till dejter. Och vilka som du också försöker få till dejt med.
I min värld är avståndet den första avgörande pucken. Är inte intresserad av distansförhållande så det spelar ingen roll hur snygg och trevlig man än råkar vara för jag tänker inte sitta i en bil 2 timmar enkel resa för att kunna ses "spontant".
Och är det någon som i mina ögon är skitsnygg så försöker jag inte ens få till en dejt eftersom jag vet att den personen aldrig skulle vilja gå på dejt med mig, så jag besparar mig den besvikelsen att inte ens få ett tack, men nej tack tillbaka.
Sedan handlar det om hur man försöker få till en dejt. Dessa smörande flirtande korta fåordiga meddelanden är bara skitjobbiga. Tycker jag!
Jag försöker skriva lite i mina meddelanden så som en konversation skulle ha varit om vi mötts första gången öga mot öga på ex en fest.
Och skulle aldrig falla mig in att börja sexchatta med någon jag aldrig mött irl. Och kommer aldrig svara på om jag är rakade eller ej osv till okända människor.
Så fort någon börjar "tramsa" så blir det tack, men nej tack.
Har du ingen vän du kan bolla lite med? Visa den du skulle vilja dejta och sedan spåna fram ett bra meddelande tillsammans?