• Anonym (GunnarsBröd)

Män ger upp för lätt?

Många kvinnor tycker att det är mannen som ska ta första steget.
    Många kvinnor skulle själv inte våga, för de är rädda att få nej.
    Många män är trötta på att ta första steget. Efter en miljon nej så har lusten avtagit något att försöka igen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män ger upp för lätt?
  • Anonym (Buhu buhu)
    Anonym (G) skrev 2020-03-29 19:55:47 följande:

Ahem... du kanske ska läsa mina inlägg igen.

Tolkade inlägg 76 som att du inte riktigt förstår vem det är som klagar och är bitter.
  • Anonym (G)
    Anonym (Buhu buhu) skrev 2020-03-29 19:58:40 följande:

Tolkade inlägg 76 som att du inte riktigt förstår vem det är som klagar och är bitter.

Mitt inlägg syftar till att du är precis lika god kålsupare som Spaceman och TS. Det tror jag de flesta förstod.
  • Spaceman

Jag har dock aldrig påstått att jag är bitter. Jag försökte bara förklara varför många män blir bittra av att aldrig få till det. Lösningen på det anser jag är att det borde vara mer jämställt så att alla kan bjuda ut nån på dejt utan att det känns konstigt. TS alternativ på hens fråga gör mig dock lite förvirrad.

Kvinnor tar mycket iniativ idag men tyvärr så är ju män kraftigt överrepresenterade i statistiken när det gäller att ragga. Vi måste sluta med det här att mannen ska jaga. Det gäller båda könen. Umgås istället, våga prata om sex, känslor och relationer. Tyvärr mycket tabu kring detta...

• Anonym (Buhu buhu)
    Spaceman skrev 2020-03-29 20:36:12 följande:

Jag har dock aldrig påstått att jag är bitter. Jag försökte bara förklara varför många män blir bittra av att aldrig få till det. Lösningen på det anser jag är att det borde vara mer jämställt så att alla kan bjuda ut nån på dejt utan att det känns konstigt. TS alternativ på hens fråga gör mig dock lite förvirrad.

Kvinnor tar mycket iniativ idag men tyvärr så är ju män kraftigt överrepresenterade i statistiken när det gäller att ragga. Vi måste sluta med det här att mannen ska jaga. Det gäller båda könen. Umgås istället, våga prata om sex, känslor och relationer. Tyvärr mycket tabu kring detta...

Fast det är uppenbart att du är bitter.

Det är bara incels som skriver såna här gnällkommentarer och trådar om att kvinnor ska ta mer initiativ, och sen så fint blandar in jämställdhet i det trots att det inte ens har med det att göra. Bara för att ni tror att så fort ni väljer att kalla något "ojämställt" så ska det få kvinnor att göra som ni vill. Men så funkar det inte!

Du kan ju liksom inte tvinga kvinnor som inte vill ha dig att ragga på dig, eller hur? Och som sagt, vill du ha en kvinna så ragga själv då, istället för att sitta här och klaga med en tung offerkofta på dig.
  • Anonym (Swing for fun)

Förstår faktiskt inte hur du tänker nu. Spelar väl ingen roll om det är mannen eller kvinnan som tar första steget. Om jag inte är intresserad av en man som bjuder ut mig på en date varför skulle jag då vara intresserad av att bjuda ut honom. Har absolut inga planer på att börja med empatidater för att stärka bittra mäns självförtroende lika lite som jag tänker börja med ställa upp sex för att det finns män som ser sex som någon form av bekräftelse.
  • Anonym (GunnarsBröd)

Vi måste sluta med det här att mannen ska jaga. 

Håller med. Sluta med det, kvinnor. 
  • Anonym (GunnarsBröd)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2020-03-30 05:52:57 följande:
    Förstår faktiskt inte hur du tänker nu. 
    Nej, det är tydligt.
  • Mandel

I vilket sammanhang avses detta nej?
    Gäller det nya eller pågående relationer?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (GunnarsBröd)
    Mandel skrev 2020-03-30 11:43:36 följande:

I vilket sammanhang avses detta nej?
    Gäller det nya eller pågående relationer?

Det är det nej man får när man försöker få till en relation.
  • Mandel
    Anonym (D) skrev 2020-03-28 13:36:06 följande:
    Och hur ska man veta det om ingen säger till en vad som är fel? Jag har blivit nobbad i över 10 års tid utan att ens få en enda dejt. Men ingen säger till mig vad jag behöver förändra. Har inga problem att försöka ändra bara jag vet vad jag ska ändra.
    Nu vet jag vare sig hur du ser ut eller hur du gör/skriver när du försöker få till dejter. Och vilka som du också försöker få till dejt med.

I min värld är avståndet den första avgörande pucken. Är inte intresserad av distansförhållande så det spelar ingen roll hur snygg och trevlig man än råkar vara för jag tänker inte sitta i en bil 2 timmar enkel resa för att kunna ses "spontant".

Och är det någon som i mina ögon är skitsnygg så försöker jag inte ens få till en dejt eftersom jag vet att den personen aldrig skulle vilja gå på dejt med mig, så jag besparar mig den besvikelsen att inte ens få ett tack, men nej tack tillbaka.

Sedan handlar det om hur man försöker få till en dejt. Dessa smörande flirtande korta fåordiga meddelanden är bara skitjobbiga. Tycker jag!
    Jag försöker skriva lite i mina meddelanden så som en konversation skulle ha varit om vi mötts första gången öga mot öga på ex en fest.
    Och skulle aldrig falla mig in att börja sexchatta med någon jag aldrig mött irl. Och kommer aldrig svara på om jag är rakade eller ej osv till okända människor.
    Så fort någon börjar "tramsa" så blir det tack, men nej tack.

Har du ingen vän du kan bolla lite med? Visa den du skulle vilja dejta och sedan spåna fram ett bra meddelande tillsammans?
  • Anonym (D)
    Mandel skrev 2020-03-30 11:56:01 följande:

Nu vet jag vare sig hur du ser ut eller hur du gör/skriver när du försöker få till dejter. Och vilka som du också försöker få till dejt med.

I min värld är avståndet den första avgörande pucken. Är inte intresserad av distansförhållande så det spelar ingen roll hur snygg och trevlig man än råkar vara för jag tänker inte sitta i en bil 2 timmar enkel resa för att kunna ses "spontant".

Och är det någon som i mina ögon är skitsnygg så försöker jag inte ens få till en dejt eftersom jag vet att den personen aldrig skulle vilja gå på dejt med mig, så jag besparar mig den besvikelsen att inte ens få ett tack, men nej tack tillbaka.

Sedan handlar det om hur man försöker få till en dejt. Dessa smörande flirtande korta fåordiga meddelanden är bara skitjobbiga. Tycker jag!

Jag försöker skriva lite i mina meddelanden så som en konversation skulle ha varit om vi mötts första gången öga mot öga på ex en fest.

Och skulle aldrig falla mig in att börja sexchatta med någon jag aldrig mött irl. Och kommer aldrig svara på om jag är rakade eller ej osv till okända människor.

Så fort någon börjar "tramsa" så blir det tack, men nej tack.

Har du ingen vän du kan bolla lite med? Visa den du skulle vilja dejta och sedan spåna fram ett bra meddelande tillsammans?

Nej jag har ingen alls jag kan bolla med.

Är det ok om jag får göra det med dig i pm?
  • Mandel
    Anonym (D) skrev 2020-03-30 13:12:40 följande:
    Nej jag har ingen alls jag kan bolla med.

Är det ok om jag får göra det med dig i pm?
    Självklart!

Det viktiga är att man läser presentationen noga för den man vill skicka till. Jag uppskattar att det märks att man läst och att man i sitt öppningsmeddelande återkopplar till något som jag då skrivit.
    Och inte för långt! Utan ett allmänt meddelande som inte ställer några större krav på den som fått det.

En fördel är att ha en bild på sig själv om man är på dejtingsajter. Avskyr detta flirtande från folk som inte har vare sig bild eller någon som helst personlig information. Hur ska jag då kunna flirta tillbaka?
  • Anonym (Mannen)

Svenska kvinnor och deras kvinnokollektiv/feminism får min kuk att peka mot kina.

Patetiska o avtändande!!!!

Orkar inte förklara för det blir väldigt långt inlägg

• Anonym (Olavi)
    Anonym (Mannen) skrev 2020-04-02 03:49:29 följande:

Svenska kvinnor och deras kvinnokollektiv/feminism får min kuk att peka mot kina.

Ja tacka vet jag en riktig finska med starka nypor!
  • Anonym (GunnarsBröd)
    Mandel skrev 2020-03-30 13:19:53 följande:
    Självklart!

Det viktiga är att man läser presentationen noga för den man vill skicka till. Jag uppskattar att det märks att man läst och att man i sitt öppningsmeddelande återkopplar till något som jag då skrivit.
    Och inte för långt! Utan ett allmänt meddelande som inte ställer några större krav på den som fått det.

En fördel är att ha en bild på sig själv om man är på dejtingsajter. Avskyr detta flirtande från folk som inte har vare sig bild eller någon som helst personlig information. Hur ska jag då kunna flirta tillbaka?
    Fast det räcker ändå inte.
    Mannen måste vara fyndig också.
    En kvinna kan bara skriva "hej".

Självklart ska man ha bild. Alla tänker inte så. Minns en kvinna på en dejtsajt som skrev i sin profil att hon svarar inte män som inte har bild. Själv hade hon ingen.
  • Anonym (GunnarsBröd)
    Anonym (Mannen) skrev 2020-04-02 03:49:29 följande:

Jag förstår precis.
    Många kvinnor vågar inte dejta en man om han inte blivit godkänd av hennes medsystrar.
    Män litar på sin egen känsla.
  • Mandel
    Anonym (GunnarsBröd) skrev 2020-04-02 07:29:40 följande:
    Jag förstår precis.
    Många kvinnor vågar inte dejta en man om han inte blivit godkänd av hennes medsystrar.
    Män litar på sin egen känsla.
    Så länge avståndet inte är för långt - är inte intresserad av distansförhållande, eller om mannen i fråga spelat bort sig själv genom att börja sextjata innan vi mötts irl så tackar jag sällan nej till dejter.
    Träffas vi irl och det känns ok så tackar jag inte nej till sex heller även om jag känner att jag inte vill leva resten av mitt liv med just den mannen. Funkar sexet så kör vi ett tag tills någon ny intressantare dyker upp.

Finns inte en enda medsyster som vet om hur många jag dejtat eller legat med och jag ber aldrig om någon annans godkännande innan. Mitt liv mitt beslut. Däremot vet 2 män vad jag har för mig. Den ena är en vän som har lite koll på mig så inget händer och den andre för att om jag hittar rätt man så räknar vi med att köra gruppsex

Det enda jag säger nej till är att träffa okända människor i deras hem första gången vi ses. Första dejten sker offentligt. Andra dejten kan jag åka hem till folk.
  • Mandel
    Anonym (GunnarsBröd) skrev 2020-04-02 07:28:30 följande:
    Fast det räcker ändå inte.
    Mannen måste vara fyndig också.
    En kvinna kan bara skriva "hej".

Självklart ska man ha bild. Alla tänker inte så. Minns en kvinna på en dejtsajt som skrev i sin profil att hon svarar inte män som inte har bild. Själv hade hon ingen.
    Skriver någon endast ett hej eller liknande till mig så svarar jag hej.
    Söker jag kontakt och skickar meddelande så är det minst ett par meningar som innehåller någon fråga. 
    Väldigt många män som inte svarar.

Själv svarar jag alltid tack, men nej tack på ett hövligt vis. Är det avståndet kan jag skriva det eftersom det i min värld är det största hindret. 

Världen är full av människor som inte fixar vanligt vett och etikett och på nätet är det extra lätt att gömma sig och bete sig udda, lågt osv.
    Man får ta det med en nypa salt och en vacker dag dyker det upp ett guldkorn.
Svar på tråden Män ger upp för lätt?