Vad sysslar ni (mest) med nu när vi befinner oss i karantän
Själv så sover jag typ 18 timmar i väntan på att det ska gå över.
Själv så sover jag typ 18 timmar i väntan på att det ska gå över.
Var är alternativet Folköl??
Jag har äntligen tagit tag i Kingdom Come: Deliverance :D
Jobbar hemifrån.
Jag känner att jag sitter fast med min KK. Har för mycket dödsångest för att vara själv, känner nästan ingen annan här, vågar mig inte ut på Tinder... så jag sitter och trycker hemma hos honom. Han jobbar hemifrån, så det är liksom hela dagarna 24/7 han går på mig på nerverna men det är bättre än att vara hemma.
Knullar en hel del, inte för att jag är kåt egentligen utan för att jag har ångest. Jag lever som en slags parasit här...äter hans mat, använder hans prylar. Försöker vara trevlig man han är jobbig och våra personligheter krockar... så jag gnäller en del på honom.
Han lagar tråkig mat, nästan samma varje dag får jag, typ tre rätter han varierar mellan både som lunch och middag...toast på kvällen, ägg och gröt på morgonen. Han gör armhävningar, jag gjorde en på knäna...orkar inte bry mig om att träna. Går ut och promenerar ihop osv. Ser mycket på Netflix, men ofta vill han spela tv-spel då får jag sitta vid datorn eller med en liten surfplatta. Han tar den enda stora skärmen i beslag :( Diskar och har städat hans lägenhet kliniskt ren bara för att ha nåt att göra.
Önskar han hade ett badkar men bara duschkabin...önskar han hade annan alkohol än öl hemma. Önskar att det inte var en pantad SD-snubbe som var enda människan som tog emot mig när jag mår såhär men vill verkligen inte vara ensam :(
Tänk om man hade lyxen att sitta i karantän... nej, jag jobbar, mer än heltid.
För övrigt dricker jag rödvin, budar på nain-mattor och en bronsskulptur och är i allmänhet odräglig.
Var är alternativet Folköl??
Jag har flera kroniska sjukdomar så jag lever redan ett begränsat liv. Har väldigt få aktiviteter utanför hemmet. Så tydligen lever jag hela mitt liv i karantän: )
Dubbeljobbar.
Tack vare hemmasittandet hann jag bevaka nätauktionen och fick hem min skulptur. Alltid nåt!
Lever nästan som vanligt, jag är inte så social annars heller. Skillnaden är mest att jag jobbar hemifrån och att jag tränar utomhus istället för på gymmet.
Är sjuk så ligger på soffan o surfar på mobilen. Lagar mat till familjen. Fantiserar om när ja får börja träna o träffa vänner o städa huset igen.
Jobbar hemifrån. Låter som om karantän för många betyder att dem inte jobbar längre, är det så? Sedan finns det ju självklart många som inte kan jobba på distans, typ sjukvårdspersonal, hemtjänst, äldreboendepersonal etc.
Det finns ingen karantän i Sverige, de flesta som inte jobbar som kontorsråttor som ändå åker till jobbet.