Anonym (Giftocholycklig) skrev 2020-04-01 17:29:22 följande:
Hm skrev jag inte innan att jag bara försöker hitta någon lösning till det problem vi uppenbarligen har.. jobbar på riktigt vuxna människor med hämnd på det sättet mot sitt barns mamma eller pappa? Eller ja om man är sjuk förstår jag det, men jag tänker absolut inte så. Jag tänker att det kanske är sista chansen och allt troligen är kört ändå, men att gå tillbaka i gamla spår kommer ju ialf inte gå.
Anonym (FYI) skrev 2020-04-01 17:00:54 följande:
Får väl tillägga att jag i min bekantskapskrets eller i min omgivning inte vet någon som klarat ett öppet förhållande över tid.
För det mesta tror jag att mannen i förhållandet måste vara väldigt frisinnad och vara fri från varje tillstymmelse till svartsjuka eftersom det oftast är sjukt mycket lättare för en kvinna att fixa ett ligg än för en man.
Tror det blir en obalans i förhållandet som kommer att förstöra allt.
Jag vet också de som haft det och de som brutit upp hade ändå gjort det förr eller senare, de hade kommit till en punkt där attraktionen dem emellan var borta. Vet också ett par som är lyckligare än någon annan jag vet, som haft öppet i många år.
Jag känner ett par som lever öppet, men det beror mest för att mannen är livrädd för att förlora henne, halva tiden med deras barn, hus, familjeliv, etc och gör vad som helst för att hon inte drar, det började med att hon knullade runt bakom hans rygg tills det kom fram, när det väl kom fram så gick han med på ett öppet förhållande mest av rädsla.... kontentan vart att hon ff knullar runt som hon känner för och han ligger bara med henne.
Alla öppna förhållanden är inte pga vuxna människor som försöker hitta en vuxen lösning på problem, vissa kan bero på rädsla, skev maktfördelning, personliga issues. etc, etc...