• Anonym

    Namn! Anonyma svar

    Tror att jag råkade klicka på att inte tillåta anonyma kommentarer i förra tråden. Så i denna kan ni skriva anonymt.

    Vad tycker ni om namnet Eden? Och tycker ni att det passar bäst till en pojke eller flicka?

  • Svar på tråden Namn! Anonyma svar
  • Anonym (D)

    Tycker inte om det.

    Flicka. Hade en tjej i en av mina kuser i skolan som hette så.

  • fluu

    Det är ju unisex, men jag tror att det främst uppfattas som ett flicknamn i Sverige. Jag personligen tycker inte om namnet. På en flicka låter det som en strippa och på en pojke låter det mesigt.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Israel)

    Har bott i Israel ett tag och där är det ett vanligt tjejnamn. Jag gillar namnet men jag är själv inte svensk så jag gillar förmodligen andra namn än svenskar gör.

  • trollhona

    Älskar namnet. Hade det på min namnlista.
    Skulle dock säga att det är mer av ett tjejnamn i Sverige. Även om det är könsneutralt som namn.

  • Norrut

    Uppfattar det mest som ett flicknamn i Sverige. Trevligt namn, mjukt och vänt. Känns som att det passar både till en helt "vanlig" snäll tjej/kvinna och till någon som är betydligt mer alternativ och egen - ett namn som formas av personen, snarare än tvärtom.

  • Anonym (Jö)

    Tänker på Edens lustgård. Inte ett namn i mina öron. Men om man ska ha det som namn är det ett flicknamn

Svar på tråden Namn! Anonyma svar