• Thu 2 Apr 2020 11:16
    1494 visningar
    6 svar
    6
    1494

    Svårt att få errektion

    Jag har ett litet bekymmer som jag skulle behöva rådfråga er föräldrar om.

    Min kvinna önskar att bli gravid, och det är inte lite det. Hon är helt rabiat och tänker inte på annat. Det har gått så långt att hon är halvt sönderstressad.

    Efter oräkneliga månader ägglossningstest och annan utrustning som jag inte har koll på, skulle det då till igen för samkväm.

    Många gånger har jag så svårt att ejakulera, men denna gången fick jag knappt upp den, vilket inte har hänt genom hela min sexuella period.

    Självklart blev hon vansinnig, och hasplade ur sig både det ena och det andra innan hon for till jobbet, och jag ser inte fram emot att hon kommer hem!

    Vad i ska jag göra? Det är panik i huset.

    Jag har läst 1177, men där står ju inga ?lösningar?.

    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Svårt att få errektion
  • Thu 2 Apr 2020 15:05
    #1

    Det kan inte vara lätt att känna lust under de premisserna. För att kunna genomföra behöver man ju vara avslappnad, så stress och press riskerar bara förvärra problemet. Jag har också låg känslighet i apparaten och ibland svårt att nå orgasm. Det jag märkt är att det är mycket lättare för mig att få orgasm genom onani, för det ger mer intensiv stimulering.

    Mitt tips skulle vara att införskaffa en medicinspruta från närmsta apotek. Jag får dem vanligtvis gratis när jag frågar vid kassan. Sedan att ni testar att du gör din del på egen hand (pardon the pun) och inseminerar henne med medicinsprutan

  • Thu 2 Apr 2020 18:26
    #2

    Jo, och avslappnat är det sista det är. Samkväm genomförs varannan dag, vilket är ett elände.

    Att köpa spruta och inseminera skulle hon aldrig köpa. Jag törs inte ens föreslå det.

  • Thu 2 Apr 2020 19:51
    #3

    Detta är ett vanligt problem som många par har under barnplaneringen. Det har drabbat oss själva och jag känner många andra med. En kompis till mig gjorde det till slut faktiskt verkligen med insemination och de lyckades med detta!

    Det är svårt för dig att skapa en avslappnad situation utan ni måste först prata om det tycker jag innan ni går in i själva "proceduren". 

    Jag var i början lite lik din tjej kanske. Jag kunde gråta när han inte kunde, jag gjorde allt mysigt och fint. Men det gick inte. Han sa att bara att han vet att han nu måste leverera gör att han inte kan. 

    Så jag ändrade mitt beteende och till slut var det nästan aldrig något problem längre.

    Tipps till henne:

    1) Berätta inte alltid att ÄL är på gång. Ju mindre koll du har desto bättre. 
    2) Bekräfta dig när det inte går dvs går inte in på själva saken i sig. Utan krama varandra och bara berör varandra på andra ställen. Ligg bara kvar och prata om annat. 
    3) Min man klarade efter denna lugna stund oftast det sedan. Han tyckte att det var så skönt att ändå känn sig bekräftad i vår kärlek. Att visa honom att det inte spelar någon roll.
    4) Det är ok att vara besviken. Men hon behöver inte visa det. Utan hon får tänka att du gör allt du kan för att det ska gå. 

    Och till dig: Hennes önskan är bara så stark så att hon inte kan släppa ifrån sig alla de tankarna och kan inte kontrollera pressen. Det är inte lätt att samtidigt själv vara "psykologiskt" och tänker på dina behov. 

    Med andra ord: Du kan inte göra så mycket mer rent praktiskt. Det är bara en sak: Ni måste prata. Försök i en lugn stund när ägglossningen inte är på gång pratar med henne. Bästa tiden är strax efter mensen.

    Prova så här: Säg att du gärna vill prata med henne och att du först bekräftar att du också längtar att få barn, samt att du tycker det är "imponerande" vad hon allt gör för att det ska fungera och att du förstår att det utlöser en stress också för henne att det är nu eller aldrig. Sedan förklarar du hur du känner under de "timmarna" och varför det inte fungerar. Samtidigt som du ger förslag till hur du kan tänka dig hur det går bättre. 

    Sedan måste hon inte ta ägglossningstest: Det räcker att ni har sex ca varannan till var tredje dag runt ägglossningen! Då blir det också mer avslappnad. 

    Långt inlägg...

  • Thu 2 Apr 2020 23:00
    #4

    Antar att hon har passerat gränsen för att kunna ha en lugn o normal konversation om hon blir arg på dig för något du inte kan rå för.

  • Wed 3 Jan 19:01
    #5

    En uppdatering. 


    vi fick en son 1,5 år senare. Det var glädjande, vad värre är att nu har det börjat igen. 

  • Thu 4 Jan 12:08
    #6
    greger911 skrev 2024-01-03 19:01:02 följande:

    En uppdatering. 


    vi fick en son 1,5 år senare. Det var glädjande, vad värre är att nu har det börjat igen. 


    Jag vill bara säga att jag inte tycker att det är ok beteende av henne. Jag förstår hur hon tänker. För de flesta kvinnor är det en fråga om att vilja ha sex (eller gå med på att ha sex) - det går att "bita ihop" och acceptera att sex ska ske. Om man vill ha barn men inte är sugen när man har ägglossning, kan man ha sex ändå.

    För män är det inte en fråga om att vilja - det är en fråga om att kunna. Man styr inte sin penis på samma sätt som man styr sin arm. Det kan vara svårt för kvinnor att greppa detta, om de bara utgår ifrån sig själva. Om du då säger att du inte kan, tänker hon kanske att du bara inte vill tillräckligt mycket. 

    Det är dumt av henne att inte tänka längre, för självklart är det inte omöjligt för henne att förstå att män fungerar annorlunda. Det är också ett väldigt dumt sätt att behandla sin partner på. Hur förlåtande hade man varit mot en man som blev sur när hans kvinna inte blev våt eller inte fick orgasm? Man hade ju tänkt att han var dum i huvudet och tyckt synd om den stackars kvinnan. Det här är inte mycket annorlunda. Det är inte något som man bara ska acceptera i ett förhållande. Någon borde säga till henne på skarpen och förklara hur fel det hon gör är. 
Svar på tråden Svårt att få errektion