Pappan skickar personal m sonen till sjukhuset istället för att be mig!?!
Måste bara fråga om någon mer har varit med om något liknande då jag upplever detta som så otroligt löjligt lågt korkat...
Det är 1 år sedan vi skilde oss. Ingen otrohet inblandad och ingen mer än x-maken blev förvånad över att jag ville skilja mig efter 25 år. Hade varit dåligt i många år...
Han har träffat en ny och hon har i princip redan flyttat in efter några månaders dejtande så han borde ju vara stolt och lycklig kan jag tycka.
(Jag har inte presenterat någon ny.)
Han har otroligt svårt för att kommunicera med mig och när vi hämtar/lämnar barn - vi har varannan vecka, så kan han knappt titta på mig. Han försöker ta allt via barnen istället för att ta det direkt med mig.
Jag trodde att vi ändå skulle kunna fungera skapligt normalt med varandra och speciellt inför barnen med tanke på alla år vi levt ihop, men jag hade fel på den punkten.
Barnen är väl medvetna om att både pappa och hans nya och hennes barn är hjärtligt välkomna i mitt hus eftersom de är en del av mina barns liv, men de är också fullt medvetna om att jag inte är välkommen innanför dörren hos pappa...
Nu börjar jag dock sura ihop på detta tramsande från hans sida. Det är våra barns bästa det handlar om och då får han faktiskt ta och skärpa till sig.
Droppen blev igår. Det är pappavecka och sonen har en tid på sjukan idag och när jag pratade med sonen igår så berättade han att pappa är sjuk så då ska en av pappas anställda följa med sonen till sjukan på undersökningstiden!!!
Varför i h-vete hör han inte av sig till mig och ber mig åka till sjukan med sonen???
Det är ju mitt barn och inte personalens barn. Mitt ansvar!
Har någon annan varit med om något liknande???
Eller är jag bara löjlig som reagerar över huvudtaget?