Är det ett ok beteende?
Jag har varit tillsammans med min sambo i 6 år och bott med honom i 3 år.
Igår glömde han sin telefon hemma och pga en incident som hände för lite mer än en månad sen vart jag nyfiken på vad hans mamma hade sagt om vad som skett.
Jag vet att det är fel att läsa i hans telefon redan.
Jag bläddrade upp lite och såg några sms som sårade mig väldigt mycket.
Jag har lidit av depression sedan jag var 14 år av olika anledningar. I smsen hade hon skrivit väldigt elaka saker
"Hon äter ju mediciner och apoteksvaror som om det vore mat, jävla psykopat"
Var ett av smsen.
Jag äter endast antidepressiva och några gånger per år tar jag tabletter mot migrän.
Ett annat sms löd såhär
"hon är en jävla shitzofren, en sjuk jävla människa"
Andra saker hon skrev var att jag var en psykopat, egoist, oansvarig osv.
Jag har alltid varit trevlig mot henne. Aldrig sagt ett ont ord. Däremot så har hon ogillat mig sedan första gången hon träffade mig.
Träffade min sambo när jag var 16 år och efter att ha varit hos dom i ca 5 minuter så kallar hon mig för problembarn. Utan att känna mig alls.
Hon skriver till honom att han får välja mellan "henne eller oss".
Hon skriver och gnäller att jag borde städa och laga mat hemma varje dag, även om det är jag som redan sköter det mesta. Hon har inte varit hos oss på 2.5 år och vet inte hur det ser ut här eller hur vi sköter allting.
Jag tycker att är man nästan 50 år så behöver man inte använda såna ord.
Min sambo har inte sagt emot henne alls. Och vissa gånger "hållt med" på vad hon skrivit.
Jag vill inte ens veta vad hon säger om mig när han är där utan mig.
Varje gång vi är där båda två så är hon trevlig mot mig.
Jag sa nu till min sambo att jag inte vill ha någon mer kontakt med henne. Är det fel utav mig?
Jag känner att jag har gett henne såpass många chanser att hon borde ha accepterat mig vid det här laget, men tyvärr inte.
Tar gärna emot åsikter och tankar kring hur jag kan hantera den här situationen, slipper väldigt gärna påhopp.