• Anonym (Knutsson)

Män som inte vill gifta sig eller bli sambo

Är de nåt för dig eller kan de dra åt pipsvängen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män som inte vill gifta sig eller bli sambo
  • gnipökåms

om jag skulle ha en partner skulle vi aldrig flytta ihop, usch för att komma hem från en lång dag på jobbet och vara tvungen att vara social mot sin sambo.

• QueenInTheDark

Sambo är inget för mig!

Jag vill inte vara nutti nutt när jag kommer hem trött från jobbet. Vill slänga av mig kläderna, fixa kaffe. Påbörja midda till ungar.

Skaffat ungar utan att vara sambo jag

Alltid pratglad. Svarar på allt i inkorgen!
  • Perjonsson

Min sambo ville gifta sig bara enkelt/borgerligt.

Såfan heller, vi väntar då jag vill att det ska även vara stort kalas.

Efteråt inser jag att det var en jäkla tur för subban hade totalt ruinerat mej vid separationen då hon verkligen kom fram vilka ekonomiska avsikter hon hade.

Träffar jag någon ny som ställer krav på giftemål så åker hon ut med en sådan brutal kraft att hon går i selibat.

Har flera kompisar som blåögda gift sig utan äktenskapsförord oooo vad de ångrar sig.

Jag även hjälpte en kompis att skriva över tillgångar på mej tills skillsmässan var över.

Ja varför dela på tillgångar när som vanligt han jobbat röven av sig och trots påstötningar under åren vägrar hon jobba utan väljer mjölka tid sittande hemma.

Ja jag har faktiskt själv råkat ut för det när min sambo vägrade jobba utan valde plugga åratal o förväntade sig att jag ska stå för allt så att hon slipper studielån.

Ångrar att jag inte slängde ut henne tidigare så att jag kunde börja om tidigare på ny familj.

• Anonym (equity)

Om man ska ha barn ihop så bör man enligt jurister och bankrådgivare gifta sig för att trygga det juridiska om någon förälder går bort. Det är sunt förnuft om man inte redan från början planerar att dra och starta en ny familj. Ovilja till det hade inte precis setts som plus men kanske finns det saker som väger upp.

Om jag själv går ur äktenskap 1 med barn så väljer jag nog däremot inte att gifta mig igen, jag vill hellre ge arvet till mina barn.

• Perjonsson
    Anonym (equity) skrev 2020-04-08 21:23:35 följande:

Om man ska ha barn ihop så bör man enligt jurister och bankrådgivare gifta sig för att trygga det juridiska om någon förälder går bort. Det är sunt förnuft om man inte redan från början planerar att dra och starta en ny familj. Ovilja till det hade inte precis setts som plus men kanske finns det saker som väger upp.

Om jag själv går ur äktenskap 1 med barn så väljer jag nog däremot inte att gifta mig igen, jag vill hellre ge arvet till mina barn.

Varför gifta sig när det finns testamente och andra juridiska kontrakt där man mer detaljerat kan utforma vad som ska hända.

Nä giftemål är bara en religiös dumhet
  • Anonym (equity)
    Perjonsson skrev 2020-04-21 01:58:33 följande:
    Varför gifta sig när det finns testamente och andra juridiska kontrakt där man mer detaljerat kan utforma vad som ska hända.

Nä giftemål är bara en religiös dumhet
    För att de där pappren aldrig kommer på plats oavsett hur mycket mannen säger att de ska?

Han fick fyra år på sig och inte hände det ett jota för det.
    Sen fick han valet att gifta sig eller dra.

Det är för övrigt både billigare och enklare att gifta sig borgerligt än att betala en advokat för att dra upp de pappren så det blir rätt gjort. 

Religion har inte med saken att göra ens så varför dra upp det?
  • Anonym (Det)

Helt ointresserad för mig.

Skulle aldrig ha slösat min tid på någon som inte vill gifta sig.

Svar på tråden Män som inte vill gifta sig eller bli sambo