• Anonym (Otrogen)

Har du varit otrogen?

Jag är 27 år och har precis blivit dumpad av min sambo för att han kom på mig med att vara med någon annan. Jag undrar om det är fler av er som har varit otrogna? Varför har ni i så fall varit det? Har ni erkänt? Känner mig som en dålig människa och skulle vilja höra om det är fler som har gjort samma misstag.

• Svar på tråden Har du varit otrogen?
  • Anonym (Nej)

Nej, men det är svårt när man får mer uppmärksamhet av andra killar än sin partner. ?Gräset är grönare på andra sidan?. Men förstår snabbt att det är dags att diskutera situationen med den man lever med.

• Anonym (Olivia)

Jag har varit otrogen mot en partner när jag var 20 flera gånger, då jag vad sexuellt frustrerad.

Sen var jag också otrogen i mitt senaste förhållande är 30+ nu, när det kändes knackigt, vilket jag ångrar djupt.. jag kunde inte själv leva med det så jag gjorde slut och jag vill ha honom tillbaka av hela mitt hjärta. Jag vet inte vad jag tänkte, var olycklig i mig själv och hade nån slags kris. Började lida av depression efter det.

• Anonym (Jo’ra)
    Anonym (Otrogen) skrev 2020-04-07 13:36:53 följande:

Jag är 27 år och har precis blivit dumpad av min sambo för att han kom på mig med att vara med någon annan. Jag undrar om det är fler av er som har varit otrogna? Varför har ni i så fall varit det? Har ni erkänt? Känner mig som en dålig människa och skulle vilja höra om det är fler som har gjort samma misstag.

Många gånger under ungdomen, lärde mig då vad som skulle undvika, så inte blivit påkommen nu på äldre dar. Men nu gett upp det, är hellre sexfri än indragen i hemlighetsmakeri.
  • Anonym (Fy skäms)

Jag var otrogen mot en kille som jag var tillsammans med för 20 år sedan.
    De tre sista åren av förhållandet var jag otrogen med många killar. Han hade inte tid för mig och vårt sexliv var uselt. Vet i dag att jag var en stor skit och borde ha gjort slut först.

• ManiLund

Har varit det. Ett antal gånger. Det är en kink. Går igång på att det är fel.

Aldrig blivit påkommen och har inte några större samvetskval, men skulle bli ledsen om min fru fick reda på det.

Skulle kanske inte ens ångra mig om jag blev påkommen, men skulle säkert skämmas för lidandet jag då åsamkat frun.

• Anonym (Trogen)

I strikt mening, ja, eftersom jag inledde förhållandet med min nuvarande innan jag officiellt brutit med min förra.

Men det handlade aldrig om att gå bakom ryggen eller bedra, det finns ingen som helst önskan eller ?kink? från mig att spela dubbelspel. Jag var redan mentalt långt förbi förhållandet när jag gav mig in i det nya.

Så, klart min förra inte blev glad när det gick upp för honom vad som pågått, men det var inget utdraget förlopp utan så fort jag fått styr på mina känslor la jag alla kort på bordet.

Kanske kan det vara till tröst för den förra att skylla på ?otrohet? när sanningen var ett riktigt genomruttet förhållande med år av psykisk misshandel och mansbebisbeteende från hans sida. Han hade också kunnat förebygga det genom att kunna prata om våra problem utan att skrika och avbryta och utan att hota med självmord när han var missnöjd med något.

Hade vi haft det bra hade jag ju aldrig gett mig in i något nytt.

Såhär några år efteråt vet jag att jag gjorde rätt. Mitt liv har blivit bättre än jag nånsin kunnat drömma om.

• Anonym (jaha)

Jaha, så mår som du förtjänar och vill höra andra säga att de oxå varit lika klantiga som du så ska kunna normalisera ditt beteende och döva sitt samvete?

• Anonym (Jag har)

Jag var det i ett av mina tidigaste förhållanden vid ett tillfälle. Erkände själv. Fanns det orsaker? Jo. Men det gör det inte mindre ruttet, önskar idag att jag hade avslutat relationen tidigare men det var en lärdom i sig.

• Anonym (Japp)

Japp det har jag. Mitt ex var otrogen och jag förlåt hon fortsätta o höll på. Flera gånger förlät jag henne men hon fortsätta. Tillslut gjorde jag det tillbaka och hon blev förbannad som fan men brydde mig inte, blev så förstörd av det förhållandet så. Problemet att nått väckte inom mig. En tillfredställelse av spänning att jag gjorde nått fel men det var asnajs. Det bästa sexet är det förbjudna sexet säger dom. Så exet efter henne höll jag på bakom hennes rygg. Höll i 2 år hon gjorde slut av andra orsaker. Tjejen efter det vart otrogen några gånger men sällan. Är bi så vart med killar också.

• Mandel

Det var inget jag planerade- inte första gången i alla fall.

Numera x-maken jobbade otroligt mycket och prioriterade sig själv redan innan vi gifte oss och skaffade barn.

Det var för typ 18 år sedan en fest som han inte prioriterade att gå med mig på utan jag gick dit med några kollegor.

Hade aldrig ens tänkt på kollegan på det viset, men när han tog tag i mig var det som om blixten slog ned.

Hände inget mer än kyssar den festen, men sedan fick jag otroligt mycket uppmärksamhet av kollegan. X- maken jobbade och jobbade och kollegan tog sig tid för att vara med mig. Vi fikade efter jobbet, fixade ärenden ihop, han lagade mat åt mig osv.

X-maken märkte aldrig att jag var borta för han jobbade från 7-23.

Till slut så hamnade vi så klart i säng med varandra.

Efter många månader började x- maken fatta misstankar och läste igenom alla mail kollegan och jag hade skickat till varandra. Stod inget om att ligga med varandra i dem eller så, men x-maken blev svartsjuk för att jag inte skrev så utmanande till honom.

Att han skulle prioritera mig och få mig att känna mig älskad slog honom aldrig.

Han jobbade och var glad så då borde jag också vara glad ( har inte fått en krona av honom utan han investerade i sitt företag och vi levde upp mina pengar)

Där och då tog jag ett beslut som fortfarande gnager i mig då jag än i dag tycker att jag valde fel...

Jag valde bort kollegan för vad skulle annars släkten och vännerna säga? Jag valde "tryggheten".

X- maken fortsatte att jobba. Vi fick 2 barn jag skötte barn, hem, familjen, trädgården, bilen osv. Han jobbade...

Valde att skilja mig för ett år sedan och hade då funderat på att göra det i över 10 år...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Länge sedan)

För länge sedan, innan barnen, vi hade det lite dåligt. Har aldrig berättat. Tänker inte göra om det.

• Anonym (AC)

Ja vid två olika tillfällen, blev dock inte påkommen och sa heller inget om det. Bägge gångerna var jag i en relation jag inte trivdes i, men hade inte avslutat.

Nu däremot skulle jag aldrig göra något sådant. Även om mitt nuvarande äktenskap är allt annat än bra skulle jag inte göra något innan jag är ute ur det.

• Alwinter
    ManiLund skrev 2020-04-08 12:18:52 följande:

Har varit det. Ett antal gånger. Det är en kink. Går igång på att det är fel.

Aldrig blivit påkommen och har inte några större samvetskval, men skulle bli ledsen om min fru fick reda på det.

Skulle kanske inte ens ångra mig om jag blev påkommen, men skulle säkert skämmas för lidandet jag då åsamkat frun.

Känner samma sak, min sambo sedan 8 år vet inte om mina sidotjejer :) blir bäst så! Vi har barn ihop men sexuellt är det dött sen långt tillbaka, hon vill inte ha sex och är nöjd med det och tycker synd om mig ibland pga att hon ibland ?ställer upp? husfriden? osv osv..

Jag har sagt att jag vill ha öppet förhållande blev nej på den. Har sagt att jag vill göra slut , fick inte det heller :/

Så jag ligger med andra vid sidan om. Båda är glada för situationen som den nu är :)
  • Anonym (Yepp)

Jag har varit det en gång. Fick kontakt på något märkligt sätt, en tjej som var anonym. Jag pluggade på distans och under en av mina resor till studieorten bodde jag på hotell. Även hon var gift och hade barn.

Vi träffades två gånger, det var faktiskt första gången jag hade analsex för det älskade hon, samt att hon svalde när jag kom. Det var en sån kick!

Levde länge på det! Vet än idag inte vem hon är och hon vet inte vem jag är.

Svar på tråden Har du varit otrogen?