Anonym (well) skrev 2020-04-19 00:39:28 följande:
Jag kan till och med känna lite förakt de gånger min kille nämner något om vad han föredrar, tex långa smala ben (jag är kort och mullig) eller stora fasta bröst (typ som man måste betala för att få). Själv är han flintis och rätt överviktig. Han får nog nöja sig med mig är jag rädd. Nån långbent silikonbrud kommer han aldrig att fiska hem.
Jag hade en pojkvän mellan 15-17 års ålder. Jag befann mig i tonåren, vilket i sig är en känslig del av livet.
Jag såg bra ut och var normalviktigt. Pojkvännen var lång och fet. Han hade dock humor, som jag anser är en mycket attraktiv del och som går före utseende när jag valt män.
Ett år in på förhållandet berättade han att han tänder på anorexiasmala kvinnor med avsaknad av bröst. Han kunde länge gå igenom klipp på extrema fotomodeller med de preferenser han talade vitt och brett om. Själv var(är) jag 165 och vägde då 55 kg samt har 75 d i bröstkupa. Det slutade med att jag var ute och sprang varje dag efter skolan och mitt extraarbete och åt enbart havregrynsgröt. Tränade alltså inte styrka utan bara sprang. Gick ner till 43 kg och han hyllade mina utstickande!! höftben.
Själv blev han fetare och fetare. Det visade sig att han inte fick vara med i boxning för han hade för hög viktklass. Detta, förstår jag idag, gick ut över mig. Hans pissiga självkänsla speglades på min kropp. Jag fick absolut inte kommentera någon person och vederbörandes utseende för då kunde jag dra.
Det slutade med att jag förstod att han var jävligt skadad och gick vidare i mitt liv. I 2 år försökte han med desperata metoder få mig tillbaka.
Jag har sett bilder på mig i efterhand och det är en fruktansvärd syn med mina smala armar och ben samt hålor under ögonens. Brösten blev som två stackars påsar och till en c-kupa.
Idag tränar och nästan varje dag och väger ändå 53 hälsosamma kilon med muskler. Och framförallt har jag en bättre självkänsla och jag är inte beroende av vad en man tycker. Min man avgudar mig dock och vi har 3 fantastiska barn vilket betyder att han har sett mig inom alla viktklasser.
Snälla, vill era män ha någon annan så är det väl mannens förlust. Att de lägger det på kvinnan är så dåligt. Vill de ha någon annan så kan de väl också göra slut så kvinnan kan gå vidare åtminstone.