Kan jag svika mitt barn?
Det kom en period i mitt liv då jag fick en riktigt livskris, förstod inte först att det var en sån. Jag trodde att jag förlorat känslorna för min man, det var vardagsstress, trivdes inte på jobbet mm. Började längta ut.. vi hade tillsammans ett barn på 3 år.
Jag stod inte ut, behövde förändring. Började dricka en del helger och träffade en man som jag blev helt tagen av. Han och jag hade riktigt fin kemi och det slutade med att jag gick hem med honom och han sa att jag var allt han nånsin ville ha och jag kände lika. Gick hem och gjorde slut med min man direkt.
Han blev helt förstörd, och fast jag är helt galen i den andra killen börjar saker och ting landa och jag undrar om jag gjort mitt livs misstag. Märker att barnet inte mår bra av uppbrottet, har jag varit egoistisk? Min exmake är villig att ta tillbaka mig och försöka på nytt om jag bryter upp med den nya.
Jag undrar om det är det som är det rätta, och jag vet inte om känslorna är helt slut för exmaken efter jag fått tid ifrån honom och funderat på det som var bra och tryggt.
Samtidigt vet jag inte om jag föralltid tänka på killen jag träffat och ångrat att jag inte valde han som känns som mitt livs kärlek för familjen istället.
Har jag gjort fel? Har jag svikit mitt barn? Skulle man stått ut? Ska jag ta chansen att gå tillbaka? Hon inte fick inte den familjen och tryggheten jag trodde jag skulle få ge till henne.