• Hejhejpådej

Vi synkar inte sexuellt

Hej, jag och min flickvän funkar inte på det sexuella planet, vi har varit tillsammans i 8 år och de första 3 hade vi ett fantastiskt sexliv men efter det så har det blivit mindre och mindre. Jag älskar allt som har med henne att göra men för mig så har sexlivet en stor betydelse för min egen bekräftelse och för att jag tycker att det är skönt. Senast idag så sa hon att hon gärna har sex max 10 gånger per år och jag sa minst 200. För mig har allt som handlar om fantasier eller drömmar försvunnit och jag upplever att jag ska känna mig nöjd och uppvaktad pga att jag får köra missionären 1 gång i veckan. Hon säger att så här är det mellan alla hennes väninnor och deras pojkvänner som argument. Nu har barn kommit väldigt nära i bilden och jag vill inte att det här ska vara olöst före vi får barn "hon är inte gravid nu". Jag försöker förklara att bara för att ett annat par saknar fysisk kontakt så betyder det inte att det är rätt väg att gå. Så det jag söker är svar från helst tjejer hur jag ska gå vidare härifrån men även män som tagit sig vidare från en liknande situation?

Saker jag prövat

*Sagt att vad hon helst vill prova så är jag med henne

*Hjälpt till med mer hemma fast vi inte är ett könsstereotypiskt par där kvinnan får bära arbetsbördan.

*Köpt hem leksaker som kanske får igång henne

*Köpt sexiga underkläder

*pratat om det kan vara något underliggande psykologist, vilket det inte verkar vara.

Och en massa mer. Bara för att förtydliga så älskar jag den här damen och vänder mig hit för hjälp, men sex är för mig viktigt.

• Svar på tråden Vi synkar inte sexuellt
  • Anonym (E)
    Anonym (Inte Fredrik) skrev 2020-04-17 08:27:21 följande:

Har tänkt på det nu sedan jag blev singel faktiskt, kanske skulle hitta någon att bli särbo med? Bara ha lite mysiga stunder när båda känner för det, helger kanske? Så hopplös tycker jag inte du ska känna dig utan du har kanske bara inte lever under de förhållande som är rätt för just dig.

Precis, bara inte rätt för mig. Typiskt bara att man måste avverka två äktenskap och 40 år innan man kommer till insikt med vad man vill i sitt liv. Har alltid trott att jag vill ha tvåsamheten - vara gift och bo ihop. Nu har jag insett att jag mår som bäst när jag själv styr skutan utan en man. Men helt utan en man vill jag ju inte vara, det finns ju härliga saker som man bara kan uppnå tillsammans.

Nu ska jag bara separera, sälja hus och hitta mig själv igen. Wish me luck!
  • Anonym (V)

Jag önskar jag hade kunnat känna lust till en och samma man i flera år men många kvinnor är tyvärr som jag. Vi säger att det är normalt att lusten lägger sig lite och att det är så för alla, pga tid, pga ålder, pga barn, men i själva verket tappar många av oss lusten när den naturliga spänningen försvinner. En ny partner, så är det full fart igen.

• LadyC
    Anonym (V) skrev 2020-04-17 14:37:19 följande:

Jag önskar jag hade kunnat känna lust till en och samma man i flera år men många kvinnor är tyvärr som jag. Vi säger att det är normalt att lusten lägger sig lite och att det är så för alla, pga tid, pga ålder, pga barn, men i själva verket tappar många av oss lusten när den naturliga spänningen försvinner. En ny partner, så är det full fart igen.

Åh, en jämlike. Det är ju precis så det blir och därav är kvinnan i TS liv inte så brydd att ha sex. Hon borde kanske också gå vidare mot nya, mer spännande, äventyr.
  • Anonym (Inte Fredrik)
    Anonym (E) skrev 2020-04-17 14:27:04 följande:

Precis, bara inte rätt för mig. Typiskt bara att man måste avverka två äktenskap och 40 år innan man kommer till insikt med vad man vill i sitt liv. Har alltid trott att jag vill ha tvåsamheten - vara gift och bo ihop. Nu har jag insett att jag mår som bäst när jag själv styr skutan utan en man. Men helt utan en man vill jag ju inte vara, det finns ju härliga saker som man bara kan uppnå tillsammans.

Nu ska jag bara separera, sälja hus och hitta mig själv igen. Wish me luck!

Been there, done that... Det bästa vi gjort "tillsammans" sedan barnen flyttade hemifrån och nu lever jag gladare än på länge och längtar till att hitta den där särbon som vill ha mysiga och heta träffar lite då och då. Kanske någon utlandsresa då och då?

Och lycka till med det du tänkt göra! Hittar du inte dig själv så hjälper jag dig gärna *asg*
  • Anonym (V)
    LadyC skrev 2020-04-17 14:49:55 följande:

Åh, en jämlike. Det är ju precis så det blir och därav är kvinnan i TS liv inte så brydd att ha sex. Hon borde kanske också gå vidare mot nya, mer spännande, äventyr.

Japp, så är det. Öppna upp förhållandet eller gå vidare om sex är viktigt för TS. Man är för finkänslig för att säga "jag är inte så sugen på just dig". Jag föreslog min dåvarande make att han kunde hitta någon på sidan av, han blev enormt förnärmad och tyckte jag var sjuk. Kanske handlade det om att han trodde att jag direkt skulle göra samma, vilket inte alls var det jag föreslog utan ville i det läget bara ge honom möjlighet att få något jag inte hade lust på och lindra hans lidande.

Blir förresten alltid lika förvånad när jag läser om män som ligger kåta bakom den iskalla fruns rygg år efter år. Att de liksom ens är kåta på samma efter 30 år, eller ens 10! Och med noll respons så ligger de där och skaver mot kalsongen bara! Min lust minskar efter ett tag vid både frivilligt och ofrivilligt celibat i förhållande, den vidmakthålls inte och den ökar inte. Som nu t.ex. Min sambo är svårt sjuk och vi ligger inte för tillfället. Vi kramas inte ens pga risken att ta hem COVID-19. Hade vi haft ett öppet förhållande hade det varit lätt att slå på lusten med någon.
  • Anonym (Bra sagt)
    Bjoer skrev 2020-04-17 09:18:54 följande:

Fast maximal njutning för män och maximal njutning för kvinnor skiljer rätt mycket. Det är det som är poängen. Visst, män får orgasm 95% av gångerna de ligger medan kvinnor får mer sällan, i snitt. Däremot när de får orgasm är de intensivare. Så max för män och max för kvinnor är olika.Att kvinnor inte får orgasm lika ofta har evolutionära egenskaper. Män måste i princip komma varje gång för att maximera chansen för fortplantning. Män som inte kommit lika ofta får inte lika många barn och deras gener minskar över tid. Samma problematik finns inte hos kvinnor. De kan bli gravida oavsett om de får orgasm eller inte. Det har alltså inte funnits något evolutionärt tryck på kvinnlig orgasm på samma sätt.

Vad pratar du för strunt?

Män får maximal njutning vid sex, kvinnor får det inte, därför får kvinnor orgasm mer sällan.
  • Anonym (Bra sagt)
    Bjoer skrev 2020-04-17 09:18:54 följande:

Fast maximal njutning för män och maximal njutning för kvinnor skiljer rätt mycket. Det är det som är poängen. Visst, män får orgasm 95% av gångerna de ligger medan kvinnor får mer sällan, i snitt. Däremot när de får orgasm är de intensivare. Så max för män och max för kvinnor är olika.Att kvinnor inte får orgasm lika ofta har evolutionära egenskaper. Män måste i princip komma varje gång för att maximera chansen för fortplantning. Män som inte kommit lika ofta får inte lika många barn och deras gener minskar över tid. Samma problematik finns inte hos kvinnor. De kan bli gravida oavsett om de får orgasm eller inte. Det har alltså inte funnits något evolutionärt tryck på kvinnlig orgasm på samma sätt.

Jag kan få orgasm på 30 sek varje gång vid onani, vid sex har jag aldrig kommit, för att det ger mig inte maximal njutning.
  • Anonym (Skild kvinna)
    Anonym (Bra sagt) skrev 2020-04-17 21:00:21 följande:

Jag kan få orgasm på 30 sek varje gång vid onani, vid sex har jag aldrig kommit, för att det ger mig inte maximal njutning.

Det ger inte dig maximal njutning - du är inte alla kvinnor :), sex ger många andra kvinnor maximal njutning. Det är mängder av kvinnor som får orgasm/orgasmer vid sex och njuter av och älskar sex.
  • Anonym (Skild kvinna)
    Anonym (Bra sagt) skrev 2020-04-17 20:54:45 följande:

Vad pratar du för strunt?

Män får maximal njutning vid sex, kvinnor får det inte, därför får kvinnor orgasm mer sällan.

Vem pratar strunt? Många kvinnor får definitivt maximal njutning vid sex. Kvinnor får mer sällan orgasm vid sex eftersom de flesta behöver klitorisstimulans och inte enbart penetrering- det betyder inte att de inte kan få orgasm
  • Anonym (Inte Fredrik)
    Anonym (Bra sagt) skrev 2020-04-17 21:00:21 följande:
    Tror verkligen du/ni har missat något när du ligger... Man ger sig ju inte förrän båda ligger som urvridna trasor i sängen totalt tillfredsställda och inte bara en av er. Skulle känna mig rätt egoistisk om jag bara ser till min egen njutning och lämnar den andra otillfredsställd. Hur ska man annars kunna längta till att ha mer sex med varandra? Lika bra då att som du säger jobba med egen hand
  • Anonym (Falsksomvatten)
    Anonym (Ark) skrev 2020-04-12 23:30:53 följande:

Vad är det för fel på missionären en gång i veckan med den man älskar?

Låter härligt!

Skojar du? Lyssna inte på detta. Missionären en gång i veckan kommer inte tillfredsställa dig TS om du söker något mer än det. Läs här på FL, finns massor av trådar som besvikna, ledsna och uppgivna människor skrivit att deras sexliv är dåligt och att det tär på psyket. Att aldrig känna sig sedd, åtrådd etc. Det är inte bra. Du vet även när man är 40-50-60 så behöver man de känslorna. Och finns de inte i 30-årsåldern (vilket jag gissar att ni är) hur tror du det blir sen. Efter barn och med fullt utblommade karriärer?

Ställ inga ultimatum och ha inte sex med henne mot hennes vilja. Tjata inte. Men, prata med varandra - jämför med sexet ni hade i början. Försök nå fram. Kan ni inte mötas i detta skaffa inte barn. Du kommer hamna i en olidlig situation om några år.
    Anonym (V) skrev 2020-04-17 15:09:11 följande:

Japp, så är det. Öppna upp förhållandet eller gå vidare om sex är viktigt för TS. Man är för finkänslig för att säga "jag är inte så sugen på just dig". Jag föreslog min dåvarande make att han kunde hitta någon på sidan av, han blev enormt förnärmad och tyckte jag var sjuk. Kanske handlade det om att han trodde att jag direkt skulle göra samma, vilket inte alls var det jag föreslog utan ville i det läget bara ge honom möjlighet att få något jag inte hade lust på och lindra hans lidande.

Blir förresten alltid lika förvånad när jag läser om män som ligger kåta bakom den iskalla fruns rygg år efter år. Att de liksom ens är kåta på samma efter 30 år, eller ens 10! Och med noll respons så ligger de där och skaver mot kalsongen bara! Min lust minskar efter ett tag vid både frivilligt och ofrivilligt celibat i förhållande, den vidmakthålls inte och den ökar inte. Som nu t.ex. Min sambo är svårt sjuk och vi ligger inte för tillfället. Vi kramas inte ens pga risken att ta hem COVID-19. Hade vi haft ett öppet förhållande hade det varit lätt att slå på lusten med någon.

Tror det där beror på vad man var för grundkåthet. Jag gillar sex och har gjort det sen - ja typ alltid - och vi har 3-6 dagar i veckan även efter 17 år och två barn. Han är också kåt av sig, så vi är kompatibla. Vi tränar och håller oss snygga för varandra. Och visst skulle jag kunna tänka mig att knulla med någon annan för spänningen, säkert han med. Men det är ju inte så smart egentligen eftersom allt ändå funkar och han gör mig störtkåt. Jämställdheten då: jo. Vi delar nästan lika men inte slaviskt, men grejen med min man är att han inte är en slusk. Han gör sitt på en mans sätt och egentligen inte gärna hemarbete eller lagar mat, men han gör annat. Han är ingen toffel, men ändå väldigt snäll. Är sjukt bra med barnen.

Men ja, det du skriver om att det finns män som ligger bakom den iskalla fruns rygg. Så otroligt bra liknelse. Jag undrar också över hur han orkar med den besvikelsen år efter år. För den iskalla frun verkar inte heller ge någon närhet - eftersom hon är less på honom och vill under inga omständigheter göra något som kan leda till sex. Hade jag varit denne någon, och helt emot skilsmässa, så hade jag haft en affär vid sidan av alla gånger.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Falsksomvatten) skrev 2020-04-18 15:28:17 följande:

Tror det där beror på vad man var för grundkåthet. Jag gillar sex och har gjort det sen - ja typ alltid - och vi har 3-6 dagar i veckan även efter 17 år och två barn. Han är också kåt av sig, så vi är kompatibla. Vi tränar och håller oss snygga för varandra. Och visst skulle jag kunna tänka mig att knulla med någon annan för spänningen, säkert han med. Men det är ju inte så smart egentligen eftersom allt ändå funkar och han gör mig störtkåt. Jämställdheten då: jo. Vi delar nästan lika men inte slaviskt, men grejen med min man är att han inte är en slusk. Han gör sitt på en mans sätt och egentligen inte gärna hemarbete eller lagar mat, men han gör annat. Han är ingen toffel, men ändå väldigt snäll. Är sjukt bra med barnen.

Men ja, det du skriver om att det finns män som ligger bakom den iskalla fruns rygg. Så otroligt bra liknelse. Jag undrar också över hur han orkar med den besvikelsen år efter år. För den iskalla frun verkar inte heller ge någon närhet - eftersom hon är less på honom och vill under inga omständigheter göra något som kan leda till sex. Hade jag varit denne någon, och helt emot skilsmässa, så hade jag haft en affär vid sidan av alla gånger.

Har exakt lika grund tanke som dig. Men Vad händer om känslor uppstår vilket vi kvinnor lätt kan få i samband med sex och då med en älskare? Då är man rökt.
    Anonym (Frustrerad) skrev 2020-04-18 16:14:51 följande:

Har exakt lika grund tanke som dig. Men Vad händer om känslor uppstår vilket vi kvinnor lätt kan få i samband med sex och då med en älskare? Då är man rökt.

Ja, det är ett problem. Om man är en sexuell person, och särkilt som kvinna, så tror jag att det dessutom är lättare att få känslor. Det kommer med paketet. Känslan av ren och skär attraktion är ju densamma som känslan av förälskelse och det vette sjutton om det inte faktiskt är samma sak egentligen. När jag var yngre och ogift såg jag till att ha flera kk - på något sätt blir man immun då. Men, som 40+ med karriär, familj etc kan man inte gå runt och ha en massa olika män. Har man en affär pga av avsaknad av sex hemma blir det för mycket att sopa igen spår efter flera sådana. Jag tänker att man får göra klart för sig själv vad det handlar om. Och backa om det blir för mycket. Skriva ett brev till sig själv med förhållningsregler. Där man är ärlig med känslorna. Men inte är det lätt. Jag tycker ändå att det är fruktansvärt svårt att det är den som inte vill som får sätta standarden i förhållandet. Tänk att dömas till ett liv utan sex och närhet. Tror min själ skulle dö lite varje dag. Tills jag blev ett tomt skal. I ett sådant fall kanske det ändå är värt att råka bli kär. Då får man ju iaf uppleva känslor - att man lever. Har en manlig vän som har det såhär. Han lider verkligen. Usch.
  • Anonym (V)
    Anonym (Falsksomvatten) skrev 2020-04-18 15:28:17 följande:

Det finns nog fler varianter än hur kåt man är som person. Vissa har hög grundkåthet och ett jämnt intresse för sex när föremålen skiftar eller intresset är relativt nytt. Det är moral och lojalitet som gör att t.ex jag lever monogamt, inte ett litet intresse för sex. Sedan blir ju vissa kåtare och kåtare av att gå utan ett tag, medan andra kan släcka ner lusten ett tag, såvida man inte flirtar och öppnar för nya möjligheter. Har man en partner som är dödssjuk är det kanske lättare att låta lusten överskuggas av annat än om man är i begynnelsefasen av att den ena börjat avvisa.

Jag har också full förståelse om en avvisad part letar älskare, men tycker man bör ha lagt den möjligheten på bordet från endera hållet först, även om det blev ett nej.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Falsksomvatten) skrev 2020-04-18 16:51:05 följande:

Ja, det är ett problem. Om man är en sexuell person, och särkilt som kvinna, så tror jag att det dessutom är lättare att få känslor. Det kommer med paketet. Känslan av ren och skär attraktion är ju densamma som känslan av förälskelse och det vette sjutton om det inte faktiskt är samma sak egentligen. När jag var yngre och ogift såg jag till att ha flera kk - på något sätt blir man immun då. Men, som 40+ med karriär, familj etc kan man inte gå runt och ha en massa olika män. Har man en affär pga av avsaknad av sex hemma blir det för mycket att sopa igen spår efter flera sådana. Jag tänker att man får göra klart för sig själv vad det handlar om. Och backa om det blir för mycket. Skriva ett brev till sig själv med förhållningsregler. Där man är ärlig med känslorna. Men inte är det lätt. Jag tycker ändå att det är fruktansvärt svårt att det är den som inte vill som får sätta standarden i förhållandet. Tänk att dömas till ett liv utan sex och närhet. Tror min själ skulle dö lite varje dag. Tills jag blev ett tomt skal. I ett sådant fall kanske det ändå är värt att råka bli kär. Då får man ju iaf uppleva känslor - att man lever. Har en manlig vän som har det såhär. Han lider verkligen. Usch.

Ja det är långt ifrån roligt att vara utan aex.

Kan bara känna att ifall jag väljer en man, (som är singel), jag är gift, att ha sex med.

Då kommer jag välja väldigt noggrant vilket då kommer bli att det blir en man som jag ser mer kvaliteter i än miin egna man.

Är då rädd att älskaren sedan sätter stopp och lämnar mig i sticket och att jag då ångrar att jag hade en älskare.

(Vill ej vara med en gift man då vill vilken förstöra för en mans eventuella fru. Äcklas även av tanken att en gift man först skulle ha mig för att därefter sedan dela säng med sin fru.

Därför föredrar jag isåfall en älskare som är singel.)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2020-04-18 21:21:00 följande:

Ja det är långt ifrån roligt att vara utan aex.

Kan bara känna att ifall jag väljer en man, (som är singel), jag är gift, att ha sex med.

Då kommer jag välja väldigt noggrant vilket då kommer bli att det blir en man som jag ser mer kvaliteter i än miin egna man.

Är då rädd att älskaren sedan sätter stopp och lämnar mig i sticket och att jag då ångrar att jag hade en älskare.

(Vill ej vara med en gift man då vill vilken förstöra för en mans eventuella fru. Äcklas även av tanken att en gift man först skulle ha mig för att därefter sedan dela säng med sin fru.

Därför föredrar jag isåfall en älskare som är singel.)

Ja, kan man inte komma över den puckeln att man delar med någon - då blir det svårt. Jag har nog inga problem med det. Men jag förstår att man kanske kan ha det.

Men det är det som är grejen. Avhåller du dig från att bli kär kommer du inte känna dig lämnad i sticket. Att han eller du kommer lämna tillslut är ett som är säkert. Eftersom det är en älskare. Någongång måste affären upphöra. Det är lite sorgligt men sant.

Finns ett smörgås av fina och bra män därute.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Falsksomvatten) skrev 2020-04-18 21:35:06 följande:

Ja, kan man inte komma över den puckeln att man delar med någon - då blir det svårt. Jag har nog inga problem med det. Men jag förstår att man kanske kan ha det.

Men det är det som är grejen. Avhåller du dig från att bli kär kommer du inte känna dig lämnad i sticket. Att han eller du kommer lämna tillslut är ett som är säkert. Eftersom det är en älskare. Någongång måste affären upphöra. Det är lite sorgligt men sant.

Finns ett smörgås av fina och bra män därute.

Ja det finns många fina män. :)

Kanske bäst att vara vara vän istället med singelmän för om jag börjar kära ner mig i en man och börjar leva dubbelliv då jag är gift då kommer jag nog bli nere och ledsen till slut ändå. En röra till slut.
    Anonym (Frustrerad) skrev 2020-04-18 21:43:45 följande:

Ja det finns många fina män. :)

Kanske bäst att vara vara vän istället med singelmän för om jag börjar kära ner mig i en man och börjar leva dubbelliv då jag är gift då kommer jag nog bli nere och ledsen till slut ändå. En röra till slut.

Någonstans vet man nog vad man klarar av eller inte. Känner du så - att du inte kan hålla det ifrån dig. Så är det kanske inte rätt väg.
Svar på tråden Vi synkar inte sexuellt