• göromgörrätt

Vi som hade det lite extra mysigt under påsken ????????

Nån mer som tror sig ha haft ÄL under påsken och som, precis som jag, påbörjat en ny väntan ????? Tror jag hade ÄL nån gång mellan i söndags och idag, hade det mysigt varje dag från skärtorsdag- igår (annandag påsk) ????

• Svar på tråden Vi som hade det lite extra mysigt under påsken ????????
  • göromgörrätt

Nä men som vanligt då, negativt test och ingen mens xD börjar känna ett lugn i att det inte blev något denna gången, men att vår tur kommer när det väl är dags =)

• j0s

Herregud! Trodde inte det blev nåt denna månaden eftersom jag inte haft några symptom!

Är på BIM-1 och tänkte bara vänta in mensen men efter ett samtal med min sambo så blev jag nyfiken, han sa att jag beter mig som när jag var gravid sist.

Kan även tillägga att jag tog RFSU testa tidigt på BIM -3 och -5 och de var tydligt negativa!

Så än är det inte kört för er andra som väntar :)
  • göromgörrätt
    j0s skrev 2020-04-28 22:16:55 följande:

Herregud! Trodde inte det blev nåt denna månaden eftersom jag inte haft några symptom!

Är på BIM-1 och tänkte bara vänta in mensen men efter ett samtal med min sambo så blev jag nyfiken, han sa att jag beter mig som när jag var gravid sist.

Kan även tillägga att jag tog RFSU testa tidigt på BIM -3 och -5 och de var tydligt negativa!

Så än är det inte kört för er andra som väntar :)

Men guuud vad kul, grattis!! Du är väl den enda i denna tråden som hade turen med dig dennas gången =) själv har jag typ haft en extremt svag flytning som typ varit ljust grapefruktfärgad, men ingen mens. Utgår från att den kommer imorgon, på BIM+2... Det som hände i påskas var egentligen inte planerat och väldigt spontant, men nu har suget definitivt kommit på riktigt =D Ska tillsvidare fokusera på att få sundare vanor och förhoppningsvis snart gå ner lite i vikt, är rätt övertygad om att min vikt påverkar fertiliteten :( Men grattis igen till er lycka!!!
  • j0s
    göromgörrätt skrev 2020-04-28 22:27:27 följande:

Men guuud vad kul, grattis!! Du är väl den enda i denna tråden som hade turen med dig dennas gången =) själv har jag typ haft en extremt svag flytning som typ varit ljust grapefruktfärgad, men ingen mens. Utgår från att den kommer imorgon, på BIM+2... Det som hände i påskas var egentligen inte planerat och väldigt spontant, men nu har suget definitivt kommit på riktigt =D Ska tillsvidare fokusera på att få sundare vanor och förhoppningsvis snart gå ner lite i vikt, är rätt övertygad om att min vikt påverkar fertiliteten :( Men grattis igen till er lycka!!!

Tack så jättemycket och lycka till du med i framtiden! Håller tummarna för att det går vägen för dig :)
  • Bejbisartack

Min mens kom i förrgår så inget denna månad.

Grattis till er som plussat!

Vi andra får hoppa på verkstan snart igen

• göromgörrätt

UPPDATERING!!

Jag var inte gravid förra gången. Denna cykeln som var hade vi bara sex på cykeldag 10 på kvällen och 11 på morgonen. Jag noterade äggviteflytningar dag 10, men sen gick tiden utan att jag tänkte nåt mer på det.

Dag 28: tisdag

Påminnelse i appen: mensen kan komma! Bäst att vara förberedd.

Dag 29: onsdag

Beräknad mens. Den uteblir. Notera: beräknad mens, inte "bim"! Fortfarande inga tankar på att det skulle kunna vara nåt, är övertygad om att mensen är på g.

Dag 30: torsdag

Sjukt ömma bröst! Idag kommer nog mensen. Lite smått illamående när jag vaknar men tänker inte mer på det.

Dag 31: fredag

Hmm appen säger 1 dag sen... Vänta lite, när hade vi sex sist? Borde inte vara möjligt. Fortfarande sjukt ömma bröst, ingen mens. Den kommer nog under dagen. Springer på toa stup i kvarten på jobb för att kolla. Somnar efter jobb på eftermiddagen.

Dag 32: lördag

Sjukt ömma bröst, väntar hela dagen men ingen mens i sikte. Somnar igen på eftermiddagen. Har stora prickar på vårtgården. Kan det vara nåt på G...? För övrigt inga symptom.

Dag 33 (idag)

Nä nu måsta jag veta! Hade naturligtvis inga test hemma så lurar iväg dottern med att vi ska köpa frukostbullar xD iom pingst öppnar allt naturligtvis senare.... Håller mig iom vill göra med morgonurin. Gör testet på köpcentrets toa....

GRAVID!!

Fortfarande i chock! Haha när jag hade släppt det HELT OCH HÅLLET, då bara smack! Iom mitt tidigare inlägg misstänker jag att jag nog har två ägglossningar per månad, har misstänkt det tidigare. Med typ en veckas mellanrum. Men men, min kropp funkar tydligen än <3

• Majson

[quote=80436852][quote-nick]göromgörrätt skrev 2020-05-31 10:21:45 följande:[/quote-nick][/quote]

Stort grattis! :D

• j0s

[quote=80436852][quote-nick]göromgörrätt skrev 2020-05-31 10:21:45 följande:[/quote-nick][/quote]

Stort grattis!

Min graviditet ville sig inte denna gången tyvärr men vi tar nya tag igen! :(

Svar på tråden Vi som hade det lite extra mysigt under påsken ????????