Tecum skrev 2020-04-21 21:59:33 följande:
Ja du har rätt. Mamman skulle agerat annorlunda, träffat mannen på barnfria veckor och introducerat honom långsamt. Men du måste hålla med om att hotet från ens barn att permanent flytta till den andra föräldern skrämmer. Att ett barn agerar så själviskt som TS gjorde då har jag förståelse för. Men hon tycks även som vuxen sakna insikt i hur elak hon var och att det faktiskt kunnat påverka mammans liv i negativ riktning.
Jo det är ju tråkigt att det blev som det blev. Jag tycker visst att barn kan vara elaka men just såna här saker skulle jag inte klassa som det. Här är det bara rädsla och osäkerhet som flyter upp och då är det föräldern som brister om denna inte tar itu med det.
Klart det finns ren elakhet tex barn som mobbar andra barn men även om det är tråkigt att det inte fanns mer empati för mamman i inlägget så har vi faktiskt inte hela bilden eller skribentens ålder. Tycker det blir vanligare och vanligare att föräldrar prioriterar sitt eget kärleksliv för att de minsann vill. Medans om man redan har barn så är det prio att se till dem och relationen med dem först, är den relationen redan autentisk och djup och öppen kommunikation är på plats så kommer inte dejtandet att bli ett sådant problem.
Men min erfarenhet av familjeliv är att många vuxna rusar på och letar efter sitt disneymoment utan att se längre än näsan räcker och blir sedan förvånad över att barnens osäkerhet och känslor exploderar över hela stället.
Var en tråd nyligen med en pappa som separerat och flyttat och efter typ 2 månader skaffat ny flickvän och var helt oförstående varför hans 9åring nu vägrade komma hem till honom.
Varför kan inte vuxna leva som singlar ett år eller två tills alla(inklusive barnen) har landat? Vad är detta hål som genast måste fyllas med en ny okänd partner?