• Yoump

Vad gör man med 100K

Jag hade lite tur nyligen och fick lite oväntat in en trevlig summa. Jag har en förhoppning om att den inte ska sippra ut på take-away kaffe och liknande. Men kruxet är att jag inte har någon koll på vad som är vettiga spar/investerings alternativ.

Vad är bäst ur ett 5 års perspektiv respektive ett 10 års perspektiv.

• Svar på tråden Vad gör man med 100K
  • Yoump
    FallenAngelNr1000 skrev 2020-04-18 20:34:25 följande:

Man köper 1 bitcoin och etherum. Det är vad jag hade gjort iallafall!

Bra tipps. Kryptovaluta hade jag helt glömt bort. Handlar du själv med det?
  • FallenAngelNr1000
    Yoump skrev 2020-04-18 20:39:17 följande:

Bra tipps. Kryptovaluta hade jag helt glömt bort. Handlar du själv med det?

Har inte pengar till det tyvärr fast tänker på det dagligen. Någon utav valutorna kommer att skjuta i höjden och kommer vara bättre att ha än både vanliga pengar och Googles egna krypto som är på väg.
  • Överste Senap
    FallenAngelNr1000 skrev 2020-04-18 20:34:25 följande:

Man köper 1 bitcoin och etherum. Det är vad jag hade gjort iallafall!

Bästa sättet att blir totalblåst om man inte har stenkol på mäklarens trovärdighet.
  • FallenAngelNr1000
    Överste Senap skrev 2020-04-18 21:09:59 följande:
    Bästa sättet att blir totalblåst om man inte har stenkol på mäklarens trovärdighet.
    ja det är sant. Och man ska definitivt inte köpa "certifikaten" för de kommer att urholkas. Men skulle fortfarande satsa på det. Har förutspått en hel del andra saker som har slagit in och är så säker man kan vara på det här! Tråkigt när det stiger och man inte har något. Har t om tänkt låna till det här. Men har lite andra utgifter först så måste kolla med det innan jag faktiskt tar ett lån. Men kommer antagligen att göra det ! Oavsett vad andra än tycker och tänker ^^
  • StevenDiese

Det är rea på börsen nu!

Svar på tråden Vad gör man med 100K