• mamaps

Mensvärk äl+5?

Trots 2 barn sedan tidigare och 3 graviditeter bakom mig så kan jag inte minnas hur det kändes innan jag fick plus på stickan. Nu är det 6 år sedan jag var gravid sedan sist så kanske beror det på det. ????

Men i går kväll på äl+5 fick jag en sådan hemsk mensvärk så jag fick ta två Alvedon och krypa ner i sängen med en bok. Tog tid att slappna av och till sist somnade jag för att vid 04.40 vakna av ett kraftigt illamående. Läste lite och dossade fram och tillbaka och när jag sedan gick upp tre timmar senare kändes det bättre.

Kan det varit ägget som fäste i går och pang på så kom även illamåendet som ett brev på posten? Ska tilläggas att jag är otroligt hormonkänslig, mår alltid illa och har kraftig värk vid ägglossning och dagen innan mensen. Men jag har aldrig känt av det så här tidigt, 9 dagar innan mens och vi hade sex kvällen innan äl som jag kände av denna gång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-04-19 14:37
    Ingen som känner igen sig? :)

• Svar på tråden Mensvärk äl+5?
  • kolsyrade

Jag har någon form av mol/mensvärk bara några dagar efter äl sedan jag slutade med preventivmedel för fem månader sedan. Första månaden mådde jag också oerhört illa ungefär 5 dagar efter äl, så att jag inte kunde äta på ett par dagar. Inte gravid än. Men håller tummarna att det är symtom för dig! :) 

• mamaps
    kolsyrade skrev 2020-04-19 15:34:52 följande:

Jag har någon form av mol/mensvärk bara några dagar efter äl sedan jag slutade med preventivmedel för fem månader sedan. Första månaden mådde jag också oerhört illa ungefär 5 dagar efter äl, så att jag inte kunde äta på ett par dagar. Inte gravid än. Men håller tummarna att det är symtom för dig! :) 

För min del beror det inte på något sådant då jag inte har använt något preventivmedel. Ja den som lever får se, detta är helt nytt för mig att må så här, någon dag innan är vanligt men inte så här långt innan. :)
Svar på tråden Mensvärk äl+5?