• Angelcar

Hur länge har ni gått över ?

Hur länge gick ni över och sluta de med naturlig förlossning eller igångsättande?

Är +11 och ska antagligen sättas igång imorgon , är riktigt riktigt rädd , så jag läst mkt om att förlossningarna blir längre och smärtsammare. Var verkligen inte förlossningsrädd innan, men har blivit de lite nu .

• Svar på tråden Hur länge har ni gått över ?
  • Anonym (J)

Tänk vad olika det är! Jag skulle dö för att få bli igångsatt!!! Men måste vänta 14 dagar till...

• Espresso

Jag födde på bf+10. Det drog igång så smått två dagar tidigare, lite seg latensfasen men sen gick fort när det väl kom igång. Lycka till med bebisen!

• Anonym (K)

Lite lättare värkar kom igång av sig själv kvällen bf+5 men vid kontroll (pga lättare blödning) hos förlossningen morgonen därpå visade det sig stt jag hade högt blodtryck så de ville snabba på det hela och tog hål på hinnorna tidigt på morgonen bf+6 och gav mig värkstimulerande för att sätta igång mig riktigt. Barnet föddes med hjälp av klipp+sugklocka samma kväll.

• Anonym (ooo)

15 dagar över med första barnet. Blev igångsatt och det "tog" inte så bra så 48 timmar senare, med misslyckat försök med tång och slutligen akutsnitt - var väl inte precis hur jag hade tänkt mig det hela. Men det gick däck bra alltsammans även om det var en pärs. 

Det är nog inte så vanligt att det blir som det var för mig så du kan nog ta det lugnt och så går det bra. 

• Angelcar

Min lilla dotter kom till världen 21/4 kl00:18 igenom kejsarsnitt.. då hon inte tålde värkarbetet , av igångsättande.. det gick väldigt långsamt .. där av kejsarsnitt.

• Espresso
    Angelcar skrev 2020-04-21 19:56:29 följande:

Min lilla dotter kom till världen 21/4 kl00:18 igenom kejsarsnitt.. då hon inte tålde värkarbetet , av igångsättande.. det gick väldigt långsamt .. där av kejsarsnitt.

Stort grattis till din dotter!
  • Anonym (...)

Gått över 1, 2 och 3 dagar. Första startade men kom av sig så där blev det värkstimularende dropp och hon var ute på 4 timmar. De andra har startat och fortsatt av sig självt men jag märkte ingen direkt skillnad på förlossningarna.

Svar på tråden Hur länge har ni gått över ?