• Wickan75

    Barn vid 45

    Jag är 45 år och jag och min man planerar att skaffa barn men känner att det är bråttom med tanke på min ålder. Har haft bekymmer med konstant blödning i 7 månader då jag dumt nog tog en p-spruta men nu äntligen har det slutat. Och jag har haft min första mens. Enligt barnmorskan fick jag lov att få klartecken av min hjärtläkaren eftersom jag haft hjärtinfarkt och har högt blodtryck och diabetes typ 2, tänkte det var kört men han sa faktiskt ja att det inte skulle finnas några hinder mer än att sjustera mina mediciner. Vilket läkaren på vc skulle göra. Hon ringde upp och avrådde mig å det bestämda att skaffa barn nu med tanke på Corona och jag är i riskgrupp. Hon ville jag skulle vänta men känner att tiden rinner ifrån mig.

    Naturligtvis följer jag läkarens råd men känner bara att alla odds är emot mig nu....

  • Svar på tråden Barn vid 45
  • xnfsm

    Corona kommer ju inte precis blåsa över om några veckor... kan vara värt att ha i åtanke

  • Patricia4

    Hej

    Vi kan följas åt . Jag fyller 45 om en månad och vi är inne på andra försöket . Förstår hur du tänker med tiden och att du måste väga det mot riskerna då du tillhör riskgrupp . Tycker annars att alla avråds från att bli gravida och som du skrev ,vi har inte lyxen att vänta ! Jag är ganska pessimistisk över de små chanserna som finns . En läkare sa 1/60 i vår ålder ... men vi kör ett par månader har vi bestämt . Åt helvetet med Corona - jag vill ha bebis !

  • Wickan75

    Ja jag och min man tänker lika och vi har bestämt att vi kör ändå. Och gravida är ju inte värre drabbade av corona har dom kommit fram till nu.

    Lycka till ????

Svar på tråden Barn vid 45