Förvirrad över sexuell läggning!
Hej, jag är en tjej på 19 år som är otroligt förvirrad när det kommer till sexuell läggning, detta är något som verkligen tynger mig! Så här ligger det till
Jag har alltid varit sexuellt attraherad av killar, i fantasin som i verkliga livet. När det kommer till dejting har det dock varit ett stort problem. Har aldrig varit i ett förhållande eller varit kär för den delen då det tagit tvärstopp för mig när saker och ting blivit för seriöst. Alltid när jag hållit på med en kille har det känts bra till en början tills att det börjar bli mer ?seriöst? och jag inser att detta kan leda till förhållande. Då har jag fått värsta klumpen i magen, allt har känts fel och jag börjar må jätte dåligt och vill fly, detta har gjort att jag alltid har avslutat allt och han blivit sårad. frågan är om det har känts fel pga det faktum att han är en kille? Eller för att jag är rädd för kärlek och inte vågat ?tagit steget?av någon anledning, kan inte hitta någon vettig förklaring till varför isåfall.
På senaste har jag blivit mer intresserad av tjejer. Har dock inte i det verkliga livet varit särkilt attraherad av en tjej eller gjort något sexuellt med någon, utan det sitter mer i fantasin. Jag upptäckte en lesbisk (väldigt naken) film för några år sedan som jag sedan dess, och speciellt i perioden just nu, varit besatt av! Jag fantiserar mycket om en av tjejerna både sexuellt och mer känslomässigt. I mitt huvud är jag då inte alls osäker när det börjar bli mer seriöst utan jag känner att det klickar och pusslet passar ihop. (Dessa fantasier har dock kommit mer på senare år och har inte funnits lika länge som fantasierna om killar). Har alltid fachinerats av homosexuella mer tomboy tjejer men kan inte sätta fingret på hur. Har troligen känt att dom är ?häftiga? och blicken har dragits till personen, men som sagt har jag aldrig egentligen varit attraherad av tjejer i verkligheten.
Jag vet dock att jag skulle kunna tänka mig att ligga med en tjej och har tänkt det länge, men så säger även mina (vad jag vet) straighta tjejkompisar också. Jag tror att tjejer generellt är mer närgångna med varandra än killar.
kanske klickar jag bättre känslomässigt med tjejer än killar? Eller är jag bara rädd för kärlek och använder förvirringen om sexuell läggning som en orsak till inte se det verkliga problemet? Vad är min läggning egentligen? Bisexuell? och kan läggning ändras i perioder?
Vad tror ni? Alla tankar är välkomna, hjälp!