• Anonym (M.)

Vet inte om jag vill skiljas eller ej!!

Hej!

Jag hoppas mest på att hitta nån som lever ungefär som jag...

Prata av mig med nån.

Såhär är det:

Jag har varit tillsammans med min man i 17 år och gifta i 7. Vi har två barn 9 & 12 år.

Jag TROR jag vill skiljas. 98%. Jag har varit olycklig i flera år tror jag fast inte tänkt på de mer än för ett år sen när jag kände nä nu jäklar får de vara nog! Orkar inte mer... jag får städa, komma på maträtter varje dag, städa , planera saker och oftast betala för allt...

Jag har nästan dagligen nu kollat lägenhet till mig (vi bor i hyres nu).

Och jag blir så glad av tanken på att ev nån dag ha en egen lägenhet. Sjukt ju! Sitter o planerar hur jag skulle ha de m.m.

Vi bråkar aldrig i stort sett men kan tjafsa mer och mer.

Vill inte ens komma hem efter jobbet då jag vet att han bara ligger på soffan o jag kommer hem och måste börja med maten. Jäkla latmask!

• Svar på tråden Vet inte om jag vill skiljas eller ej!!
  • Anonym (Mia)

Kör! Bland det bästa som har hänt mig!

• Anonym (D)

Vad säger han när du pratat med honom om detta? Vad har ni gjort för att lösa situationen? Har ni varit på parterapi?

Att gå isär är inte bara en egen lägenhet att inreda. Det är att stå ensam varje dag året om. Det är att behöva göra precis allt i hushållet själv alltid. Det är att vara ifrån barnen halva deras liv. Det är att missa halva högtiderna med barnen. Det är att ha ett ev. argt/sårat/upprört och motvilligt ex att försöka samarbeta med tills barnen är minst myndiga. Det är att ha ledsna barn vars värld rasar samman. Det är att ha barn som förlorat sin familj, sitt hem, sin trygghet och stndigt flyttar runt utan fast punkt. Det är att (eventuellt) försöka dejta i en värld där allt och alla ses som slit och släng och många ljuger och har oärliga intentioner.

Svar på tråden Vet inte om jag vill skiljas eller ej!!