• Litsen

Kreditkort med bonus

Vi funderar på att skaffa ett kreditkort att handla med där vi betalar allt när lönen kommer. Alltså där vi kommer att använda ca 10.000 i månaden och betala av inom räntefrittperioden och inte ta några lån.

Jag känner att komplett bank MasterCard känns som ett bra alternativ

Årsavgift 0 kr

Högsta kredit 100 000 kr

Ränta 21,40 %

Effektiv ränta 23,63 %

Räntefritt Upp till 50 dagar

Bonus 4% bonus på alla köp hos Komplett.se -

2 % bonus på alla köp av varor på Internet* -

1 % bonus på alla övriga varuköp

Korttyp Mastercard

Uttagsavgift 0,00 %

Valutapåslag i utlandet 1,75 %

Men det är ju en norsk bank och den norska ekonomin ser ju inte jättebra ut för tillfället. Risker?

Vad har ni för kreditkort? Varför har ni valt just det?

Ska tillägga att vi reser inte mycket för tillfället då vi har 4 barn mellan 4-10år

• Svar på tråden Kreditkort med bonus
  • BuoBä

Inget lands ekonomi ser bra ut just nu... Men risken du tar genom att skaffa ett kreditkort är väldigt liten, eftersom det är du som kommer ha en skuld till banken.

Är det bonus du är ute efter vet jag inte om det där är bästa kortet precis, eftersom taket är 2000 poäng per år. Handlar ni för ca 10 000 i månaden så maxar ni det på 2 månader.

Jag har ett kreditkort i min bank. Det har ingen bonus men det är gratis och pengarna dras helt automatiskt varje månad utan att jag behöver in och justera beloppet.

• Studentpappa

Vi kör okq8 inte så hög bonus men vi får in några hundra per år. Fördelen är väl att det är gratis, tror vi har 500:- i bonuscheckar nu, köper vi på Ok för dem (inte bensin etc) är det värt det dubbla. Annars kan det växlas mot kontanter om man vill det.

Ride it like you stole it
Svar på tråden Kreditkort med bonus