• Anonym (Bad boy)

Man, vid val av partner - väljer du bort feminister

Man, hur ser du på att leva i en relation med en feminist?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Man, vid val av partner - väljer du bort feminister
  • KlantSmurfen
    Postman skrev 2020-05-06 20:30:26 följande: #93
    Ja det är ett klassiskt knep som många tar till.
    Ja väldigt många män har riktiga lågstatusjobb och hur många män dör på sina arbeten varje år. Det nämns aldrig. 
    Vet inte om det är det som är själva knepet i sig, det bukar vara att fortsätta upprepa samma sak trots att det blivit motbevisat gång på gång, fakta är bara relevant när det passar in i agendan.

En annan sak de gör är att jämföra högst avlönade, svansen på normalfördelningskurvan där skillnaden både mellan och inom könen är som störst och konstaterar att ej 50/50 beror på strukturer och könsnormer, för att det inte är 50/50.

Undrar hur mycket alla dessa överdrifter påverkar unga tjejers val, det är ju knappast så att alla tar det som en utmaning när de får höra hur diskriminerade de kommer att bli.
  • Anonym (G)
    Anonym (Liza) skrev 2020-05-07 09:05:10 följande:

Feminism är en penningdriven rörelse som är till för att gynna kvinnor, men det framställs som att den syftar till jämställdhet, jämlikhet, lika värde, osv. Kort sagt: Skitsnack.

Penningdriven? Hur då?
  • Anonym (Följer)
    Anonym (Liza) skrev 2020-05-07 09:05:10 följande:

Feminism är en penningdriven rörelse som är till för att gynna kvinnor, men det framställs som att den syftar till jämställdhet, jämlikhet, lika värde, osv. Kort sagt: Skitsnack.

Varför låtsas du vara kvinna i ditt nick?
  • EnAnonumius
    Anonym (Följer) skrev 2020-05-07 16:50:14 följande:
    Varför låtsas du vara kvinna i ditt nick?
    Varför har du svårt att acceptera att en kvinna skulle kunna ha den typen av åsikter? Fördomsfull?

Sedan att jag inte håller med i utlåtandet om att feminismen skulle vara en penningdriven rörelse är ju en annan femma.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Postman
    Anonym (Bad boy) skrev 2020-05-06 23:22:42 följande:
    Jag tycker det är dåliga chefer, kvinnliga som manliga. Lön ska baseras på prestation i arbetet. Inte på hur jobbig man är i löneförhandlingen.
    Både håller med och inte. Jag kan känna att vi har dåliga ledare över lag i Sverige, bra finns men det är en bristvara tyvärr.

När det gäller lön så är det som du själv påpekar ovan "Om någon startar ett lönsamt IT-företag så står det dem fritt att sätta vilka löner de vill.".

Vi har idag kollektivavtal som ger alla ungefär samma mängd men sen värderar också som du påpekar prestationen. Men för att få fram prestationen så måste personen vara talför och vi har ett samhälle idag som gynnar talföra personer. Jag vill påstå att män är långt mer pengafixerade, mer riskbenägna och drar sig inte för att tala för sig eller hoppa på vassare uppdrag som ger mer i plånboken. Män jobbar också nästan alltid heltid och gärna övertid (eftersom det ger mer pengar)

Ju mer du är på jobbet, ju mer du talar för dig, ju mer du jobbar övertid eller engagerar dig desto större chanser till lönelyft. Det är detta som ligger till grund för att kvinnor halkar efter lönemässigt tror jag.
  • Postman
    KlantSmurfen skrev 2020-05-07 09:09:52 följande:
    Vet inte om det är det som är själva knepet i sig, det bukar vara att fortsätta upprepa samma sak trots att det blivit motbevisat gång på gång, fakta är bara relevant när det passar in i agendan.

En annan sak de gör är att jämföra högst avlönade, svansen på normalfördelningskurvan där skillnaden både mellan och inom könen är som störst och konstaterar att ej 50/50 beror på strukturer och könsnormer, för att det inte är 50/50.

Undrar hur mycket alla dessa överdrifter påverkar unga tjejers val, det är ju knappast så att alla tar det som en utmaning när de får höra hur diskriminerade de kommer att bli.
    Ja tråkigt, det är samma när man gnäller på att män har mer förmögenhet, män är mer genuint intresserade av pengar och satsar mer i företag, aktier eller fonder, kvinnor shoppar istället och investerar inte i samma omfattning och då är det ju inte märkligt om män efter 10 år sen har en betydligt större förmögenhet. Det är ju inte männens fel liksom att kvinnorna inte har samma intresse.
  • Anonym (Följer)
    EnAnonumius skrev 2020-05-07 17:21:00 följande:

Varför har du svårt att acceptera att en kvinna skulle kunna ha den typen av åsikter? Fördomsfull?

Sedan att jag inte håller med i utlåtandet om att feminismen skulle vara en penningdriven rörelse är ju en annan femma.

En kvinna talar inte illa om feminister. Det är som att spotta på sitt eget kön.
  • EnAnonumius
    Anonym (Följer) skrev 2020-05-07 18:35:38 följande:
    En kvinna talar inte illa om feminister. Det är som att spotta på sitt eget kön.
    Det var fan ett av de mest dummaste "förklaringen" jag har läst på FL.

Man blir inte automatiskt feminist bara för att man har en fitta mellan benen.

• Postman
    EnAnonumius skrev 2020-05-07 18:56:42 följande:

Ha ha håller med.
  • Anonym (Följer)
    EnAnonumius skrev 2020-05-07 18:56:42 följande:

De allra flesta kvinnor vill fortsätta ha samma rättigheter som män, så de allra flesta är feminister som tur är.

Men uppenbarligen finns det patetiskt nog kvinnor med kvinnofientliga åsikter också.
  • LSDW

Nån som vet varför inlägg försvinner spårlöst?

• EnAnonumius
    Anonym (Följer) skrev 2020-05-07 19:14:15 följande:
    De allra flesta kvinnor vill fortsätta ha samma rättigheter som män, så de allra flesta är feminister som tur är.

Men uppenbarligen finns det patetiskt nog kvinnor med kvinnofientliga åsikter också.
    Det är du som vägrar att förstå.
    Man kan vara för lika värde och lika skyldigheter och rättigheter mellan könen utan att vara en feminist för den saken skull.

Men jag har fatta det finns, patetiskt nog, människor (feminister i synnerhet) som inte kan fatta att feminismen är inte exklusivt det enda som har med jämställdhet, lika värde mellan könen och  samma rättigheter/skyldigheter.

• EnAnonumius
    LSDW skrev 2020-05-07 20:13:39 följande:

Nån som vet varför inlägg försvinner spårlöst?

Hur konstigt det än låter så kan faktiskt folk på FL anmäla inlägg och så kan moderatorer radera dem.

*Det är det vanligaste sättet som inlägg försvinner "spårlöst", och nej det är inte alltid att man får "PM" om att inläggen har blivit raderade av en moderator.

* Familjeliv är (ganska ofta) "glitchig" och väldigt "seg" och det gör att det kan bli svårt att "submita" sitt inlägg så det typ "bara försvinner". 

• LSDW
    EnAnonumius skrev 2020-05-08 23:57:19 följande:
    Hur konstigt det än låter så kan faktiskt folk på FL anmäla inlägg och så kan moderatorer radera dem.

*Det är det vanligaste sättet som inlägg försvinner "spårlöst", och nej det är inte alltid att man får "PM" om att inläggen har blivit raderade av en moderator.

* Familjeliv är (ganska ofta) "glitchig" och väldigt "seg" och det gör att det kan bli svårt att "submita" sitt inlägg så det typ "bara försvinner". 
    Jaha, tack så mycket. Jag reagerade på att nåt inlägg försvann vars innehåll knappt kunde göra en fluga förnär.

Svar på tråden Man, vid val av partner - väljer du bort feminister