Svenska tjejer jämfört med utländska
Hej!
Jag träffade en tjej för något år sedan. Detta var under en tid då jag inte hade det särskilt bra alls rent ekonomiskt. Men hon hade det väldigt bra ställt. När vi började umgås så hade jag helt enkelt inte råd att betala för middagar osv men det var hennes liv, hon åt alltid ute och hittade på saker. Så på något sätt som jag knappt fattar än idag så betalade hon för de första 6 dejterna. Sjunde betalade jag för.
Jag tyckte om att bli uppvaktad på detta sätt men skämdes också lite för att jag kände mig som en igel. Men hon var villig att investera på detta sättet för att jag hade vad hon hade letat efter. Mitt sinne är någorlunda speciellt och det har lett till att jag redan vid väldigt tidig ålder fått helt sjuka erbjudanden så som vd positioner och jag, jag vet knappt allt.
Så efter att vi hade setts ett litet tag så fick jag ett väldigt högavlönat jobb och kunde matcha hennes levnadsstandard, vilket är en levnadsstandard som jag verkligen vill ha. Hon ville även vara kvinnan i förhållandet medan hon gav mig utrymme till att vara mannen. Saker som att öppna dörrar, ge henne min jacka när hon frös, ta konfrontationer när de uppstod osv var självklara, helt enkelt vara den som agerade man i förhållandet. I gengäld så fick jag verkligen en kvinna som ville uppfylla mina sexuella behov till max och på så sätt gjorde jag samma sak. Hon kunde göra saker som att fråga om jag var hungrig efter att vi hade haft sex i kanske en timme och sedan gå och laga mat till mig, lite happy wife happy life. Det var helt enkelt bara bra och båda två var drivna och gav varandra utrymme till att uppfylla olika delar i förhållandet.
Men nu till det som ska diskuteras. Sedan henne har jag enbart träffat svenska tjejer och de verkar tro att de förtjänar guld och gröna skogar enbart för att de är, ja, tjejer.
Jag träffade även en annan tjej som var utländsk som behandlade mig på någorlunda samma sätt, men där fanns det andra saker som gjorde att vi inte var en bra match på lång sikt. Jag kanske haft tur och otur och därav fått en felaktig bild, men det verkar som att utländska tjejer som fått en bra uppfostran på något sätt vill ge sin man mer och ha just det, en man, medan svenska tjejer vill ha allt lika och där det inte ska finnas några som helst könsroller. Jag menar inte att den ena ska vara över den andra, utan att man kompletterar varandra på olika sätt mer i andra kulturer. Sedan vill jag inte ha "mannen jobbar och kvinnan tar hand om barnen" men att det finns skillnader på en kvinna och en man i ett förhållande är för mig självklart. Men det kanske är en skev bild i det svenska samhället?