• Dr Börje

Kvinna: Hur ofta är du kåt?

Frågan jag ställer är hur ofta du som kvinna blir kåt. Att du konstaterar själv att du har "kåthetskänslan" som infunnit sig utan att du redan är halvvägs in i en sexakt. Känslan bara uppstår i dig.

Du får gärna berätta lite om vad det i såfall är som framkallar den samt även din ålder och huruvida du lever i en fast relation eller ej. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna: Hur ofta är du kåt?
  • Mimosa86
    Anonym (Ella) skrev 2020-04-30 11:10:31 följande:

Jag är kåt ca 2,5 veckor i månaden.

Under ägglossningsveckan är jag superkåt och vill typ ligga varje dag. Övriga kåta veckorbhelllst minst 3 ggr i veckan.

Pms-veckan då har jag noll lust och ligger och gråter utan anledning och tycker livet är tungt. Drar mig undan alla och blir irriterad vid kroppskontakt.

Sen kommer mensen och då försvinner pms. Livet fylls med glädje igen och lusten smyger sig på men vill inte ha sex under den här veckan då jag känner mig känslig där nere och lite slibbigt.

Likadant varje månad.

Jobbigaste är nog humöret som åker bergodalbana utifrån min fertila kurva. Jobbigt att vara ledsen och osugen men också lila jobbigt att vara superkåt och typ tänka på sex hela tiden.

Åh, igenkänning på detta!

Funderar ibland på att börja med p-piller igen för att få bort alla toppar och dalar i månaden. Men då blir typ livet mellanmjölk rakt igenom för min del.. lockar ju inte heller :) fan att kvinnokroppen ska vara så jäkla komplicerad!!
  • Anonym (Evve)

Endast dagen innan ägglossning, aldrig annars. Är 24 och singel just nu. Det har alltid varit så - även när jag varit i förhållanden.

• Anonym (olika)

Det är väldigt olika det där och beroende på omständigheter och känslor för partnern, hälsa osv. Jag kan vara superkåt om jag är nyförälskad och ta död på mannen i princip med min giriga och ganska osläckliga lust, sen kan jag ha noll lust efter några år in i relationen. Men den hormonella sk "egenlusten" är ca 2 ggr i veckan om jag går efter onanilusten/behovet, men denna har väldigt lite med ifall jag vill knulla att göra. Kan vara kåt utan att orka/vilja ha sex med någon annan. Om jag lever som singel kan jag utan problem gå flera år utan sex men har då ett eget sexliv som är tillfredsställande. Vad jag kan sakna med en man är närhet och kommunikation snarare än sex.

• Ukklavek

Där ser man vad olika det kan vara, när jag var singel så onanerade jag väldigt sällan, kanske 1 gång i månaden. Nu med regelbunden sex så blir det oftare, tex om maken är bortrest. Kåt blir jag när jag ser min man eller han tar i mig med sina starka armar.

• Anonym (P)

Dagligen. Flera ggr per dag. Ofta större delen av dagen. Kom ganska nyligen ur en lång, dålig relation och då var jag inte kåt alls under många år. Tror ibland att kroppen försöker "ta igen" förlorad kåthet? :'D det hjälper inte att jag dessutom träffat världens finaste karl nu också, jag får verkligen inte nog av honom! Är runt 30.

• Dr Börje

Ni som svarat att ni är kåta mer eller mindre regelbundet - vad är det som triggar kåtheten i er när den uppstår? Kommer den ur en direkt kontakt med er partner eller kan den infinna sig utan att din partner är närvarande?

• Neqbeth
    Dr Börje skrev 2020-05-04 08:36:47 följande:

Ni som svarat att ni är kåta mer eller mindre regelbundet - vad är det som triggar kåtheten i er när den uppstår? Kommer den ur en direkt kontakt med er partner eller kan den infinna sig utan att din partner är närvarande?

Det är inget speciellt som triggar den normalt sett. Ibland att jag har läst eller sett något som jag lyckas referera till sex (kan vara mycket långsökta kopplingar). Men ofta börjar jag bara känna mig kåt och tänka på sex utan någon trigger alls.

Min partner är ingen trigger, honom är jag less på, hans närvaro har motsatt effekt.
  • Dr Börje
    Neqbeth skrev 2020-05-04 09:20:20 följande:
    Det är inget speciellt som triggar den normalt sett. Ibland att jag har läst eller sett något som jag lyckas referera till sex (kan vara mycket långsökta kopplingar). Men ofta börjar jag bara känna mig kåt och tänka på sex utan någon trigger alls.

Min partner är ingen trigger, honom är jag less på, hans närvaro har motsatt effekt.
    Intressant med tanke på att jag själv lever med en kvinna som aldrig ens reflekterar över sex om inte jag är triggern. Och hon triggas av att jag är snäll...då kan hon bli sugen. Så det är därför jag är obekant med kvinnor som kan känna en kåthet uppstå "ur tomma intet". Lite spännande om än ovant för mig.

Med tanke på hur du beskriver din partner så undrar jag vad du gör av din kåthet. Onani? Eller låter du den hänga kvar för att sakta klinga av? Själv kan jag göra det ibland. Finns en njutning i sig att inte direkt ge efter för behovet....
  • Anonym (Nyfiken)
    Neqbeth skrev 2020-05-04 09:20:20 följande:

Varför är du kvar med din partner?
  • Anonym (Theådåra)

Hej jag är en tjej som heter theådåra å jag har kille men skulle vilja komma i kontakt med tjejer som killar jag är kåt konstant får sprut oregasmer i allt

• Neqbeth
    Dr Börje skrev 2020-05-04 10:13:08 följande:
    Intressant med tanke på att jag själv lever med en kvinna som aldrig ens reflekterar över sex om inte jag är triggern. Och hon triggas av att jag är snäll...då kan hon bli sugen. Så det är därför jag är obekant med kvinnor som kan känna en kåthet uppstå "ur tomma intet". Lite spännande om än ovant för mig.

Med tanke på hur du beskriver din partner så undrar jag vad du gör av din kåthet. Onani? Eller låter du den hänga kvar för att sakta klinga av? Själv kan jag göra det ibland. Finns en njutning i sig att inte direkt ge efter för behovet....
    Jag tycker själv att det är lite märkligt att så många andra kvinnor mest verkar bli kåta i sällskap. Visst blir jag också mer benägen att vilja ligga när jag är nyförälskad och tycker det är kul och spännande att ha sex med män. Men min sexlust är ganska konstant och i grunden frikopplad från andra, är säker på att jag skulle vilja onanera en eller ett par gånger om dagen även om jag bodde på en öde ö och aldrig träffade en annan människa igen.

Ibland har jag ju sex med min partner för han blir så grinig annars. Men det är ju inte han som gör mig kåt utan att det är jag som använder det som finns för att försöka hålla honom någorlunda hanterbar. Oftast tar jag hand om det själv, om det finns tid och utrymme för det. Kan inte påstå att jag ser någon njutning i att inte ge efter.
  • Neqbeth
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-05-04 10:15:18 följande:
    Varför är du kvar med din partner?
    Vi har barn ihop. Har inte sett något sätt att lämna som inte kommer bli katastrof för dem, och har väl fortfarande någon sorts fåfängligt hopp om att det ska bli lite bättre mellan oss så barnen slipper uppleva en separation.
  • Dr Börje
    Neqbeth skrev 2020-05-04 10:26:18 följande:
    Jag tycker själv att det är lite märkligt att så många andra kvinnor mest verkar bli kåta i sällskap. Visst blir jag också mer benägen att vilja ligga när jag är nyförälskad och tycker det är kul och spännande att ha sex med män. Men min sexlust är ganska konstant och i grunden frikopplad från andra, är säker på att jag skulle vilja onanera en eller ett par gånger om dagen även om jag bodde på en öde ö och aldrig träffade en annan människa igen.

Ibland har jag ju sex med min partner för han blir så grinig annars. Men det är ju inte han som gör mig kåt utan att det är jag som använder det som finns för att försöka hålla honom någorlunda hanterbar. Oftast tar jag hand om det själv, om det finns tid och utrymme för det. Kan inte påstå att jag ser någon njutning i att inte ge efter.
    Aha ok. 

Vad gäller njutningen i att inte ge efter är att kunna hålla kåthetskänslan kvar i kroppen en längre tid istället för att snabbt få utlopp. 
  • Neqbeth
    Dr Börje skrev 2020-05-04 10:30:51 följande:
    Aha ok. 

Vad gäller njutningen i att inte ge efter är att kunna hålla kåthetskänslan kvar i kroppen en längre tid istället för att snabbt få utlopp. 
    Nja, det hade kanske kunnat vara nice ibland om man var singel eller träffade någon man gillade och kunde gå runt och vänta på "något gott". Nu är ju sexdriften mest en distraktion som påminner mig om att livet suger. 
  • Neqbeth
    Dr Börje skrev 2020-05-04 10:30:51 följande:
    Aha ok. 

Nja, det hade kanske kunnat vara nice ibland om man var singel eller träffade någon man gillade och kunde gå runt och vänta på "något gott". Nu är ju sexdriften mest en distraktion som påminner mig om att livet suger. 
  • Anonym (P)
    Dr Börje skrev 2020-05-04 08:36:47 följande:

Har inte min partner närvarande så ofta som jag skulle vilja, så den infinner sig ändå. Men när jag väl träffar honom så blir det sju resor värre (eller ja, bättre). Han behöver inte direkt jobba för det om man säger så :'D kan bokstavligt slänga mig över honom när vi ses och har väldigt svårt att hålla händerna ur styr, om han dessutom får för sig att retas en stund blir jag som tokig.

Har dock inga problem med att ha känslan i kroppen annars, tycker det är en väldigt trevlig känsla oavsett om den får utlopp med en annan person eller ej!
Svar på tråden Kvinna: Hur ofta är du kåt?