Dr Börje skrev 2020-05-04 10:13:08 följande:
Intressant med tanke på att jag själv lever med en kvinna som aldrig ens reflekterar över sex om inte jag är triggern. Och hon triggas av att jag är snäll...då kan hon bli sugen. Så det är därför jag är obekant med kvinnor som kan känna en kåthet uppstå "ur tomma intet". Lite spännande om än ovant för mig.
Med tanke på hur du beskriver din partner så undrar jag vad du gör av din kåthet. Onani? Eller låter du den hänga kvar för att sakta klinga av? Själv kan jag göra det ibland. Finns en njutning i sig att inte direkt ge efter för behovet....
Jag tycker själv att det är lite märkligt att så många andra kvinnor mest verkar bli kåta i sällskap. Visst blir jag också mer benägen att vilja ligga när jag är nyförälskad och tycker det är kul och spännande att ha sex med män. Men min sexlust är ganska konstant och i grunden frikopplad från andra, är säker på att jag skulle vilja onanera en eller ett par gånger om dagen även om jag bodde på en öde ö och aldrig träffade en annan människa igen.
Ibland har jag ju sex med min partner för han blir så grinig annars. Men det är ju inte han som gör mig kåt utan att det är jag som använder det som finns för att försöka hålla honom någorlunda hanterbar. Oftast tar jag hand om det själv, om det finns tid och utrymme för det. Kan inte påstå att jag ser någon njutning i att inte ge efter.