• ninsven90

    Leksaker online?

    Hej!

    Jag undrar om någon har provat att köpa leksaker online? Jag har inte gjort det än, men ser att många onlinebutiker där jag köper kläder också har leksaker. 


    Någon som har erfarenhet av att köpa leksaker online? Vad är viktigt för er? Och hur vet ni att leksaken passar till er barns ålder? 


    Ni får också gärna tipsa om sidor som ni gillar. 

    Tacksam för svar från en mamma som vill prova!

  • Svar på tråden Leksaker online?
  • Shaza

    Jag har provat att köpa ledsnade online för mitt ett års barn.

    Jag väljer själv leksaker som jag tycker att det passar hans ålder typ stora leksaker och inte små för de brukar lägga allt i munnen i denna ålder.

    Man måste även vara försiktigt och läsa nog informationer under varje produkt för att ibland är de väldigt stora på bilden än hur de är i verkligheten.

    Jag skulle gärna tipsa affären Babyland.se

    Lycka till med ditt köp!

  • Ellie

    Jag har köpt massor av leksaker online i många år. Så smidigt inför födelsedagar, jul mm. Antingen kan man ha en idé innan om vad man vill vill köpa, och googla på det, eller så kan man titta igenom olika leksaksaffärer online och få nya idéer. Kanske du sett leksaker hemma hos vänner som verkar kul? Något på öppna förskolan? Något du hade när du var liten? Något du sett i en "riktig" leksaksaffär?

    Det händer att man köper något som barnen kanske inte använder, men så är det ju om man köpt i fysiska butiker också. Jag själv skulle aldrig kunna köpa kläder online :) Hur vet man om de passar?

    Vi har köpt bla från stor och liten, blå elefant, abc leksaker, pink or blue, adlibris, cdon, lekmer, jollyroom, bamba, adlibris...

  • Gameofthrones

    Jag köper inte online förrän jag vet vad det är för butik. 

    Just nu är det svåra tider för butiker, så jag sponsrar gärna fysiska butiker så gott som för jag vill inte bli av med gallerior, pga detta runt omkring nu. 

    Jag vill känna och klämma på saker för jag vill veta om det är värt priset. 

    Nu köper inte jag så mkt i barnbutiker mina barn är så vuxna nu i åldern till den minsta är det fortfarande så. 

    Vi ar mkt kusiner och barn i olika åldrar vi ärver av varandra och nytt köps ibland. 

  • Physalis

    Jag gillar fysiska butiker när jag bara vill gå runt och se vad som finns och jag vill gärna också sponsra dem så de kan finns kvar. Men ibland letar jag efter något speciellt och då är onlinebutiker bättre eftersom de kan erbjuda ett helt annat utbud. Tex så köpte vi ett riktigt fint dockhus i trä från tyska Amazon, som vi aldrig hade fått tag på i Sverige. Här finns ju mest lundbyhusen och riktigt plastiga grejer att välja på. Från svenska butiker har jag bland annat köpt balanscykel, dockvagn, pussel och pyssel.

    Ska du handla i Sverige så tror jag nog att alla de större är helt ok, du märker själv om bilderna och info är dålig. Utomlands får man göra mer egen research eftersom vi i Sverige är rätt bortskämda med lagar kring giftfria material, kundskydd och sånt.


    Korrekturläser som en kratta
  • legomum

    Vi har köpt en hel del från amazon. Vi har ju inte bara valt saker på måfå utan går efter vad barnen gillar för saker.

Svar på tråden Leksaker online?